Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه هوشمند تشخیص دمای بدن شخص دارای علائم کرونا با حضور معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، آئین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص دمای بدن شخص دارای علائم کرونا در محیط متراکم جمعیتی و تردد بالا امروز یکشنبه در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و با حضور معاون بهداشت و درمان سپاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه بومی غربالگری الکترو اپتیکی با دقت بالا در محیط‌های پرازدحام به منظور تشخیص تب کرونا استفاده می‌شود.

این سامانه متشکل از دوربین‌های مرئی و حرارتی و یک مرجع دمایی، امکان ضبط تصاویر و هشدار صوتی را دارد. از ویژگی‌های این سامانه دقت یک دهم درجه آن در محیط‌های پر ازدحام است.

به گفته مجری طرح محدودیتی در نفرات وجود ندارد و هر تعداد در معرض دید دوربین قرار بگیرند، تفکیک و پایش را انجام می‌دهد.

اسکنرها می‌توانند از بین مراجعات پرتعداد افرادی که دمای بدن بالاتر دارند را شناسایی می‌کند و بلافاصله برای پیگیری بیشتر به مراکز درمانی معرفی کنند.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه و سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) حضور داشتند.‌

کد خبر 417537

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزیر بهداشت ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دمای بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حیدری زاده ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت و تلاش از جهادگران این عرصه، خاطرنشان کرد: در طی شش ماه گذشته توانستیم اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت استان جذب کنیم که نتیجه آن ورود تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان است و امیدواریم در آینده نزدیک این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف سلامت در استان، افزود: پویش ملی سلامت جهت سنجش فشار و قندخون با پوشش ۹۲ درصدی افراد بالای ۱۸ سال، پویش ملی تغذیه سالم در خصوص کاهش استفاده از نمک و همچنین افزایش استفاده از شیر و فرآورده‌های آن در سفره مردم، پویش استانی سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته ملی سلامت، پویش خداپسندانه نذر خون و پویش نسخه حضور و دعوت از کادر بهداشت و درمان استان به حضور حداکثری در انتخابات سال گذشته از مهمترین این پویش‌ها هستند.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت وزیر بهداشت و استاندار ایلام ۵۰ میلیارد تومان به تکمیل و تجهیز این بیمارستان اختصاص یافت.

حیدری‌زاده ادامه داد: اولین مرکز تخصصی جراحی اطفال نیز با حضور متخصصین موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی ایلام افتتاح شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم عزیز استان قرار گرفته است و همه روزه به ویزیت، جراحی و درمان افراد دارای ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازند.

کد خبر 6086569

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • گرمازدگی چیست و چرا منجر به اسهال می شود؟
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم