Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:49:48 GMT

ضوابط و تسهیلات جدید تردد مشمولان مقیم خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۳۵۸

ضوابط و تسهیلات جدید تردد مشمولان مقیم خارج از کشور

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، تسهیلات جدید تردد مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب مقیم خارج از کشوررا تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس سردار تقی مهری در تشریح خبر فوق اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت گسترده و جهانی، مشمولانی که دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور، مجوز خروج موقت و یا مقیم خارج از کشور می باشند و به دلیل لغو پروازهای خارجی و قرنطینه های صورت گرفته از سوی برخی کشورها با مشکل مواجه شده اند، از تسهیلات مصوب ستاد کل نیروهای مسلح که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا ارائه می گردد، بهره مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن دسته از مشمولان غایبی که بیش از سه سال در خارج از کشور اقامت داشته اند و براساس مقررات تردد ایرانیان مقیم خارج ازکشور، از سالی دوبار تردد و در مجموع به مدت سه ماه اقامت استفاده کرده اند و در حال حاضر مدت حضور آنان درکشور بیش از سه ماه شده است، بدون هیچ گونه نگرانی می توانند پس از بهبود شرایط از کشور خارج شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: ضمنا برابر جدیدترین تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد کلیه مشمولان غایب مقیم خارج از کشور که کمتر از سه سال اقامت دارند نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا می توانند با هماهنگی به عمل آمده، برای یک مرتبه مجوز تردد دریافت و با تایید وزارت امور خارجه بدون هیچ گونه نگرانی از کشور خارج شوند.

وی اظهار کرد:کلیه مشمولانی که با مجوز سازمان وظیفه عمومی ناجا در دانشگاه های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و برای دیدار با خانواده به کشور وارد شده اند و به دلیل شیوع بیماری کرونا و لغو پروازها، شرایط بازگشت نداشته اند، محدودیت های زمانی قبلی تردد لغو و این دسته از مشمولان نیز می توانند پس از بهبود شرایط به کشور محل تحصیل خود بازگردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مشمولانی که با مجوز خروج موقت برای سفرهای تفریحی، علمی و ... از کشور خارج و موفق به بازگشت در موعد مقرر به کشور نشده اند، وثیقه سپرده شده این عزیزان ضبط نمی شود و در صورت بهبود شرایط و برطرف شدن محدودیت های پروازی می توانند به کشور بازگردند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروهای مسلح بیماری نیروی انتظامی ناجا سازمان وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل

پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی، آمریکا در حال لابی کردن میان کشور‌ها برای رد چنین عضویتی است، به این امید که از «وتو» آشکار واشنگتن جلوگیری کند.

تلاش‌های لابی‌گری آمریکا که در مکاتبات دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا آمده و به دست پایگاه «اینترسپت» رسیده است، فاش می‌کند که ظاهر و باطن آمریکایی‌ها فرق دارد و این با تعهد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت کامل از راه‌حل «۲دولتی» در تضاد است.

در سال ۲۰۱۲، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن به فلسطین وضعیت «کشور ناظر غیرعضو» اعطا شد.

در این مکاتبات دیپلماتیک به جزئیات فشار اعمال شده بر اعضای شورای امنیت، از جمله مالت، رئیس دوره‌ای شورا در این ماه اشاره شده است. به‌ویژه از اکوادور خواسته شده است که با مالت و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه برای مخالفت با به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل لابی کند. توجیه وزارت خارجه آمریکا این است که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی سریع‌ترین و موثرترین راه برای دستیابی به یک کشور پایدار و سازنده است.

در یک از اسناد مورخ ۱۲ آوریل، جزئیاتی از نقطه‌نظرات آمریکا علیه رای‌گیری در مورد «کشور فلسطین» در سازمان ملل آمده است. در این سند همچنین ادعا شده که بایدن «به شدت برای حمایت از آمال فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور در چارچوب یک صلح جامع که مناقشه اسرائیل و فلسطین را حل کند، کار کرده است.»

این سند می‌گوید که اعضای شورای امنیت باید متقاعد شوند که هر پیشنهادی برای تشکیل کشور فلسطین و در نتیجه به رسمیت شناختن آن به‌عنوان یک کشور مستقل را قبل از مناظره آزاد شورا که برای ۱۸ آوریل (امروز پنج‌شنبه) برنامه‌ریزی شده است، رد کنند.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ممکن است آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل هم قرار بگیرد. کارشناسان می‌گویند بدون رأی وحدت رویه شورای امنیت، هر رایی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا حد زیادی نمادین است.

وزارت خارجه آمریکا به این افشاگری‌ها و سوال اینترسپت که آیا چنین مواضعی و مخالفت با به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل مغایر با موضع دولت بایدن در حمایت از راهکار ۲دولتی نیست، پاسخی نداد. این در حالیست که سفیر آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه ادعا کرد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل به راه‌حل ۲دولتی کمک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳ اصفهان
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • اعلام فراخوان اعزام مشمولان پایه خدمتی اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلویی از شکم بانوی بهشهری
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد