Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:00:21 GMT

۹۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعتی گلستان سرمایه‌گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۴۹۷۲

۹۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعتی گلستان سرمایه‌گذاری شد

ایسنا/گلستان رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سال ۹۸ میزان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام گرفته در استان ۹۰۰ میلیارد تومان بود و امسال برای تحقق جهش تولید لازم است این میزان به ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان برسد.

حسین طلوعیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود مشکلات سیل استان در ابتدای سال گذشته و ویروس کرونا در انتهای سال، خوشبختانه وضعیت سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه صنعت، معدن و تجارت در گلستان رشد مناسبی داشته و آمار تولید بسیاری از واحدهای صنعتی استان با افزایش همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹ به‌عنوان سال "جهش تولید"، افزود: برای جهش در حوزه تولید باید اقدامات جهادی انجام شود. تولید به دو عامل اصلی تأمین زیرساخت‌ها و سرمایه در گردش وابسته است.

رئیس صمت گلستان بیان کرد: امسال ۲۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیش‌بینی‌شده است.

طلوعیان تصریح کرد: حدود ۲۸۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد در استان وجود دارد که با ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری خواهند رسید. یکی از اولویت‌های ما در سال جهش تولید این امر خواهد بود که با تحقق آن، ۶۰۰۰ شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري سال جهش تولید میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل هاشم علایی در بازدید از عملیات زیرسازی و آسفالت ناحیه صنعتی نیر گفت: این طرح به طول ۱.۵ کیلومتر و در ۲ باند رفت و برگشت خیابان اصلی در حال اجرا است که برای انجام آن اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی هزینه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای خط انتقال و منبع آب زمینی و هوایی این ناحیه صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای نقش بسزایی در جذب سرمایه‌گذاران دارد و بر این اساس از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحد‌های تولیدی استفاده خواهد شد.
او مساحت ناحیه صنعتی نیر را ۳۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در این ناحیه صنعتی۶۳ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده است که تاکنون ۱۱ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های ذیصلاح شده‌اند.
علایی از طرح توسعه ناحیه صنعتی نیر خبر داد و افزود: با توجه به کمبود زمین صنعتی، مطالعات توسعه ناحیه صنعتی نیر آغاز شده و امیدواریم با توسعه آن شاهد حضور سرمایه‌گذاران جدید در این شهرستان باشیم.

دیگر خبرها

  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • رشد ۵۱ درصدی واگذاری زمین به کارآفرینان در خراسان رضوی
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • زیرسازی ناحیه صنعتی نیر تکمیل می‌شود