Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۱۲۱۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی که به ارزش تقریبی بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال می‌باشند به بیت المال اعاده گردیده است و تعداد ۱۵۳۷ متهم در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی تحت پیگرد قضایی در استان بوشهر قرار گرفتند. تاریخ انتشار: 13:35 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۰۷۷

علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در خصوص رفع تصرف اراضی صورت گرفته در استان بوشهر بیان کرد: ۱۲۱۶ هکتار از اراضی ملی و دولتی که به ارزش تقریبی بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال می‌باشند به بیت المال اعاده گردیده است؛ تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در استان بوشهر که منتهی به صدور حکم شده است ۶۲۷ مورد و تعداد ۴۵۳ مورد منتهی به صدور قرار نهایی در دادسرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعداد ۱۵۳۷ متهم در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی تحت پیگرد قضایی در استان بوشهر قرار گرفتند؛ همچنین ۱۲۵ مورد قلع و قمع بنا و مستحدثات با صدور حکم قضایی در استان بوشهر انجام شده است.

 بیشتر بخوانید:

رفع تصرف از ۳۲ مورد اراضی ملی شهرستان اهر

جمادی خاطرنشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی کشور وظیفه یک نهاد یا ارگان خاص نیست بلکه همه مردم و دستگاه‌ها باید در حفظ آن کوشا باشند. دستگاه قضایی با افرادی که به تخریب منابع طبیعی و ملی می‌پردازند و یا با زمین خواری، جنگل خواری و مرتع خواری سود‌های کلانی را به جیب می‌زنند برخورد قاطع خواهد نمود و اجازه نخواهد داد تا بیت المال و در واقع اموال عمومی مردم را عده‌ای اندک به چپاول و غارت ببرند و برخورد قاطعی با آن‌ها خواهد نمود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری رئیس دادگستری بوشهر رفع تصرف اراضی استان بوشهر منابع طبیعی اراضی ملی بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر

ایسنا/اردبیل مدیر کل منابع طبیعی استان اردبیل از کشف یک مورد زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر خبر داد.

به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان اردبیل محمود قلی زاده گفت: بعد از گشت زنی و کنترل  مسئول  منابع طبیعی شهر هیر و به دنبال مشاهده اقدامات عمرانی در حوزه منابع طبیعی و استعلام utm و مختصات محل اجرا مشخص شد، فردی که مدیریت یکی از شرکت‌های خصوصی در سطح استان را دارد با سوء استفاده موقعیت خود و آشنایی به محل اقدام به فروش سه قطعه زمین به متراژهای ۱۸۵ متر و ۲۰۰ متر و ۱۲۰ متر نموده  مستندات نشان می‌دهد که افرادی که این زمین‌ها را خریدند کاملاً از کلاهبرداری بودن این موضوع بی‌اطلاعند که موضوع در اسرع وقت تشکیل پرونده شده و به دادسرای عمومی و انقلاب ارجاع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل همچنین از همه افرادی که زمین‌های مشکوکی بدون استعلام از منابع طبیعی و اطمینان از غیر ملی بودن اراضی خریداری کردند جهت اطلاع از وضعیت زمین مورد معامله برای استعلامات لازم دعوت کرد.

قلی زاده از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ بصورت شبانه روزی  اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های شمشاد خزری
  • ۶۵۱ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۶۵۱ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • کشف زمین خواری در اراضی ملی در منطقه هیر
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت