Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جوسپ بورل» این مطلب را روز یکشنبه در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد و افزود: سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از طریق همکاری نزدیک با کمیسیون اروپا و کشورهای عضو، در خط مقدم تلاش‌های اتحادیه برای مقابله، تحلیل و جلوگیری از انتشار اخبار غلط درباره کرونا است.

او هشدار داد که پویش گسترده‌ای از اطلاعات نادرست و اخبار غلط درباره کرونا در جریان است و به‌صورت عامدانه برای بی اعتبار کردن برنامه اتحادیه اروپا در راستای مقابله با کرونا تلاش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با طرح این درخواست که افراد از توزیع اطلاعات غیر موثق خودداری کنند، تصریح کرد: شایعات با جان مردم بازی می‌کند.

بورل جمعه گذشته نیز در سخنانی پس از پایان نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا درباره آنچه او اینفودمی (استعاره از همه گیری اطلاعات نادرست) خواند هشدار داد و از کشورها خواست به صورت جمعی به بحران کرونا پاسخ دهند.

وی گفت: کرونا یک بحران جهانی است و پاسخ آن باید در سطح بین‌المللی ارائه شود. ما نباید فقط به فکر حل شیوع کرونا در اروپا باشیم. حتی اگر موفق به چنین کاری شویم، مشکل حل نشده و هر لحظه آتش آن به اروپا بر می‌گردد.

بورل همچنین به ناآرامی‌ در کشورهای سوریه، لیبی و یمن اشاره و تصریح کرد که این مسأله بر تلاش‌ جمعی برای مقابله کرونا تأثیر منفی گذشته است. وی بر همین اساس خاطر نشان کرد، اتحادیه اروپا از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس جهانی حمایت می‌کند.

براساس آخرین آمار منتشر شده، تاکنون یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۳۳ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده و ۶۴ هزار و ۷۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

310311

کد خبر 1372984

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپایی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه میلیاردها دلار خسارت در نوار غزه به جا گذاشته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزچهارشنبه اذعان کرد: میزان ویرانی های غزه در نتیجه حملات اسرائیل، بیشتر ازویرانی های جنگ جهانی دوم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است.

بورل تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد زیرساخت ها آسیب دیده و ۳۵ درصد زیر ساخت های غزه به طور کامل تخریب شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6087935

دیگر خبرها

  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست