Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:03:54 GMT

روش‌های دیگری برای مدیریت کرونا اتخاذ شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۷۰۳

ایسنا/بوشهر رئیس اتاق اصناف مرکز بوشهر گفت: بیش از ۸۰ درصد کسبه و بازاریان استان بوشهر به صورت خودجوش و قبل از اعلام تعطیلی بازار از سوی مراجع دولتی کار و کسب خود را تعطیل کرده بودند.

مصطفی گراشی ظهر امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر گفت: در حالی که بازاریان در دفاع از حق سلامت شهروندان به صورت خودجوش کسب و کار خود را به مدت بیش از چهل روز تعطیل کردند بانک های استان همکاری لازم را با کسبه بوشهر نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در همه این ایام چک های بازاریان به بانک ها رفته، فرم زده شده و تعهدات مالی بازاریان در بانک ها اعلام وصول شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آنجا که در تعطیلی بازار استان، کسبه با جان و دل پای کار آمدند و به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی بازار کردند مدیران استان توانستند در مدیریت کرونا موفق عمل کنند.

گراشی تاکید کرد: بخشی از بازار استان ۴۲ روز است که در تعطیلی به سر می برد و بخش دیگر هم بیش از ۳۰ روز است که تعطیل است؛ ادامه تعطیلی بازار به این صورت امکان پذیر نیست و باید تمهیداتی اندیشیده شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از کسبه مراکز شهرستان های استان ساکن حومه های شهر هستند و از سایر نقاط شهرستان به محل کار و کسب خود می آیند اما به دلیل قوانین سختگیرانه در مبادی ورودی و خروجی شهرها دچار مشکل می شوند به همین دلیل از ستاد مدیریت کرونا می خواهیم تردد در محدوده شهرستان های استان آزاد شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلی بازار در سراسر استان بوشهر ۸۳۶ واحد صنفی و در شهرستان بوشهر ۱۷۶ پلمپ شدند که این مهم نشان از همکاری چشمگیر قاطبه بازاریان استان با طرح فاصله گذاری اجتماعی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بانک ها کرونا استان بوشهر کروناویروس تعطيلي بازار تعطیلی بازار مدیریت کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در اولین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار داشت: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوزهای مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان ساخت: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که ۱۵ درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است. در همین راستا، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوزهای زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند. این تعامل باعث ارائه ۱۹ عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور ۶ عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و ۳ خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تا کنون ۱۸ هزار و ۳۹۰ درخواست توسط مردم استان بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوزهای زمین محور به ثبت رسیده است که از این تعداد بالغ بر ۱۳ هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود ۵ هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، ۱۰ هزار و ۲۹۱ درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که ۷ هزار و ۷۷۰ درخواست تعیین تکلیف شده و ۲ هزار و ۴۹۹ درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تا کنون، ۵ هزار و ۸۹ درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که ۴ هزار و ۹۱۶ درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

گفتنی است، معاون وزیر ارتباطات در سفری به استان بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

کد خبر 6085895 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر