Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:54:10 GMT

ارزآوری ۸۲ میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۹۵۶

ارزآوری ۸۲ میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم با اشاره به پیش بینی اصلاح و نوسازی ۲۵۰۰ هکتار از باغات کیوی در برنامه ششم توسعه، گفت: در سال ۹۸ این مهم در بیش از ۵۰۰ هکتار از باغت کیوی اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید کیوی در کشور حدود ۳۶۰ هزار تن است، این میزان تولید در سطح زیرکشت حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی‌مقدم با تاکید بر اینکه استان‌های تولیدکننده این محصول مازندران، گیلان و گلستان است، یادآور شد: در ده ماه ابتدای سال گذشته حدود ۱۱۲ هزار تن از این محصول به ارزش بیش از ۸۲ میلیون دلار به سایر کشورها صادر شده است.

وی قیمت هر کیلوگرم کیوی خریداری شده را ۷۰ سنت عنوان کرد و ادامه داد: امروزه کیوی یک کالای کاملاً اقتصادی تلقی می‌شود و در مقایسه با کشت سایر محصولات کشاورزی با آب و هوای مشابه کیوی در کشور، بازده اقتصادی بالایی دارد.

جلیلی‌مقدم افزود: در حال حاضر کشورهای چین، ایتالیا، نیوزلند، ایران و شیلی از عمده ترین تولید کنندگان این میوه هستند.

وی در پایان گفت: این میوه در ایران نسبت به سایر کشورها از طعم خوبی برخوردار بوده و به لحاظ استفاده کم از سموم شیمیایی و همچنین از نظر زمان برداشت محصول در صورت رعایت استانداردهای بسته‌بندی و افزایش توان حمل‌ و نقل کشور می‌تواند جایگاه خود را در بازارهای جهانی به دست آورد.

کد خبر 4892741

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کیوی ویروس کرونا قیمت نفت ایالات متحده آمریکا بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بیکاری قیمت دلار وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ممنوعیت تردد شاخص کل بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری