Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:00:43 GMT

مزایای خرید ماهی از زدبازار

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۲۷۷

مزایای خرید ماهی از زدبازار

خرید ماهی با کیفیت یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود، زیرا ماهی بهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای بدن و مغز شما فواید بسیار زیادی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زدبازار، به طور کلی خرید تمام انواع ماهی و برای شما خوب است. ماهی ها سرشار از مواد مغذی هستند که در بسیاری از رژیم‌های غذایی کمتر یافت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد عبارتند از پروتئین‌ها با کیفیت بالا، ید، ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی. با این حال برخی از ماهی‌ها بهتر از بقیه هستند. انواع ماهی‌های چرب از این نوع در نظر گرفته می‌شوند. چرا که این ماهی‌ها مواد مغذی مبتنی بر چربی بیشتری در خود دارند. مواد مغذی مذکور نیز شامل ویتامین D محلول در چربی است که اکثر مردم دچار کمبود آن می‌باشند.

این ویتامین مانند یک هورمون استروئیدی در بدن عمل می‌کند. شما با خرید ماهی‌های چرب و استفاده از آن ها اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری به بدن خود می‌رسانید. این اسیدها برای بدن و مغز شما بسیار مفید بوده و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می کند. برای دریافت امگا ۳ کافی توصیه می‌شود که برای یک یا دو بار در هفته ماهی مصرف کنید.

حملات قلبی و سکته دو مورد از شایع‌ترین علل مرگ زودرس در جهان می‌باشند. ماهی‌ها به طور کلی از بهترین غذاها شمرده می‌شوند و خواص ماهی شامل حال قلب نیز می‌شود. به عبارتی مصرف منظم ماهی سبب سلامت قلب نیز می‌شود. در یک مطالعه روی بیش از ۴۰.۰۰۰ نفر مشخص شد که کسانی که یک وعده یا بیش از آن ماهی در هفته مصرف کنند کمتر دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند.

از جمله فواید دیگر مصرف ماهی حمایت از ماده خاکستری مغز و جلوگیری از زوال آن می‌باشد. در برخی موارد نیز می‌بینیم که افراد دچار بیماری‌هایی مانند آلزایمر می‌شوند. جالب است بدانید بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که از جمله فواید و خواص ماهی این است که می تواند زوال عقل را به تاخیر بیندازد.

یکی از بسترهای اثر پذیری ماهی ماده خاکستری مغز است. ماده خاکستری بافت عمده مغز می‌باشد که عملکرد مغز شما را تحت کنترل دارد. این ماده حاوی نورون‌هایی است که پردازش اطلاعات مختلف مغز را به عهده دارد. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که هر هفته ماهی مصرف می‌کنند ماده خاکستری بیشتری در مراکز تنظیم حافظه و احساسات مغزشان دارند. از دیگر خواص ماهی کمک به پیشگیری و درمان افسردگی است. افسردگی یک اختلال روانی جدی و فوق‌العاده رایج است.

این بیماری سبب بدخلقی، کاهش انرژی، کم شدن علاقه به زندگی و کم شدن فعالیت‌های مفید و انرژی بخش‌تان می‌شود.اگر چاقی یا بیماری‌های قلبی را فراموش کنیم، افسردگی از جمله رایج‌ترین بیماری‌های این روزها می‌باشد.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افرادی که به طور منظم ماهی می‌خورند کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. آزمایشات کنترل متعدد نشان داده‌اند که اسیدهای چرب امگا ۳ در مقابله با افسردگی موثر است. حتی از فواید مصرف ماهی می‌توان به این مورد اشاره کرد که اثربخشی آن از داروهای ضدافسردگی هم بیشتر می‌باشد.

ماهی تنها منبع عالی ویتامین D است. ویتامین D در طول سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و بیش از پیش به اهمیت و اثربخشی آن پی برده‌اند. این ویتامین مهم در واقع از توابع هورمون‌های استروئیدی در بدن بوده و ۴۱.۶ درصد از جمعیت جهان دچار کمبود آن هستند.

ماهی و محصولات دریایی بهترین منابع ویتامین D هستند. ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد و شاه‌ماهی حاوی بیشترین مقدار این اسیدهای چرب می‌باشند. حدود ۴ اونس (۱۱۳ گرم) از ماهی قزل آلا پخته شده می‌تواند تمام نیاز روزانه شما را به ویتامین D تامین کند.برخی از روغن‌های ماهی مانند روغن کبد ماهی مقادیر بیشتری از ویتامین D را در خود دارند. به طوری که تنها یک قاشق غذاخوری از روغن کبد ماهی می‌تواند تا ۲۰۰ درصد نیاز روزانه را تامین کند.

در راستای خرید آسان و با کیفیت از انواع آبزیان وب سایت زد بازار به صورت تخصصی در حیطه آبزیان و خرید ماهی تازه و انواع محصولات فرآوری شده، آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد. گروه پرتلاش مجموعه زدبازار در کمترین زمان ممکن هر نوع ماهی یا محصولات دیگری از آبزیان را به دست شما بزرگواران خواهد رساند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید ماهی ماهي ماده خاکستری اسیدهای چرب بیماری ها خرید ماهی ویتامین D ماهی ها امگا ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند