Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جلسه بررسی اثرات اقتصادی کرونا بر کسب و کار‌های بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی به نوعی در این چند سال اخیر در سطح کشور و استان رشد قابل توجه‌ای داشته و اکنون نوسانات پیش آمده در عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی و عدم تعادل در بازار، تولید کنندگان و بهره برداران بخش را متضرر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به دلیل شیوع این ویروس و کاهش تقاضا در بازار برای خرید محصولات زود فساد پذیری، چون گوشت قرمز، مرغ، شیر، قارچ خوراکی و ... باعث خسارت جدی و ضرر و زیان به مرغداران، دامداران، تولید کنندگان قارچ، گلخانه داران بخصوص گل‌های شاخه بریده و. شده است.

سپری ادامه این روند را نگران کننده دانست و تصریح کرد: اگر وضعیت موجود را مدیریت نکنیم و تاثیر منفی کرونا بر بازار محصولات کشاورزی ادامه داشته باشد، اختلال جدی در زنجیره‌های تولید به وجود خواهد آمد و در آینده نزدیک شاهد حذف دام‌های مولد وعدم جوجه ریزی و کاهش تولید در این بخش خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: تشکیل این جلسه به عنوان یک ضرورت برای بررسی مشکلات پیش آمده اقتصادی بخش کشاورزی از زمان شیوع بیماری کرونا است که مسائل به دقت جمع بندی و بررسی خواهد شد و نتایج و راه حل‌های برون رفت از این وضعیت به مدیران ارشد استانی و کشوری ارائه خواهیم داد.

او تشکل‌های بخش کشاورزی را یک ظرفیت مناسب برای حل این مشکل دانست و تصریح کرد: برای مدیریت وضعیت پیش آمده باید بیش از پیش تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی وارد میدان شوند و برای رونق بازار فروش محصولات کشاورزی کمک حال بخش دولتی باشند.

سپری تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در بین پرسنل و بهره برداران بخش کشاورزی تابع دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا هستیم و خدمت رسانی به بهره برداران با سازوکار‌های اندیشیده شده ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان: این دستورالعمل‌ها در شبکه‌های اجتماعی در دسترس مخاطبان بخش کشاورزی استان کردستان قرار داده شده تا از خسارت‌های اقتصادی و نیز جانی این ویروس درامان بمانند.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت شبکه‌های پایش و پیش آگاهی در افزایش تولید به خصوص محصول گندم، باید به طرق مختلف مشکلاتی که به دلیل شرایط جدید بر عملکرد آن‌ها تاثیر منفی داشته به نحوی جبران کرده تا خللی به تولید و کیفیت محصولات وارد نشود.

محمد فرید سپری اظهار کرد: باید راهکار‌هایی ارائه شود تا از ورشکستگی این رشته‌های شغلی پیشگیری شود و قبل از اینکه این اثرات در آینده تاثیری بر حذف دام‌های مولد و واحد‌های تولیدی داشته باشد باید پیشنهادات عملی مطرح و به محض تصویب مراجع ذیصلاح آن‌ها را اجرایی نموده و پیگیری نمائیم.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کرونا ویروس بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی بیشترین به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

وی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

فتحی یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشورها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازارهای جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

وی یادآور شد: سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی 5.7 درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است.

فتحی گفت: ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی به طور متوسط یک دلار است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای