Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@19:23:32 GMT

ورود شاخص بورس به کانال ۵۷۰ هزار واحد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۴۷۱

ورود شاخص بورس به کانال ۵۷۰ هزار واحد

آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۶۱۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۹۴۵ واحد رشد به ۲۰۴ هزار و ۳۸۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۳۲۵ واحد افزایش به ۱۳۵ هزار و ۹۸۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۱ هزار و ۴۹۳ واحد افزایش به رقم ۷۴۳ هزار و ۶۶۳ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۸۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ هزار و ۵۴۵ واحد افزایش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۵۸۹ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۴۴۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۱۳ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۳۲ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۲۲۱ واحد.بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۷۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۵۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۷۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۴۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۱۶ واحد و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۹۸ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، سالمین، توسعه معادن و فلزات و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۹۶ میلیون و ۶۸۹ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال هفت هزار و ۳۴۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۳۰ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد هلئینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفان (ذوب)، فرابورس ایران (فرابورس) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، کلر پارس (کلر)، جنرال مکانیک (رنیک)، نفت پاسارگاد (شپاس) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شاخص بورس بازار بورس واحد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس مثبت بسته شد

شاخص بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته با رشد حدود ۱۲ هزار واحد به رقم دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، تالار شیشه‌ای سه روز از چهار روز کاری ابتدای سال ۱۴۰۳ سبزرنگ شد؛ به طوری که در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب ۴۱ و ۱۷ هزار واحد رشد کرد اما دیروز  حدود ۴۰۰۰ واحد کاهش یافت. امروز ولی مجدد بورس مقداری افزایش پیدا کرد و شاخص کل با افزایش ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحد در عدد دو میلیون و ۲۶۱ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز ۲۸۰۰ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷۰ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

تعداد معاملات روز چهارشنبه بورس بیش از ۴۲۹ هزار فقره بود که ارزش آن ۶۳۸۲ میلیارد تومان شد.

فارس، ذوب، بوعلی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. نمادهای پرتراکنش نیز به ترتیب ذوب، خودرو، فولاد و ثشاهد بودند.

امروز فرابورس ایران هم ۵۱ واحد افزایش یافت و شاخص کل آن به ۲۶ هزار و ۷ واحد رسید.

امروز بیش از ۲۳۷ هزار معامله در فرابورس انجام شد که ارزش آن به ۱۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسید.

آریا و تجلی تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند اما خاور و انتخاب به عنوان نمادهای تاثیرگذار، منفی شدند. نمادهای پرتراکنش نیز کرومیت، خاور، بیوتیک و آردینه بودند که بجز بیوتیک سایر نمادها قرمزپوش شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • بورس مثبت بسته شد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس قرمز شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد