Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:43:34 GMT

شهیدی که ماجرای شهادتش را بیان کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۶۹۲

شهیدی که ماجرای شهادتش را بیان کرد

شهید سید جلیل میرشفیعیان در دوران دفاع مقدس در حالی که لباس نو و تمیز به تن کرده بود، ماجرای شهادتش را برای همرزمانش بازگو می‌کند. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، همواره انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین دفاع از حریم‌ اهل‌بیت (ع) شاهد جوانانی بوده است که با سرلوحه قرار دادن  منش و رفتار حضرت علی‌اکبر (ع) و الگو گرفتن از ایشان قدم در راه اسلام برداشته‌ و خالصانه از جان خود گذشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید سید جلیل میرشفیعیان یکی از هزاران لاله‌های جوانی است که در پانزدهم بهمن‌ماه سال 1345، در شهر داران از توابع استان اصفهان چشم به جهان گشود و تا پایان دوره‌ی راهنمایی بیشتر درس نخواند و بعد از راهی جبهه‌های نورانی دفاع مقدس شد.

سید جلیل از بچه‌های گردان حضرت ابوالفضل (ع) از لشکر 14 امام‌حسین (ع) بوده و در امر سنگر سازی نیز به بچه‌های گردان کمک فراوانی می‌کرده است.

در بخشی از کتاب چلچراغ، حاج جواد امینی و حاج محمود جان‌نثاری از فرماندهان گردان ابوالفضل (ع) در مورد نحوه پیشگویی شهادت سید جلیل چنین می‌گویند: حدود دو روز قبل از شهادت به بچههای گردان گفته بود که همین یکی دو روز به شهادت می‌رسم. حتی گفته بود که به وسیله‌ گلوله خمپاره 60 میلی‌متری دشمن به شهادت می‌رسد.

حاج جواد امینی می‌گوید: شب آخر بعد از غروب آفتاب در حالی که لباس نو و تمیز پوشیده بود و چفیه به کمر بسته بود، به سنگر ما آمد و گفت: آمده‌ام خداحافظی کنم و بروم.

وقتی سید جلیل از ما فاصله گرفت، تازه به خود آمدیم و متوجه شدیم سید لباس نو پوشیده و قبلاً هم گفته بود که به شهادت می‌رسد.

سریع از سنگر بیرون آمدیم و دنبال او گشتیم، اما پیدایش نکردیم. چند دقیقه بعد خبر مجروحیت شدید او را شنیدیم.

بعدها شنیدیم که سید در حال سرکشی به یکی از سنگرهای کمین بوده که یکی از بچه‌های گردان به او می‌گوید: پس آقا سید چرا شهید نشدی؟ و سید در جواب می‌گوید: بسیار نزدیک است.

چند قدمی از او فاصله نگرفته بود که گلوله‌ی خمپاره 60 میلی‌ متری کنار او به زمین می‌خورد و یک طرف بدن سید پر از ترکش می‌شود. او را به اورژانس می‌برند و در مسیر انتقال به بیمارستان صحرایی الزهرا (س)، به فیض شهادت نائل می‌شود.

شهید سید جلیل میرشفیعیان در هجدهم مردادماه سال 1365، در جاده فاو به ام‌القصر، در نزدیکی سنگرهای کمین عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه به شهادت می‌رسد.

اقدام جهادی جوانان حشدالشعبی عراق برای مقابله با کرونا در قم به روایت تصویرماجرای جانبازی حاج قاسم سلیمانی در جبهه جنگ

انتهای پیام/

R1557/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس دفاع مقدس سید جلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی