Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@05:38:21 GMT

بخاری‌های نفتی آستارا جمع‌آوری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۸۱۲

بخاری‌های نفتی آستارا جمع‌آوری می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا از استانداردسازی سیستم گرمایشی 9 واحد آموزشی با اعتباری بالغ‌بر 270 میلیون تومان در مناطق عشایری و صعب‌العبور این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سید سجاد موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: طبق مکاتبات صورت‌گرفته، سیستم گرمایشی ۹ واحد آموزشی در مناطق عشایری و صعب‌العبور بخش مرکزی و بخش لوندویل شهرستان آستارا تا سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ استاندارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سوخت مدارس آق‌مسجد، دگیرمانکشی، سیج، گیلده، خان‌حیاطی، کوته‌کومه، میه‌کومه، گرده‌کری لاتون و شونده‌کش کانرود را نفت عنوان کرد و افزود: برای گازسوز کردن این تعداد واحد آموزشی، ۲۷۰ میلیون تومان از سوی اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان پیش‌بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا تعداد دانش‌آموزان مدارس نفتی این شهرستان را در مجموع ۹۰ نفر با ۲۲ باب کلاس درس عنوان کرد و گفت: در استانداردسازی سیستم گرمایشی این تعداد واحد آموزشی، پکیچ و شوفاژ جای‌گزین بخاری‌های نفتی می‌شود.

موسوی حذف بخاری‌های نفتی را در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان است تا بدون دغدغه تحصیل کنند.

به گزارش فارس، ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان شهرستان آستارا در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که در پی تعطیلی مدارس از سه اسفند ماه سال گذشته تاکنون آموزش از طریق فضای مجازی و صداوسیما دنبال می‌شود.

انتهای پیام /۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش فضای مجازی آستارا دانش آموزان شهرستان آستارا آموزش و پرورش واحد آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی

سید محسن طباطبایی‌فر فارغ‌التحصیل رشته رباتیک و سازنده اکوسیستم یکپارچه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ذکر هدف ورود به این حوزه گفت: با احساس خلا در آموزش و با هدف مسئولیت اجتماعی وارد حوزه آموزشی-فرهنگی شدیم. تغییر و تحولاتی در ساختار آموزشی ایران و جهان رخ داد که مجموعه این اتفاقات نیاز‌های متفاوتی را ایجاد کرده است.

وی با ذکر تحولات حوزه آموزش افزود: در حال حاضر، کاهش تایم مفید مشاغل، کاهش تعداد دانشجو و دانش‌آموز که باعث افزایش اهمیت کیفت آموزش می‌شود، ابزار‌های جذاب مجازی و فیزیکی که تایم و تمرکز دانش‌آموز را کاهش می‌دهد، تغییر فضای کار و بازار نیز یکی دیگر از تغییرات بود که بسیاری از مشاغلی که قبلا به آن نیاز داشتیم توسط ماشین آلات، ربات‌ها و هوش مصنوعی جایگزین شده اند.

طباطبایی‌فر با اشاره به نقش رباتیک در حوزه تغییرات آموزشی ادامه داد: تحولات آموزشی باعث تغییر سبک آموزشی می‌شود که رباتیک بخشی از تغییر آن است در این زمینه به نرم افزار‌ها و سخت افزار‌هایی که متناسب با فضلی آموزشی جدید است نیاز داشتیم و چون در کشور تجربه و توان فنی را نداشتیم باعث وابستگی به کشور‌های خارجی می‌شد. کشور‌های خارجی نیز از این قضیه سوء استفاده می‌کردند و محتوای دلخواه خود را در آن می‌گنجاندند؛ این امر باعث می‌شد ما از کیفیت آموزش و آسیب فرهنگی یکی را انتخاب کنیم. 

وی از جایگزینی محصول داخلی در جهت خدمت به فضای آموزشی کشور خبر داد و گفت: مجموعه ما پس از نیاز سنجی، یک نرم افزار جایگزین بومی تولید کرد. نرم افزار محیطی مانند سیستم عامل آموزشی است که درس‌های مختلف با استفاده از این محیط در قسمت‌های آزمایشگاه فیزیکی -نه مجازی- شخصی و آزمایشگاه تحلیلی را انجام دهید.

این تولید کننده ایرانی با ذکر مزیت‌های این سیستم عامل گفت: قابلیت‌هایی همچون آموزش تفکر منطقی، بازی سازی، متحرک سازی، آموزش‌های فیزیک، نور، حرکت و موضوعاتی از این قبیل را پوشش می‌دهد؛ همچنین تفاوت آن با نرم افزار‌های آموزشی این است که این سیستم یک ابزار اجرایی است. مثلا در حوزه برنامه نویسی دانش آموزان به گونه‌ای آموزش می‌بینند که در زندگی واقعی نیز به کار بیاد و امکان وصل شدن به کیس‌های فیزیکی بیرونی همچون دما و فشار را می‌دهد. 

طباطبایی‌فر افزود: برنامه‌ایی که آموزش می‌بینند را به شکل گرافیکی در کامپیوتر مشاهده می‌کنند و در محیط بیرونی به شکل روشن شدن لامپ و موتور می‌بینند به گونه‌ای که باعث اصلاح ذهنیت کودکان راجع به کارایی محصولات اطرافشان می‌شود و بر توانایی حل مسئله و تفکر الگوریتیمی تاثیر دارد که به همراه یک کتاب آموزشی ارائه می‌شود وسرعت برنامه نویسی را افزایش می‌دهد. 

وی در توضیح مخاطبان این محصول گفت: این اکوسیستم برای کسانی که حوزه آموزش فعالیت می‌کنند به عنوان یک آزمایشگاه فیزیکی نسخه دانش آموز با تاکید بر هویت فرهنگی بومی کشورمان است؛ برای مثال استفاده از کاراکتر‌های ایرانی در بازی سازی، علاوه بر آن از خروج ارزش نیز جلوگیری می‌شود، زیرا محصولات مشابه با فرض اینکه زبان فارسی را پشتیبانی کنند نیاز به واردات ابزار گران قیمت در قسمت اتصال سخت افزار دارند. 

وی گفت: شروع سن استفاده از این محصول مقطع ابتدایی بوده و با توجه به کارایی و ظرفت آن تا پایان دوران دانشجویی و ارائه پایان‌نامه نیز مورد استفاده است. 

تولید کننده این محصول ایرانی با ذکر رایگان بودن اکوسیستم یکپارچه آموزشی آیکود افزود: این محصول وارد بازار شده و بخش نرم افزاری آن به طور رایگان قابل استفاده بوده و بخش سخت افزاری با مبلغ کمی قابل دسترس است. 

وی گفت: ما این سیستم عامل را با هزینه شخصی و با هدف ورود به سیستم آموزش و پرورش تولید کردیم. پاسکاری‌های متعدد ببین نهاد‌های مربوط و مسیر ناهموار گرفتن مجوز‌ها یکی از چالش‌های اساسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری