Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:19:33 GMT

فعال سازی واحدهای راکد فارس

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۵۷۹

فعال سازی واحدهای راکد فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان صمت فارس اعلام کرد که امسال فعال سازی واحدهای راکد استان در راستای جهش تولید دنبال خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی یکشنبه ۱۷ فروردین با اعلام برنامه‌های سال ۱۳۹۹ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، گفت: مطابق هفت راهبرد ابلاغی وزارت صنعت در سال ۹۹ برای تحقق شعار جهش تولید تلاش می‌کنیم که از جمله آن فعال سازی واحدهای راکد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بهره مندی از نقطه نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی، به بهره برداری رسیدن واحدهای نیمه تمام در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان، گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه، تزریق منابع نقدینگی برای واحدهایی که زیر ظرفیت فعالیت دارند و فعال سازی واحدهای راکد از جمله راهبردها و اهداف مورد نظر این سازمان در سال جهش تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال رونق تولید گفت: در سال رونق تولید برای سازمان‌های استانی نیز متناسب با هفت راهبرد اصلی و ۳۱ برنامه سازمانی از طرف وزارتخانه متبوع، برنامه‌هایی مشخص و اهدافی تدوین شد که با توجه به این اهداف عملکرد نه ماهه منتهی به آذر ماه ۱۳۹۸ استان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و استان فارس رتبه ۴ کشوری در بین سازمان‌های صمت کشور را احراز کرد.

ایزدی افزود: ازجمله اهداف ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های استانی به بهره برداری رسیدن واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال، راه اندازی واحدهای غیر فعال به ظرفیت رساندن واحدهایی که پایین‌تر از ظرفیت کار می‌کنند، پایش مستمر طرح‌های نیمه تمام، حمایت از طرح‌های تولیدی در قالب تسهیلات رونق تولید بوده است که با تلاش و کوشش شبانه روزی مسوولین عالی استانی، همکاران، تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان عرصه اقتصادی بحمداله محقق شد.

او به دیگر برنامه‌ها و شاخص‌های ارزیابی اشاره و بیان کرد: برگزاری میزهای تخصصی، تحقق توسعه صادرات غیرنفتی استان، پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا، دریافت حقوق دولتی معادن، برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش، ایجاد و توسعه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و جذب سرمایه گذار خارجی ازجمله مهمترین شاخص‌های ارزیابی براساس ارزیابی عملکرد در سطح ملی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس تاکید کرد: رسیدن به اهداف سازمانی تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن وتجارت و کسب رتبه برتر در حوزه عملکرد رونق تولید نتیجه تلاش‌ها و فعالیت‌های مجدانه همکاران ستادی و شهرستانی سازمان است.

ایزدی گفت: هفت محور در زمینه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری در اولویت اقدامات سازمان صمت فارس درسال ۹۸ بوده است که این توفیقات حاصل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت استان فارس توسعه فناوری فعال سازی واحدهای راکد معدن و تجارت رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در جلسه هم اندیشی شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی که با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه و سایر اعضا در تالار شهیدبهشتی برگزار شد.

دکتر زالی برنامه تحول دانشگاه را یکی از برنامه‌های مترقی برشمرد که با مشارکت صاحبان فرایند در این دانشگاه مهندسی و طراحی شده است و یادآور شد که طراحی و اجرای برنامه‌ها بدون مشارکت صاحبان فرایند منجر به شکست می شود.

رییس دانشگاه با اشاره به تلاش و ممارست سازمانی و تیمی برای تدوین برنامه راهبردی دانشگاه خاطرنشان کرد که شعار امسال مقام معظم رهبری در قالب یک راهبرد جدید و مستقل به این برنامه راهبردی اضافه می‌شود زیرا نقشی موثر در برنامه های دانشگاه ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمت محور بودن دانشگاه و حوزه سلامت گفت: خدمت رسانی وجه غالب تولید در حوزه سلامت است. بنابراین جهش تولید برای ما جهش در حوزه ارایه خدمات است.

به گفته دکتر زالی تولید در حوزه سلامت ضرورتا تولید محصول و تولید صنعتی نیست بلکه خدمات وجه غالب در دانشگاه است که این خدمت رسانی در عرصه های مختلف آموزش، بهداشت، درمان و ... صورت می گیرد و در واقع تولید نرم‌ محسوب می‌شود.

وی عدم چالاکی لازم برای تجاری سازی را از جمله چالش‌های سال‌های اخیر دانشگاه‌ها و حلقه مفقوده برای رسیدن به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم عنوان کرد.

زالی بازبینی چگونگی تبدیل دانش بومی با سایز کوچک دانشگاهی به سایزهای بزرگتر را لازم شمرد و آن را از طریق ارتباط با صنعت و استفاده از ظرفیت‌های آن امکان پذیر دانست.

وی شرکت‌های دانش بنیان را مهمترین موضوع در خصوص مردمی سازی عنوان کرد که دانشگاه می تواند نقش برجسته‌ای در این زمینه داشته باشد.

دکتر زالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران دولت در ماه مبارک رمضان و هدفگذاری بر توسعه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان یکی از مباحث اصلی است که امسال باید در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد و با مشارکت همه حوزه های دانشگاه انجام شود.

رییس دانشگاه با اشاره به ارتباط مستقیم با مردم در حوزه‌های بهداشت و درمان و دارو و غذا، خواستار تسهیل سازی فرایندها در این حوزه‌ها شد و تسهیل سازی فرایندها در این حوزه را بسیار مهم دانست.

زالی تاکید کرد: باید مجموعه فرایندهای خدماتی مبتنی بر محوریت ارباب رجوع در حوزه های مذکور ثبت و نقشه الگوریتمی فرایندها ترسیم شود، سپس به تسهیل سازی فرایندها بپردازیم.

به گفته وی توسعه، تلخیص، ساده سازی و تسهیل گری در فضای فعلی بدون توسعه دیجیتال امکان پذیر نیست و الکترونیک سازی برای تسهیل سازی فرایندهاست، بنابراین این توسعه باید با توسعه دیجیتال ممزوج باشد.

رییس دانشگاه HIM را یک سیستم نرم افزاری فعال، دینامیک، به هنگام و پرنشاط در دانشگاه عنوان کرد که حوزه‌های درمان، آموزش، بهداشت، تحقیقات و فناوری به آن پیوسته‌اند.

وی با اشاره به کاربردهای بسیار آن خاطرنشان کرد که هر سال نسل‌های جدید HIM مورد بازنگری قرار گرفته و با ویژگی های جدید ظهور می کند و امسال لازم است آیکون جدیدی برای تحقق، ارزیابی، رصد شعار سال در این نرم افزار ثبت شود.

زالی با تاکید بر ضرورت تعیین شاخص‌ها در برنامه راهبردی دانشگاه گفت: هیچ برنامه‌ای بدون ممیزی موفق نیست؛ بنابراین این برنامه راهبردی نیز باید با ممیزی و کمی سازی شاخص‌های کمی مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد و در نهایت به مقایسه وضعیت کنونی و گذشته حوزه های مربوطه پرداخت.

وی با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ارتباط با جامعه گفت: ارتباط با جامعه در تحقق شعار امسال و مردمی سازی بسیار مهم است. بنابراین باید زمینه های ارتباط فعال با جوامع و نهادهای مردمی را افزایش دهیم که به طور مثال این امر در حوزه بهداشت با توسعه خانه های مشارکت مردمی، برنامه داوطلبان سلامت و ارتباط با سمن‌های فعال در حوزه سلامت و... میسر می‌شود.

دکتر زالی با اشاره به نقش مهم خیرین در حوزه‌های توسعه و درمان بر تدوین یک برنامه جدید توسط مجمع خیرین سلامت دانشگاه برای سال جاری تاکید کرد.

وی خیرین را ناب ترین بخش سرمایه گذاری مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی برشمرد که از متن مردم هستند.

رییس دانشگاه در ادامه سخنان خود به مواردی نظیر ارتباط با سمن ها و انجمن های علمی، واگذاری خدمات و کاهش تصدی گری، بازنگری در حوزه پژوهش و شناسایی نیازهای امروزی حوزه سلامت با نگاه مردمی سازی، برگزاری رویدادهای دانشگاه با توجه به شعار امسال، توسعه محصولات و خدمات طب ایرانی مبتنی برشواهد با استفاده از ظرفیتهای مردمی، استفاده از چت باتها در آزمون‌های مصاحبه و فرایندهای جذب نیروی انسانی در دانشگاه اشاره کرد.

استفاده از سکوهای نوآوری‌های باز، تاسیس و بهره گیری از آزمایشگاه‌های خط مشی، استفاده از تجربه پردازش ابری و ابر کلودها در دانشگاه، ایجاد سایت برای دریافت پیشنهادهای آحاد جامعه برای مردمی سازی، استفاه از فناوری های نوین با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، استفاده از شبیه‌سازها در حوزه های بهداشت و پژوهش و درمان و آموزش برای تسریع فرایندها از دیگر موضوعات مطرح شده توسط رییس دانشگاه در این نشست بود.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود افسردگی سازمانی و اینرسی را از جمله چالش‌های خطرناکی برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد و به ارایه پیشنهادها و راهکارهایی در این راستا پرداخت و از اعضای حاضر خواست که برنامه های خود در راستای تحقق شعار امسال و نقشه راهبردی دانشگاه را ارایه دهند.

کد خبر 6084381

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد