Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:01:08 GMT

گمرک هرمزگان با حمل یکسره کالاهای اساسی موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۱۰۰

گمرک هرمزگان با حمل یکسره کالاهای اساسی موافقت کرد

ناظر گمرکات استان هرمزگان روز یکشنبه گفت: پس از ورود کشتی و پهلوگیری، دستگاه های مجوز دهنده با موافقت گمرک نسبت به نمونه برداری پیش از اظهار اقدام نموده و با ارائه اسناد حمل به گمرک، مجوز بارگیری از سوی گمرک صادر و انتقال مستقیم کالای اساسی از کشتی به قطار صورت خواهد پذیرفت.

ابوالفضل اکبرپور افزود: گمرک اجازه حمل یکسره کالاهای اساسی متعلق به بازرگانی دولتی را بدون کد رهگیری و صرفاً با ارائه نامه بانک عامل مبنی بر قرار گرفتن کالای اظهاری در صف تامین ارز صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از دریافت نمودن اسناد حمل و نامه بانک عام و نیز انجام نمونه برداری، کالاهای اساسی در کمترین زمان مقرر با انجام تشریفات گمرکی ترخیص خواهد شد.

۱۶ فروردین ماه یک فروند کشتی حامل گندم به میزان بیش از ۶۹ هزارتن در بندرشهید رجایی تخلیه کرد که براساس برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عمده بار این کشتی به طور مستقیم در واگن بارگیری و پس از ارزیابی‌های گمرکی از بندر خارج می‌شود.

براساس برنامه تا پایان فروردین ماه پنج کشتی دیگر گندم در بندر شهیدرجایی پهلو خواهد گرفت که بخش عمده آن از طریق حمل و نقل ریلی وارد کشور می‌شود.

برچسب‌ها گندم کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گندم کالای اساسی گمرک جمهوری اسلامی ایران هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: نمایندگان سفارتخانه‌های پاکستان، روسیه و فلیپین روز گذشته پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری با خدمه‌های خود در کشتی توقیفی «MCS Aries» در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسین عباس‌نژاد امروز (ششم اردیبهشت‌ماه)، با اعلام این خبر افزود: این اقدام با پیگیری سفارتخانه‌های مقیم در تهران و با درخواست اداره کنسولی وزارت خارجه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این دیدار چندساعته «محمد صدیق» سرکنسول پاکستان در زاهدان، «دینیس نافیکوک» دبیر اول و «روسلان ایلما متیوف» رایزن بخش کنسولی سفارت روسیه و اسماعیل انصاری دبیر سوم سفارت فلیپین با خدمه‌های خود دیدار و به گفت‌وگو نشستند.

‌مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بازگشت به وطن و تماس با خانواده مهم‌ترین خواسته‌های این خدمه‌ها است، گفت: حضور سفرا، رایزنان و نمایندگان این سفارتخانه‌ها بر روی کشتی یاد شده و دیدار و گفت‌وگو با خدمه‌های خود در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی (MLC) درحال انجام است.

روز دوشنبه هفته جاری سر کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفی «MCS Aries» در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرد.هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی و به منظور  حمایت از بانوان دریانورد یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

 کشتی کانتینری به نام «MCS Aries» با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر