Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، آیین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص دمای بدن شخص دارای علائم کرونا در محیط متراکم جمعیتی و تردد بالا امروز یکشنبه در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) ‌و با حضور معاون بهداشت و درمان سپاه برگزار شد.
این سامانه بومی غربالگری الکترو اپتیکی با دقت بالا در محیط‌های پرازدحام به منظور تشخیص تب کرونا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سامانه متشکل از دوربینهای مرئی و حرارتی و یک مرجع دمایی، امکان ضبط تصاویر و هشدار صوتی را دارد. از ویژگی‌های این سامانه دقت یک دهم درجه آن در محیط‌های پر ازدحام است.
به گفته مجری طرح محدودیتی در نفرات وجود ندارد و هر تعداد در معرض دید دوربین قرار بگیرند، تفکیک و پایش را انجام می دهد.
اسکنرها می‌توانند از بین مراجعات پرتعداد افرادی که دمای بدن بالاتر دارند را شناسایی می‌کند و بلافاصله برای پیگیری بیشتر به مراکز درمانی معرفی کنند.
در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه و سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) حضور داشتند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون بهداشت و درمان سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید

نئوم، شهر هوشمند عربستان سعودی، از یک استراحتگاه تالابی جدید با عنوان تریام رونمایی کرده است که تجربیات سلامت و تندرستی پیشرفته‌ای را با بهره‌گیری از فناوری ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نئوم، یک پروژه توسعه گردشگری هوشمند ۵۰۰ میلیارد دلاری در شمال غربی عربستان سعودی، در ماه گذشته از یک استراحتگاه سلامتی به نام النان رونمایی کرده بود که در خط ساحلی خلیج عقبه در محیط واحه قرار دارد و از چشمه‌های طبیعی باستانی تغذیه می‌شود. از دیگر مکان‌های خلیج عقبه آن نیز می‌توان به لیجا، اپیکون، سیرانا، اوتامو، نورلانا، آکوئلوم، زردون و زاینور اشاره کرد.

نئوم به‌تازگی از توسعه یک استراحتگاه تالابی ۲۵۰ اتاقه به نام تریام خبر و توضیح داده است که این فضا در محلی قرار دارد که در آن چشم‌انداز بیابان با دریا تلاقی می‌کند. استراحتگاه جدید پناهگاه مرتفعی برای استراحت، تجدید انرژی و لذت بردن از یک محیط طبیعی باشکوه است و مناظری پانوراما از تالاب پایین‌دست خود ارائه می‌دهد.

تریام که در یکی از زیباترین تالاب‌های آبی در انتهای جنوبی خلیج عقبه واقع شده است، دروازه‌ای به سوی زندگی لوکس واقع در میان تالاب‌های خیره‌کننده و لاجوردی در انتهای جنوبی خلیج عقبه است و معماری پل‌مانندی دارد که سواحل شمالی و جنوبی را به‌هم متصل و نمای نوآورانه آن تصویری شبیه به غروب خورشید را از فاصله دور ایجاد می‌کند. استخر ۴۵۰ متری روی پشت‌بام این فضا در ارتفاع ۳۶ متری از دریا، در کنار خدمات بهداشتی و سلامتی پیشرفته و امکانات تناسب اندام، از ویژگی‌های برجسته تریام به‌شمار می‌رود.

نئوم همچنین در حال توسعه جزیره‌ای مجلل به نام سنداله است که در خود، شهر کربن‌صفر «لاین» با ساختمان‌های «لایه‌ای عمودی»، شهر بندری شناور اکساگون و پیست اسکی تروجنا را جای داده است. این توسعه بخشی از بزرگ‌ترین سایت ساختمانی جهان از کوه تا دریا را نشان می‌دهد و نئوم طرح‌های گسترده‌ای برای توسعه و پیشرفت آن‌ها دارد.

کد خبر 739846

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • ساعت هوشمند Honor Watch GS 4 عرضه شد
  • مچ‌بند هوشمند Honor Band 9 چه ویژگی‌هایی دارد؟