Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@01:30:06 GMT

بخشنامه رئیس قوه قضاییه در مورد شهود ساختگی و شهادت کذب

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۹۱۸

بخشنامه رئیس قوه قضاییه در مورد شهود ساختگی و شهادت کذب

رئیس قوه قضاییه به منظور حفظ شان و اعتبار شهادت شهود در نظام قضایی و جلوگیری از انحراف روند تحقیقات و دادرسی ها توسط شهود ساختگی و شهادت کذب بخشنامه ای را صادر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی منظور حفظ شأن و اعتبار شهادت شهود در نظام قضائی بخشنامه‌ای را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

به منظور حفظ شأن و اعتبار شهادت شهود در نظام قضائی و جلوگیری از انحراف روند تحقیقات و دادرسی‌ها توسط شهود ساختگی و شهادت کذب لازم است ضمن رعایت دقیق مقررات قانونی اعم از ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی و مواد ۲۱۰ و ۲۱۱ و ۳۲۰ تا ۳۳۰ و ۶۵۰ قانون آئین دادرسی کیفری و مواد ۲۳۲ تا ۲۴۷ قانون ایین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی در خصوص چگونگی احضار، اخذ اظهارات شهود و جلوگیری از تبانی و مواضعه آنها با طرفین پرونده نسبت به انجام امور ذیل اقدام نمائید:

۱. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه حداکثر ظرف دو ماه ترتیبی اتخاذ نماید که امکان ثبت مشخصات گواهان در سامانه مدیریت پرونده قضائی (سمپ) امکان‌پذیر باشد.

۲. قضات دادگاه‌ها و دادسراها نسبت به احراز هویت شهود تعرفه شده و درج مشخصات گواهان در سامانه مذکور و استخراج سابقه آنان اقدام نمایند.

۳. در صورت کشف شهادت کذب و تبانی در اثنای تحقیقات یا رسیدگی، فوراً مراتب صورت مجلس و جهت تعقیب کیفری مرتکبین اقدام لازم معمول گردد.

۴. مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه ضمن مراقبت مستمر در این خصوص، نسبت به شناسایی و معرفی اشخاصی که در اطراف واحدهای قضائی به صورت حرفه‌ای حضور داشته ودر قبال اخذ مال یا امتیاز، مبادرت به ادای شهادت کذب در مراجع قضائی می‌کنند، اقدام مقتصی را مبذول نماید.

نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه به عهده رؤسای کل دادگستری‌های استان‌ها می‌باشد.

سید ابرهیم رئیسی

کد خبر 417526

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهادت کذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از شناسایی ۶۲۷ نیروی کار تبعه خارجی که به صورت غیر مجاز در استان کار می کردند طی سال گذشته خبر داد.

سیاوش آقاجانی اظهار کرد: کارفرمایان مطابق بند ج ماده۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جریمه شدند و ۳۰نفر از آنان که نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکردند طبق ماده۱۸۱ قانون کار به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: نوع برخورد اداره کار با کارفرمایان خاطی برابر بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین ماده۱۸۱ قانون کار است و اگر دستگیری و خروج از کشور باشد در این خصوص پلیس اقدام می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برای ۳۷۴ شرکت حقوقی گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری صادر کرده است این گواهینامه در ایمن سازی کارگاه و پیشگیری از حوادث کار موثر است.

آقاجانی اضافه کرد: سال گذشته ۸۰۱ مورد بازرسی از کارگاهها در خصوص اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی با ۸۴ تیم در قالب گشت مشترک (با همراهی نماینده استانداری و پلیس) در سطح استان انجام شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه گیلان از استانهای ممنوعه برای اقامت و اشتغال اتباع افغانستانی می باشد لذا کارفرمایان از هرگونه بکارگیری تبعه خارجی بدون اخذ پروانه کار باید به طور جدی در استان خودداری کنند.

وی گفت : مطابق ماده۱۲۸ قانون کار مربوط به قوانین و مقررات اشتغال اتباع خارجی کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می شود نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتناعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • محکوم کردن اقدام تروریستی صهیونیست ها علیه دو جوان فلسطینی در غزه
  • ممنوعیت صدور بخشنامه یک شبه
  • بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • جلوگیری از زمین خواری 3000 میلیارد تومانی در گیلان با اقدام قوه قضاییه/ خداییان: سازمان بازرسی جلوی تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به برکه پریان به مساحت 83409 مترمربع را گرفت/ سند تک برگ به نام دولت صادر شد
  • نمی‌توان قاعده کلی از تجربه‌های نزدیک به مرگ به دست آورد!
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان