Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلامی‌ها که حمله بیش از ۳۰۰ بار بمباران و موشک‌باران دوران دفاع مقدس را تاب آورده‌اند، این بار در برابر هجوم فراگیر کرونا ویروس این دشمن بشریت ایستادگی می‌کنند، ایلامی‌ها یکصدا می‌گویند با اعتقاد راسخ به کار گروهی و عزم ملی کرونا را شکست می‌دهیم. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ مدتی است موضوع شیوع ویروس کرونا در صدر اخبار ایران و جهان قرارگرفته و حتی ناوهای هواپیمابر در دل دریاها و اقیانوس‌های ژرف از تیررس آن در امان نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ویروسی که همه ساکنان زمینه را به خود مشغول کرده و مردم ایلام نیز از تیررسش دور نمانده‌اند، اما ایلامی‌ها که حمله بیش از 300 بار بمباران و موشک‌باران دوران دفاع مقدس را تاب آورده‌اند، این بار هم در برابر هجوم فراگیر این ویروس ایستادگی می‌کنند.

برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک در استان ایلام برای تکمیل عملیات‌ مقابله با کرونابازگشایی درب‌های حرم رضوی تابع تصمیمات ستادملی مقابله با کرونا استپیشنهاد یک کارشناس اقتصادی درباره کسب و کارهای مرتبط با کرونا

نباید ناامید بود

بااین‌وجود گاهی در میان صفر و یک‌های مجازی و صفحات اجتماعی تصاویر کسانی را می‌بینیم که بی‌خیال و پیروزمندانه در طبیعت سیر می‌کنند و با به‌اشتراک گذاشتن تصاویر شان این بی‌تفاوتی را به شهامت تعبیر کرده بی‌آنکه متوجه حضور سایه مرگ بالای سرشان باشند. گویا ناخواسته و ندانسته در جبهه دشمن امروز  بشریت (کرونا) نقش  ایفا می‌کنند.

این‌بار با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر از بین رفتن ویروس کرونا با گرمتر شدن هوا؛ برخلاف همیشه  مردم مشتاق تب کردن دماسنج و بالا رفتن دمای هوا شده‌اند، اما باید بدانیم شروع فصل گرم شمارش معکوس آغاز فصل سرد دیگری است و از هم اکنون لازم است برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

کارگروهی رمز موفقیت

تجربه موفق کشورهای شرق آسیا در مدیریت بحران کرونا در برابر ناکامی قدرت‌های اروپایی و آمریکا نشان داد قدرت برآمده از اجتماع می‌تواند راهکار مقابله با هر چالشی باشد، چه‌بسا برخی از این کشورها با سطح دانش متوسط اما  مردمی با اعتقاد راسخ به کار گروهی و عزم ملی موفق‌تر از  قدرت‌ و ثروت کشورهای توسعه یافته ظاهر شدند.

در این راستا و آنچه مردم ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم مطرح کردند ماحصل این است که ایلامی‌ها  با در خانه ماندن می‌توانند بر این پدیده مرگبار عصر حاضر فائق آمده و انتظارشان از دیگر شهروندان آن است که به مسئولیت اجتماعی خود پایبند و به پروتکل‌های بهداشتی مقید باشند.

ایلامی‌ها در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام سؤالاتی از قبیل - افراد مشکوک به کرونا با چه علائمی سنجیده می‌شوند و تا جواب قطعی آزمایشات چگونه رسیدگی می‌شوند؟ آیا قرنطینه می‌شوند یا نه؟ به دنبال اطلاع از سیاست‌گذاری‌های مسئولین هستند و می‌خواهند آینده همراهی خود با این سیاست‌ها بدانند.

یا اینکه از خود می‌پرسندبیماران مبتلا به ویروس کرونا تنها قطعا در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند و احتمال انتقالشان به سایر استان‌ها ضعیف است؟

افراد مشکوک به کرونا  در کمترین زمان توسط پزشک تعیین تکلیف می‌شوند

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پاسخ اظهار داشت: کلیه افرادی که به مراکز جامع سلامت، مراکز بهداشتی درمانی 16 و 24 ساعته، مراکز خصوصی و‌ مراکز بیمارستانی مراجعه می‌کنند و‌ دارای علائمی از قبیل سرفه خشک، گلودرد، لرز، تنگی نفس و تب و جدیداً مختل شدن حس بویایی هستند (‌یکی یا تعدادی از علائم) توسط پزشک تعیین تکلیف می‌شوند.

پروتکل به‌روز در مورد بیماران اعمال می‌شود

وی افزود: پروتکل به‌روز مواجهه با این بیماران برای مراکز ارسال‌شده است، پرینت آن در اتاق پزشک موجود است و‌ در بازدیدهای بنده به همراه همکارانم از شهرستان‌ها تسلط پزشکان بر پروتکل مورد ارزیابی قرارگرفته است. بر اساس شرایط بیمار و‌ تشخیص پزشک، توصیه به ماندن در منزل، تجویز دارو، ارجاع برای انجام گرافی سینه و درنهایت ارجاع به بیمارستان یکی از گزینه‌هایی است که پزشک برای بیمار انتخاب می‌کند.

حداکثر 24 ساعت بعد از تحویل نمونه به آزمایشگاه، پاسخ ارائه می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: درصورتی‌که تشخیص به نمونه‌گیری برای بیمار باشد، این کار با گرفتن نمونه از بینی و حلق بیمار صورت گرفته و به آزمایشگاه ارسال می‌شود. در این مدت بیمار یا بستری در بیمارستان است و یا قرنطینه در منزل و حداکثر 24 ساعت بعد از تحویل نمونه به آزمایشگاه، پاسخ ارائه می‌گردد.

بیمار بدحال و بستری در بیمارستان  تحت نظر متخصص عفونی دارو می‌گیرد

وی وضعیت بیماران بدحال را این‌گونه تشریح کرد و افزود: اگر بیمار بدحال و بستری در بیمارستان باشد تحت نظر متخصص عفونی دارو می‌گیرد و پس از بهبودی علائم بالینی که چند روز بسته به شرایط بیمار طول می‌کشد، مابقی درمان تا 14 روز بیمار در نقاهتگاه یا منزل به‌صورت قرنطینه خانگی خواهد بود و در این مدت توسط کارکنان بهداشتی از طریق مراجعه حضوری و تماس تلفنی خود بیمار و اطرافیان مراقبت می‌شوند.

صادقی فر یادآور شد: آموزش‌های لازم برای رعایت اصول قرنطینه به بیمار و همراهان وی داده می‌شود و اطرافیان دارای علائم به سیستم بهداشتی ارجاع می‌گردند.

نقاهتگاه ( واقع در سالن‌های شهدای قلاویزان) برای ترخیص شدگان کرونا

وی ادامه نظارت بر درمان ترخیص شدگان را یادآور و افزود: افراد بهبودیافته دوره درمان و دریافت دارو را در بیمارستان تمام کرده‌اند و علائم بالینی آن‌ها هم از بین رفته است بااین‌وجود در آموزش هنگام ترخیص از آن‌ها و همراهانشان خواسته‌شده که اصول قرنطینه خانگی را رعایت نمایند. برای بخشی از بیماران مرخص شده که امکان قرنطینه در خانه به هر دلیل برایشان مقدور نیست، نقاهتگاه ( واقع در سالن‌های شهدای قلاویزان) مهیا است.

انتهای پیام/861/ی

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایلامی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله مردانی گفت: بازدید بهداشتی کارشناسان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت صنوف حساس مانند کارگاه‌های تولید زولبیا و بامیه و شیرینی‌جات، قنادی‌ها، مراکز آش و حلیم و اماکن عمومی صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع، حدود ۲۹۱ مورد بازرسی از مساجد و حسینیه، معدوم کردن بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی، ۳۱۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و شیرینی جات، بیش از ۴۶۸ مورد نمونه برداری میکروبی و ۴ هزار مورد کلرسنجی از جمله اقدامات صورت گرفته در برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ بود.

مردانی ادامه داد: در طول برنامه گشت‌های بازرسی متعددی با حضور سایر سازمان‌ها از جمله تعزیرات حکومتی و دامپزشکی صورت گرفت تا با رعایت مسائل بهداشتی توسط عرضه کنندگان مواد غذایی و متولیان اماکن عمومی و ... همشهریان گرامی بتوانند در سلامتی کامل بسر ببرند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده تخلفات بهداشتی موضوع را با سامانه شکایت‌های بهداشتی ۱۹۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز