Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تأکید کرد اطلاع‌رسانی مناسب از آخرین وضعیت بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خانواده‌های آن‌ها انجام شود.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان بابایی در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تأکید کرد اطلاع‌رسانی مناسب از آخرین وضعیت بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خانواده‌های آن‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت در این نامه عنوان کرد: در بیمارستان‌ها به‌تناسب ساختار نیروی انسانی و تعداد بیماران بستری یک نفر یا تعداد بیشتری از کارکنان کادر درمانی یا آموزشی دارای توانایی در تعامل، برقراری ارتباط آرامش‌بخش و با اشراف کامل به آخرین شرح‌حال و روند درمانی بیماران بستری، روزانه و در ساعات معین ضمن اعلام قبلی، مسئول اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت آن‌ها و پاسخگویی تلفنی به همراهان درجه‌یک بیمار (با تائید هویت ایشان) شوند.

انتهای پیام/4145

 

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا ملاقات بیمار بیماران بستری اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر

به گزارش خبرگزاری مهر، «جام جم آنلاین» نوشت: وقتی ببینی عزیزت پیش چشمانت در حال از دست رفتن است برای نجاتش دست به هر کاری می‌زنی؛ این حکایت افرادی است که عزیزان‌شان به بیماری آلزایمر مبتلا بوده‌اند و برای نجات بیمارشان به ادعای یک شخص که خودش را پروفسور معرفی کرده و مدعی کشف داروی درمان آلزایمر شده، اعتماد کرده‌اند.

تاوان این اعتماد، اما برای برخی از این افراد گران تمام می‌شود و چهار نفر از کسانی که با این دارو تحت درمان قرار گرفته‌ اند هم اکنون زنده نیستند! این فرد، اما همچنان در فضای مجازی فعال است و افراد را فریب می‌دهد و به دلار پول می‌گیرد.

جالب اینجاست که برخی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هم با وی همکاری داشته‌اند؛ هر چند برخی از آن‌ها مانند بیمارستان لقمان متوجه فریبکاری این فرد شده و از او شکایت کرده و برخی دیگر همچون بیمارستان فرهیختگان به او کد اخلاقی هم داده است؛ کاری که بنا به اذعان وکیل یکی از شکات این پرونده تخلف است.

«یک دارو که می‌تواند بیماران مبتلا به آلزایمر را درمان کند»؛ این خبری است که می‌تواند فضای رسانه‌ای را بترکاند و در زمان خودش همین اتفاق هم افتاد. «کاف شین» به عنوان کسی که چنین دارویی را تولید کرده به بسیاری از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما راه یافت. فردی که ظاهراً عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان است و همین پشتوانه‌ای شد برای اینکه رسانه‌ها هم او را باور کنند.

این، اما پایان ماجرا نبود و این «کاف شین» افراد زیادی را موش آزمایشگاهی دارویش کرد؛ دارویی که نه فقط کسی را درمان نکرده بلکه تاکنون چهار نفر از افرادی که با این دارو تحت درمان بوده‌اند، فوت کرده‌اند. وی علوم آزمایشگاهی خوانده و یک دوره یک ساله در هاروارد گذارنده، اما خودش را فوق دکترای هاروارد اعلام می‌کند.

روایت سرمایه گذاری روی حباب

«ترقی جاه» سرمایه گذار این پروژه که از شاکیان این پرونده است می‌گوید: «این آقا برای مجاب کردن من فیلم چند بیمار را فرستاد که نشان می‌داد با مصرف دارو حالشان بهتر است. من به بیمارستان لقمان رفتم و با یکی از پزشکان صحبت کردم تا ببینیم آیا این ادعا به لحاظ پزشکی هم قابل تأیید است. تیمی تشکیل شد از دکتر قره قوزلو و چند تن از بیماران دیگر و قرار شد بخشی به این کار اختصاص داده شده و یک سری از بیماران را مورد بررسی قرار دهند.»

وی ادامه می‌دهد: «ما مشغول تجهیز بخش بودیم که رئیس بیمارستان با من تماس گرفت که چرا شما کار را شروع کرده‌اید و از بیماران پول می‌گیرد؟ برخی از بیماران با تماس گرفته‌اند که ۲۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون تومان پول داده‌اند. در صورتی که بنا نبود کار را شروع کنیم. من با وی تماس گرفتم و معترض شدم، اما گفت خود بیماران دوست داشتند پول بدهند و از آنجا چالش ما شروع شد.»

ترقی جاه چند بار از «کاف شین» می‌خواهد تا بیمارانی را که مدعی است خوب شده‌اند بیاورد بررسی شوند. وی می‌افزاید: «یکی از بیماران خانم دکتر نوروزیان در بیمارستان روزبه هم دارو را دریافت کرده بود که وقتی از او استعلام گرفتم گفت این فرد یک جنایتکار است و این دارو نیست سم است! از طریق خانم دکتر نوروزی ما بیماران دیگر را پیدا کردیم، اما چون بیماران از هم خبر نداشتند، نمی‌دانستند چه خبر است.»

پروژه مرگ

سرمایه‌گذار این پروژه در نهایت متوجه می‌شود چند تن از بیمارانی که دارو را دریافت کرده‌اند، فوت شده‌اند. به گفته وی «کاف شین» از ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان از افراد پول می‌گرفت و در واقع تجارت می‌کرد. ترقی جاه می‌افزاید: «مشکل اینجاست که وی خودش را پزشک معرفی می‌کند در حالی که اصلاً پزشک نیست و تاکنون به بیشتر از ۱۰۰ نفر این دارو را تزریق کرده و تاکنون از افراد مختلف ۱۲۰-۳۰ میلیارد تومان پول گرفته و همچنان هم از طریق فضای مجازی قربانی می‌گیرد.» ترقی جاه سرانجام به سازمان غذا و دارو مراجعه می‌کند و آنجا هم برای این فرد پرونده تشکیل داده‌اند.

وی می‌گوید: «وقتی بخش در بیمارستان آماده شد آن‌ها از ما مجوز سازمان غذا و دارو را خواستند و ما از طریق بیمارستان نامه زدیم و آن‌ها یک سری اطلاعات خواستند. وی بدون پیگیری این ماجرا و طی مراحل حیوانی و آزمایشگاهی دارو را به بیماران تزریق می‌کرد و مدعی آن بود که مراحل حیوانی کار را در ژاپن انجام داده، اما در نهایت ما متوجه شدیم پتنتی که به ما فروخته جعلی است. بر همین اساس هم در دادسرای جرایم پزشکی این پرونده جریان دارد.»

روایت قربانیان

بیمارستان لقمان و چند مرکز دیگر، مراکزی هستند که این دارو به بیماران آنها تزریق شده است. آن طور که ترقی جاه می‌گوید بیمارستان لقمان در جریان این ماجرا نبوده و هم بیمارستان لقمان و هم دانشگاه شهید بهشتی از این فرد شکایت کرده‌اند. با وجود این آقای «یزدی نژاد» که پدرش بعد از دریافت ۸ دوز از این دارو فوت کرده می‌گوید تمام این تزریق‌ها در بیمارستان لقمان انجام شده و به ازای آن ۳ هزار دلار پول نقد پرداخت کرده است.

خانم «صابری» هم که خواهرش به بیماری آلزایمر دچار بوده و نخستین نفری بوده که این دارو را دریافت کرده می‌گوید: «من این فرد را از سال ۹۷ می‌شناختم و وقتی درباره وی جست‌وجو کردم متوجه شدم عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان است و همین موجب شد تا صحبت‌هایش را باور کنم. سال ۹۹ بود که از وی خواستم به خواهرم این دارو را تزریق کند. گفت این دارو مجوز ندارد و شما باید تعهد بدهید؛ بعد از من ۲۰۰ میلیون تومان خواست و تاکید کرد باید بنویسید هبه!»

این خانم تنها کسی است که پول را به حساب شرکت نازنین پارس دارو ریخته است و تعهد محضری داده که اگر اتفاقی افتاد ادعایی نداشته باشد. وی ادامه می‌دهد: «آخر مهر ۱۴۰۰ تزریق در بیمارستان پاستور نو انجام شد و بنا بود ۱۲ دوز تزریق هر سه روز یک بار انجام شود، اما این اتفاق نیفتاد. به واسطه همین بدقولی‌ها من به دنبال شکایت افتادم و به بیمارستان لقمان رفتم و متوجه شدم فیلم خواهر من را به بقیه نشان داده تا اعتماد آن‌ها را جلب کند.»

خانم صابری درباره دارو می‌گوید: «دارو به گونه‌ای بود که در نخستین تزریق، خواهرم بلند شد و نشست روی مبل، اما یکی دو هفته بعد دوباره حالتش به قبل برگشت.»

آقای یزدی نژاد هم که از طریق آشنایانش با این فرد آشنا شده و به او اعتماد می‌کند، در نهایت ۸ دوز تزریق این دارو به پدرش موجب فوت او می‌شود. طبق روایت آقای یزدی نژاد این فرد در حال حاضر در دبی است و بر اساس ادعای واسطه‌ای که آشنای آقای یزدی نژاد بوده بنا می‌شود دارو از امارات به ایران انتقال پیدا کند و با تخفیف به جای ۷ هزار دلار نصف قیمت و به صورت نقدی هزینه را دریافت کند.

برخی از افراد هم البته با تصور اینکه بقیه درمان شده‌اند و دارو فقط روی بیمار آن‌ها اثرگذار نبوده، می‌پذیرند و از شکایت هم صرف نظر می‌کنند.

جرایم متعدد

انرژی کاذب اولیه و بعد لاغری و افسردگی و از دست دادن قدرت تکلم ویژگی مشترک این بیماران است. آقای شادمان وکیل خانم صابری خواهر یکی از قربانیان این ماجرا می‌گوید: «موارد متعددی از کارهای این فرد جرم است. تحصیل مال از طرق نامشروع که کلاهبرداری محسوب می‌شود. از سوی دیگر وی خودش را به عنوان پزشک جا می‌زند در حالی که اصلاً پزشک نیست. همچنین توزیع و فروش داروی بدون مجوز خودش جرم است.»

به گفته شادمان مهم‌ترین بخش جرایم این فرد آن است که اگر کسی یکی داروی غیر مجاز را تزریق کند و منجر به صدمه شود، بسته به صدمه‌ای ایجاد شده باید مجازات شود و مجازات‌های سنگینی دارد و حتی اگر پزشک باشد نباید داروی خارج از فارماکوپه را تجویز کند. وی می‌افزاید: «در این چهارچوب ما اقدام قانونی انجام دادیم که در شعبه ۲ بازرسی دادسرای جرایم پزشکی رسیدگی شده است. در آنجا چند استعلام انجام شد. یکی از وزارت بهداشت که اصلاً چنین دارویی وجود دارد که جواب منفی بود. استعلام بعدی از سازمان پزشکی قانونی بود که برای تشخیص دقیق‌تر به قسمت مغز و اعصاب دانشگاه شهید بهشتی فرستاده شد. ظاهراً یکی از عواملی که این بیماری را تسریع می‌کند همین داروست؛ اما هنوز آزمایشگاه آن‌ها پاسخ قطعی نداده است.» به جز موضوعی که پزشک قانونی باید نظر بدهد در سه مورد بعدی جرم این فرد محرز است.

بیمارستان‌ها هم فریب خوردند و شاکی‌اند

آیا بیمارستان‌هایی که با «کاف شین» همکاری کردند مجرم نیستند؟ شادمان در پاسخ به این سوال می‌گوید: «این فرد بیمارستان لقمان را هم فریب داده است همچنانکه آقای ترقی جاه را به عنوان سرمایه گذار فریب داده است.»
ترقی جاه هم ادامه می‌دهد: «چالش اصلی ماجرا، عضویت این فرد در پژوهشگاه رویان است؛ همچنان هم عضو رویان است و اغلب افراد هم به واسطه این ماجرا فریب خورده‌اند. اغلب جلسه‌های وی داشته‌اند در این پژوهشگاه بوده است، اما این پژوهشگاه در این رابطه موضع‌گیری درستی ندارد و به گفته آقای ترقی جاه این مؤسسه به رغم پذیرش تخلف و کلاهبرداری این فرد می‌گوید این فرد کارمند رسمی ماست و ما علیه او سندی نداریم!»

کد خبر 6085739

دیگر خبرها

  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • ارتقاء بستر ارتباط پزشک با بیمار حیاتی است/ پلتفرم مناسب نوبت دهی اینترنتی باید ایجاد شود
  • روزنه امید برای بیماران مبتلا به سرطان خون