Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@14:35:55 GMT

کرونا در سوئیس اوج گرفت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۷۷۳

تاکنون ابتلای بیست هزار و ۲۷۸ نفر به کرونا در سوئیس به تایید رسیده است. فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷۵ نفر به این ویروس مبتلا شدند. ایالت‌های مختلف سوئیس فقط در ۲۴ ساعت از مرگ ۶۴۷ نفر خبر داده‌اند.

اخبار بین الملل-«دانیل کخ» رییس بخش بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت سوئیس دیروز اعلام کرد: هنوز سوئیس به نقطه اوج کرونا نرسیده است و برای همین محدودیت‌های اعمال شده در این کشور همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت بهداشت سوئیس از مردم خواست که برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در خانه بمانند و از حضور در تجمع‌ها پرهیز کنند.

وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد: فوت شدگان در سوئیس بین ۳۲ تا ۱۰۱ ساله هستند. شش درصد از این قربانیان زیر ۶۵ سال بوده‌اند. ۹۷ درصد از جان باختگان در سوئیس بیماری هایی، چون فشار خون، بیماری‌های قلبی و دیابت داشتند.

اکنون سوئیس در اروپا، بالاترین آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است. از هر صد هزار نفر، ۲۳۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در سوئیس به تایید رسیده است.

ایالت‌های تسین، ژنو، وات و باسل با بیشترین آمار این شیوع روبه‌رو شده‌اند.

بحران ویروس کرونا در اقتصاد سوئیس نیز تاثیرات زیادی برجای گذاشته است و تاکنون یک ممیز سه میلیون نفر مجبور به کار نیمه وقت شده‌اند. این آمار یک چهارم همه افراد شاغل در سوییس است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوئیس کرونا ویروس ویروس سوئیس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری، جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس عبادی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش 50 درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره و بیان کرد: این افزایش نسبت به سال گذشته از 20 هزار و 100 تومان به 30 هزار و 200 تومان رسیده است.

عبادی همچنین گفت: 15 درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری(k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال 1403 خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

تدوین بسته "ماندگاری پرستاران"/ افزایش 46 درصدی تعرفه پرستاران در صورت تصویب دولت

وی از اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری خبر داد و گفت: این دستاوردها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

به گزارش تسنیم، ارزش نسبی بسته خدمات و مراقبت‌های پرستاری به شرح جدول زیر به تصویب رسیده است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌ های غزه را تهدید می‌کند
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • خطر قطعی برق بیمارستان‌های غزه را تهدید می‌کند
  • جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزئیات تعرفه پزشکان اعلام شد
  • جزئیات تعرفه‌های پزشکی اعلام شد
  • آمار جدید شمار قربانیان جنگ غزه