Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از جابجایی یوزهای پارک پردیسان خبر داد و تاکید کرد: پروژه تکثیر پایان نیافته و همه مطالعات و برنامه های تکثیر این گونه در زیستگاه طبیعی خودشان قابل اجرا است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی با بیان اینکه جابه جایی یوزها اقدامی کارشناسی است، اظهار کرد: ماندن این حیوانات در تهران و خارج از زیستگاه خودشان، امری غیر کارشناسی است نه بازگشت به زیستگاه اصلی خودشان، برای جابجایی این حیوانات تیم کارشناسی از مدت‌ها قبل مطالعات را انجام داده و انتقال بهترین راه حل برای آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظمی در ادامه با بیان اینکه پروژه تکثیر پایان نیافته است، گفت: همه مطالعات و برنامه‌های تکثیر این گونه در زیستگاه طبیعی خودشان قابل اجرا است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش این سازمان با بیان اینکه تمامی مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح دریافت شد گفت: هماهنگی‌های لازم با مدیر کل سازمان دامپزشکی استان تهران انجام شده و این کار کاملاً قانونی است.


منتظمی در خصوص شرایط و نحوه انتقال این گونه گفت: باکس‌های تعبیه شده برای انتقال این گونه‌ها از بهترین باکس‌ها بوده و مخصوص حمل گربه سانان است، از طرف دیگر ما برای انتقال، شرایط مبدا، مقصد و مسیر را مورد سنجش قرار می‌دهیم و اگر روند بیهوشی به درستی انجام شود امروز و اگر موفقیت آمیز نبود با توجه به شرایط در فرصت مناسب دیگری جابجایی صورت می‌گیرد.

این خبر بروز رسانی می‌شود

کد خبر 417525

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت از محیط زیست محيط زيست حمایت از یوزپلنگ آسیایی حفاظت یوزپلنگ تنوع زیستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد

علی مقصودلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شخصی که متهم به قطع مکرر درختان در منطقه قرن آباد گرگان بود بازداشت شد.

وی افزود: این فرد بازداشت شده تحت تعقیب مأمورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان بود، که همزمان در حال بارگیری درختان قطع شده دستگیر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت: تحقیقات و بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این فرد با کمک افراد دیگری چندین نوبت به صورت مخفیانه و غیرقانونی اقدام به قطع و قاچاق چوب با خودروی سواری می‌کردند که با دستور مقام قضائی و با هماهنگی یگان حفاظت منابع طبیعی بازداشت شد.

وی یادآور شد: این فرد جهت بازسازی صحنه در جنگل قرن اباد گرگان با حضور نیروی انتظامی و نیروهای منابع طبیعی گرگان حضور پیدا کردند.

کد خبر 6082038

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان غربی
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • یوزهای ایرانی آماده انتقام از سامورایی‌ها
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد