Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:08:04 GMT

ارتش عراق از عملیات نظامی علیه عناصر داعش خبر داد 

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۳۵۰

ارتش عراق از عملیات نظامی علیه عناصر داعش خبر داد 

در بیانیه فرماندهی امنیتی بغداد  آمده است که صبح امروز لشکر ششم و بخش های وابسته به آن، عملیاتی را در شمال بغداد آغاز کردند تا بقایای گروه های تروریستی داعش را در این منطقه نابود کنند. 
در این بیانیه آمده است که این عملیات برای تقویت بیشتر امنیت و آرامش در مناطق  «الخضرا، الخزنه و السلمان» آغاز شده و در پایان جزئیات آن اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، اداره اطلاعات نظامی عراق شنبه شب از دستگیری یک هسته مخفی داعش شامل چهار عنصر به سرکردگی تروریست معروف به «ابوجهنم» در «تلعفر» در استان «نینوا» خبر داد.

در بیانیه این اداره آمده است که مرکز اطلاعات ارتش در لشکر ۱۵ با همکاری اطلاعات تیپ ۹۲ پیاده نظام، توانست یک هسته تروریستی را در منطقه «البویر» شهرستان تلعفر در موصل مرکز نینوا شناسایی کند.

همچنین دیروز (شنبه) نیروهای «الحشد الشعبی» در استان شرقی «دیاله» عراق حمله عناصر تروریستی داعش به میادین نفتی این منطقه را ناکام گذاشتند.

در بیانیه ای که سازمان الحشد الشعبی منتشر کرده، آمده است که نیرویی از «تیپ یک» بسیج مردمی، حمله داعش برای هدف قرار دادن میادین نفتی در منطقه «نفت خانه» در شرق استان دیاله را  خنثی کرد.

بر این اساس، گروهی از تروریست‌های داعش جمعه شب نیز با استفاده از تاریکی هوا قصد هدف قرار دادن تاسیسات نفت خانه را داشتند که نیروهای تیپ یک با خمپاره و دیگر سلاح‌ها تروریست‌ها را بدون هرگونه اقدامی مجبور به فرار کردند.

الحشد الشعبی جمعه گذشته هم از آغاز عملیات برای جست‌وجو و شناسایی عناصر داعش در منطقه نفت خانه در شرق استان دیاله خبر داده بود.

فعالیت داعش در روزهای گذشته به دنبال تحرک‌های مشکوک نیروهای آمریکایی در عراق روند رو به رشدی داشته است.

پیشتر برخی کارشناسان و منابع امنیتی عراق از احتمال فعالیت دوباره داعش در برخی از استان‌های شمالی و شرقی این کشور خبر داده بودند.

منابعی در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز فعالیت دوباره داعش در عراق را مرتبط با نقشه‌های جدید آمریکا دانستند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا عراق بغداد پروندهٔ خبری توطئه آمریکا برای عراق در بحبوحه بحران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا عراق بغداد گروه تروریستی داعش ایالات متحده آمریکا عراق بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ ایران به اقدام تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی عملیات جدیدی را در دنیا رقم زد که طراحی آن مختص ایرانی‌ها است در صورتی که دشمن بخواهد اقدامی را انجام دهد این عملیات ادامه خواهد داشت.

فریدون عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات «وعده صادق» در پاسخ به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد: از سال ۱۹۶۷ تا سال ۱۹۷۳ کشورهای عربی با اصلاحات توانستند ضربه نظامی به رژیم صهیونیستی وارد کنند منتها به دلیل نداشتن پشتیبانی مناسب و تجربه لازم و جنگی و علی‌رغم پیش‌روی‌ها شکست خوردند.

وی ادامه داد: بعد از آن، ضربه توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین، جهاد اسلامی و حماس و سایر عناصر جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی زده شد که خوشحالی، دلگرمی و اتحاد جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان و مخالفان استکبار را به همراه داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و سرپا ماندن آن معادلات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم خورد و جمهوری اسلامی ایران بعد از شکست داعش در منطقه به قدرت نوظهور جهان تبدیل شد که باعث دلگرمی آزادی‌خواهان جهان است. حمایت‌های معنوی و کمک‌های مستشاری ما حاصل تجاربی از دوران دفاع مقدس و با تکیه بر اسلام و قرآن و نه کشورهای غربی و شرقی باعث شده که ما روز به روز پیش برویم و قدرت نوظهور جهانی حامی مستضعفان جهان است که همین تجارب را در اختیار می‌گذاریم.

عباسی ادامه داد: ما کمک‌های مستشاری برای شکست داعش به عراق و سوریه داشتیم که شهادت فرماندهان نیز به خاطر پیروزی‌های جبهه مقاومت بود، داعش ساخته صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است.

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی عملیات وعده صادق را نوع جدیدی از عملیات در دنیا خواند و اظهار کرد: پاسخ ایران نوع عملیات جدیدی را در دنیا رقم زد که طراحی آن مختص ایرانی‌ها و نیروهای مسلح ایران است که در صورت انجام اقدامی توسط دشمن ادامه هم خواهد داشت.

عباسی با یادآوری این‌که معادلات منطقه با شکست داعش به نفع جبهه مقاومت بهم ریخت، اظهار کرد: آنها می‌خواستند معادلات منطقه را به نفع غربی‌ها تغییر دهند و بی دولت سازی را دامن زنند اما ما اجازه تضعیف دولت‌های منطقه را ندادیم. همین باعث شد که دولت‌های مرکزی عراق و سوریه باقی بمانند و بقیه کشورها دست نخورند حتی روسیه هم از تعرض غربی‌ها مصون ماند چون اگر آنها در تضییع منطقه موفق شده بودند به سراغ ایران و روسیه هم می‌آمدند.

وی اضافه کرد: هوشمندی در ایران و روسیه باعث شکست داعش شد و این‌که معادلات منطقه به نفع جبهه مقاومت بهم خورد. اکنون اقدام ایران علی‌رغم آمادگی مقابل و تمامی تلاش‌هایشان برای تحریم باعث می‌شود که تفکرات آنها تغییر پیدا کرده و باید برنامه‌های جدیدی تهیه کنند. منتها آنها در حال انفعال هستند چون غربی‌ها در منطقه دست برتر را ندارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • بیانیه مجمع یادگاران شهدای ارتش در واکنش به عملیات وعده صادق
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • بیانیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل ؛ خیره‌کننده و شجاعانه بود
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • عباسی: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی یک نوع عملیات جدید را در دنیا رقم زد
  • عمان خواستار خویشتن‌داری کشورهای منطقه شد
  • سفیر ایران در نروژ: عملیات نظامی مشروع ایران علیه اسرائیل مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شد
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • ایران و وعده صادق تنبیه رژیم صهیونیستی