Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@03:12:46 GMT

جوانان نقش مهمی در جهش تولید دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۷۲۱

جوانان نقش مهمی در جهش تولید دارند

علیرضا صفی زاده تصریح کرد: جوانان در همه حوزه ها نقش چشمگیر دارند و می توانند در حوزه فضای مجازی نیز در راستای جهش تولید اثرگذار و فعال باشند و نرم افزار و سخت افزار این شعار را فراهم کنند.

سرپرست ورزش و جوانان بهار در گفتگو با برنا با تبریک هفته جوان و با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری کردند؛ نامگذاری‌ای که کماکان با هدف «بی اثر کردن تحریم‌های دامنه‌دار بین‌المللی» و «بهبود وضعیت معیشتی مردم» صورت گرفته و این حس امیدواری را در جامعه زنده نگه داشته است که در سال ۹۹ گام‌های جدی‌تری در جهت مرتفع کردن مشکلات اقتصادی کشور برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تأکید رهبر انقلاب بر حوزه اقتصادی در چند سال اخیر در حالی صورت می‌گیرد که در چند روز بعد از جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایشان در بیانیه‌ای مهم و راهبردی با عنوان «گام دوم انقلاب»، چالش‌های اقتصاد ایران را به دو چالش «درونی» و «بیرونی» تقسیم کرده‌اند؛ چالش بیرونی از دو بخش «تحریم» و «وسوسه»‌های دشمن و چالش درونی از دو بخش «عیوب ساختاری» و «ضعف‌های مدیریتی» تشکیل شده است.

وی با اشاره به نقش جوانان در شعار سال گفت: از نظر جامعه شناسان جوانان به عنوان نیروی محرک ،منبع انرژی و موتور پیشران قطار توسعه و پیشرفت جوامع هستند و نقش بسزایی در تعیین جهت گیری و توسعه اقتصادی ،جوامع دارند و بکار گیری از این عناصر کلیدی باعث پیشرفت ،صلح و امیدواری به آینده میگردد.

علیرضا صفی زاده تصریح کرد: جوانان در همه حوزه ها نقش چشمگیر دارند و می توانند در حوزه فضای مجازی نیز در راستای جهش تولید اثرگذار و فعال باشند و نرم افزار و سخت افزار این شعار را فراهم کنند.

وی افزود: آنچه ضروری است جوانان باید با برنامه ریزی، طراحی، رایزنی، همفکری و ظرفیت افزایی بتوانند در کنار هم و بدون هدر دادن نیروی و پرهیز از موازی کاری همکاری منسجم داشته باشند و از این توانمندی برای تامین نیازهای محتوایی فضای مجازی در حوزه شهرستانی، استانی، ملی و حتی بین المللی استفاده کنند، زیرا این توانایی در قشر جوان وجود دارد.

سرپرست ورزش و جوانان بهار تصریح کرد: قطعا تحقق جهش تولید جز با تاکید بر گسترش سرمایه‌ اجتماعی، توجه به ظرفیت‌های داخلی و اتکا به جوانان دانا امکان‌پذیر نخواهد بود و در این بین سازمان های مردم نهاد جوانان نیز نقش مهمی ایفا می کنند چرا که می توانند با برگزاری کلاس های آموزشی و جریان سازی در فضای جامعه در تحقق شعار سال گام های مهمی بردارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا یک عزم همگانی برای عمل به شعار «جهش تولید» ایجاد نشود و این مسئله مورد توجه همگان قرار نگیرد، نتیجه بخشی لازم را نخواهد داشت و همه به خصوص جوانان باید تلاش کنند و به صورت فراگیر این شعار مورد توجه قرار گیرد تا آثار خود را در زندگی مردم نشان دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهش تولید جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: هرساله شعار سال به عنوان راهنما و راهگشا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و امسال نیز اهتمام تولید کنندگان جهش تولید آن هم با مشارکت مردم است تا علاوه بر تحول در بخش تولید و افزایش اشتغال بتوانیم به شعار سال و رهنمودهای رهبری لبیک بگوییم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورهای جهان گفت: باید توجه داشته باشیم در صورتی که شاهد تعطیلی پنجشنبه‌ها باشیم فعالان اقتصادی ایران فقط می‌توانند در سه روز کاری با بازارهای بین‌المللی ارتباط داشته باشند که این امر در امر صادرات و واردات مواد اولیه و کالای تمام شده ایجاد چالش خواهد کرد و قطعاً از سوی دولت و مجلس باید نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها تجدید نظر صورت بگیرد و به جای آن شاهد تعطیلی روزهای جمعه و شنبه باشیم.

آقاجانی با اشاره به تجارت ۱۱۳ میلیارددلاری ایران با کشورهای مختلف جهان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی ایران علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان در مباحث اقتصادی ایجاد کرده اند توانسته است به تعاملات تجاری مناسبی با دنیا برسد و نباید از کنار این آمارها و تعاملات به راحتی گذر کنیم و فرصت گسترش آنها را با محدودیت زمانی در ارتباط با سایر بازارهای جهانی از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ایجاد وقفه‌ای ۴ روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا و زیان اقتصادی ناشی از آن آنچنان مورد اهمیت است که بسیاری از کشورهای اسلامی و حوزه خلیج فارس برای کاهش این زیان‌ها، طی تصمیمی یکپارچه از سال ۲۰۰۸ میلادی و به‌صورت تدریجی طی ۵ سال، تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر دادند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به تنظیم نامه‌ای از سوی خانه ایران پیرامون درخواست بازنگری و تجدید نظر در تعطیلی پنجشنبه‌ها عنوان کرد: خانه صمت استان قم ضمن حمایت از این نامه در خواست خود را برای این بازنگری مجدداً و موکدا اعلام می‌دارد.

کد خبر 6086973

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • ورود یگان ویژه به کویر برای رشد ایران اسلامی
  • ورود یگان ویژه به کویر!
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • مجلس به موضوع قطعی برق چاه‌های کشاورزی ورود کند