Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیط زیست اسلامشهر گفت: با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه پسماندهای بیمارستانی در اطراف شهرها و به منظور برخورد با متخلفان این حوزه، گشت شبانه به صورت مشترک با همکاری محیط زیست شهرستان ری در محورهای مواصلاتی انجام می شود.

به گزارش ایسنا، الهه بیگی هدف از این گشت‌ها را برخورد قانونی و جدی با متخلفان و تخلیه کنندگان پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی که کلیه پسماندها می تواند خط ابتلا به ویروس کرونا را داشته باشد، درصورت مشاهده و یا گزارش به محیط زیست در این خصوص، با متخلفان برخورد قانونی و شدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه به منظور نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی و خدماتی شهرستان اسلامشهر و جلوگیری از تخلفات احتمالی گشت و پایش مستمر ماموران اجرایی این اداره انجام می شود، گفت: در چند روز گذشته، پنج واحد غیرمجاز تفکیک پسماندهای عادی به استناد ماده 7 قانون مدیریت پسماندها در بخش چهاردانگه این شهرستان جمع آوری و بطور کامل پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات محیط زیستی شهرستان وجود واحدهای غیر مجاز جمع آوری و تفکیک ضایعات و پسماند بوده است  که با فعالیت غیر اصولی خود انواع آلایندگی های محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا و خاک را موجب شده اند، تصریح کرد: این واحدها دارای شکوائیه هایی از سوی مردم به این اداره نیز بوده اند که با پیگیری های قانونی و حقوقی مرتبط این اداره علیه مسئولان مربوطه درنهایت تعطیل و جمع آوری شدند.


بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،بیگی همچنین به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز در گشت و پایش ماموران اجرایی اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه شهرستان اسلامشهر فاقد مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست است اما ماموران اجرایی این اداره حین گشت و پایش حوزه استحفاظی شهرستان یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک قبضه اسلحه و 13 قطعه پرنده شکار شده شامل گنجشک ، قمری و کبوتر دستگیر و فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس پسماند بیمارستانی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر، به یک گروه متخلف زیست محیطی برخورد نموده که پس از شناسایی و تعقیب و گریز چند ساعته و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی پلدختر موفق به دستگیری متخلفین شدند. 
علی آب سری نژاد افزود: پس از دستگیری متخلفین و طی بازرسی اولیه یک قبضه اسلحه به همراه ١٠ عدد فشنگ و لاشه شکار شده یک قطعه کبک وحشی و سه قطعه تیهو و نیز سایر ادوات شکار از آنها کشف و ضبط گردید. 
آب سری نژاد افزود: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده قضایی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیدند که با دستور مقام قضایی متخلفین روانه بازداشتگاه شدند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر ضمن قدر دانی و تشکر از همکاری مقام قضایی در برخورد با متخلفین و همچنین پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر، از دوستداران محیط زیست درخواست نمودند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان