Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: تلاش برای ایجاد شرایط دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته کرونا در استان همدان، آغاز شده است.

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مشکلی از لحاظ ذخیره فرآورده‌های خونی نداریم اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان همدان و در مواردی تهران نیز، تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز ما پلاکت است و با توجه به اینکه عمر پلاکت خون سه روز است امکان ذخیره وجود ندارد و به ناچار باید روزانه 70 تا 80 نمونه خون‌گیری انجام شود.

محمدی با بیان اینکه تمام اصول بهداشتی در اهدای خون رعایت می‌شود، اظهار کرد: افراد پس از مطالعه شرایط اهدای خون و اطمینان از سلامت خود، وارد سازمان انتقال خون می‌شوند و در صورتی که دارای علائم بیماری باشند، خون‌گیری انجام نخواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود افراد، تب‌سنجی صورت می‌گیرد و اگر افراد تب داشته باشند از ورود آنها جلوگیری می‌شود که خوشبختانه تا کنون 99 درصد افراد با سلامت کامل وارد سازمان شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه پس از معاینه و مشاوره افراد توسط پزشک و استریل و شستشوی دست فرد اهداکننده، خون‌گیری انجام می‌شود، گفت: پس از اهدای خون نیز شسشتو و استریل انجام شده و سپس اهداکننده ترخیص می‌شود؛ ما اطمینان کامل را به افراد می‌دهیم که با هیچ مشکلی در این خصوص روبه‌رو نخواهند شد.

وی افزود: کارکنان نیز ضمن استفاده از دستکش و ماسک و ضدعفونی مداوم، خون‌گیری را انجام می‌دهند.

محمدی در خصوص طرح پژوهشی تزریق پلاسمای خون بیماران بهبودیافته کرونا به بیماران درگیر، یادآور شد: این طرح در بیمارستان مسیح دانشوری تهران آغاز شده و در استان همدان نیز نامه‌نگاری‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی همدان برای صدور مجوز، اختصاص فضای ایزوله و تأمین تجهیزات مورد نیاز جهت دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته، انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: دریافت پلاسما، دستورالعمل‌های خاصی دارد و باید دو هفته از بهبود فرد مبتلا گذشته باشد و اطمینان از سلامتی کامل فرد حاصل شود.

وی ادامه داد: در مجموع تلاش برای ایجاد زمینه دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته در استان همدان آغاز شده و در این زمینه از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان بیماران انتقال خون پلاسما بیماران بهبودیافته دریافت پلاسما استان همدان خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ

سرهنگ یوسف شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده‌های متعددی با موضوع سرقت از حساب بانکی افراد از سوی دادسرا به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود که اکثر شکات پیام‌هایی را با عنوان دریافت کالابرگ عیدانه مرحله سوم دریافت کرده‌اند که نقطه اشتراک همه این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه بوده است.

وی در ادامه افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک جعلی ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزارهایی که در شبکه‌های اجتماعی برایتان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده، نصب نکنید و نرم‌افزارها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنید.
این مقام انتظامی همچنین با تاکید بر اینکه کاربران عزیز از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس خودداری کنند، تصریح کرد: شهروندان می‌تواند صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند

کد خبر 6081491

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب و کار در همدان
  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب‌ و‌ کار در همدان
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • این افراد به خدمت سربازی اعزام می شوند
  • نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب