Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:27:54 GMT

بارش شدید باران در بیشتر نقاط  خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۹۲۲

بارش شدید باران در بیشتر نقاط  خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای از تقویت سامانه فعال در استان  و وقوع بارش‌های قابل ملاحظه در غالب نقاط استان خبر داد.

در اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: از امروز یکشنبه ۱۷فروردین ماه، بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در اکثر  نقاط خراسان رضوی خواهیم داشت. این بارش‌ها در تمامی نقاط استان به‌شکل رگبار همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی  و سیلاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پیش بینی می‌شود وقوع بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، چناران، صالح آباد، تربت جام (به‌ویژه نواحی شمالی)، سرخس (به‌ویژه نواحی جنوبی)، فریمان، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، کاخک گناباد، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، فیروزه، کدکن، نیشابور و مشهد حدود 40 تا 60 میلیمتر باشد.

براساس این اخطاریه وقوع بارش در شهرستان‌ها و توابع سبزوار، تربت‌حیدریه، ریوش، کاشمر، بجستان، گناباد (به‌ویژه نواحی شمال شرق)، بردسکن (به‌ویژه نواحی شمال شرق)، خلیل آباد، باخرز، رشتخوار، زاوه و تایباد  به میزان 30 تا 40 میلیمتر پیش‌بینی شده است.

پایان این بارش‌ها تا قبل از ظهر دوشنبه ۱۸فروردین پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اخطاریه آمده است که بارش‌ها باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب، آبگرفتگی، بارش تگرگ، در نواحی مستعد وقوع صاعقه، وزش باد شدید، لغزندگی محورهای مواصلاتی، اختلال در سیستم حمل و نقل می‌شود.

 بر این اساس توصیه می‌شوداز تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی جلوگیری شود. همچنین در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد و از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي ویژه نواحی خراسان رضوی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بارانی می شود

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  بارش باران روز گذشته، مناطق شمالی و غربی خراسان رضوی را فرا گرفت و امروز علاوه بر این مناطق، نواحی مرکزی و شرقی نیز میزبان بارش باران خواهند بود.

سارا حکمی افزود :  فردا حجم بارش ها به اوج خود خواهد رسید که با شدت گرفتن این بارش ها احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: وزش باد و ماندگاری هوای خنک از دیگر پدیده های جوی استان است که تا اواخر هفته جاری تداوم دارد.

حکمی افزود: در شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان بودند و در همین مدت، دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۸ درجه در نوسان بود.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۲ درجه سانتیگراد است که امروز از ۲۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

 
 

دیگر خبرها

  • ۲ جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • بازدید معاون دادستان مرکز خراسان رضوی از نقاط حادثه‌ساز جاده کلات
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرامی‌گیرد