Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:24:58 GMT

تحلیلی از وضعیت معنوی جهان در دوران پساکرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۹۳۹

تحلیلی از وضعیت معنوی جهان در دوران پساکرونا

حجت الاسلام محمد قطبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با توجه به درگیری تمام جهان با موضوع کرونا اظهار داشت: پیدایش ویروس کرونا به عنوان رویدادی تلقی می شود که برای اولین بار در روی کره زمین به صورت یکپارچه و همزمان همه امور اجتماعی را در سطح جهان مختل کرد هو زندگی را در تنگنای عالم‌گیر خود قرار داده است و دورانی را به وجود آورده که می‌تواند تاریخ را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین مبنا از هم‌اینک دانشمندان و اندیشمندان دنیا در تکاپو هستند تا جهانِ پسا کرونا را تحلیل و توصیف کرده و چگونگی آن را پیش‌بینی نمایند.

جهان پسا کرونا به شدت مرکزگریز خواهد بود

رئیس دفتر تبیغات اسلامی اصفهان با پیش بینی این مطلب که جهان پسا کرونا به شدت مرکز گریز شده و نقش‌مندیِ همه آحاد انسان‌ها در مدیریت جهان پررنگ‌تر می‌شود، گفت: بدین ترتیب جهان سلطه به شدت مقهور شده و جوامع انسانی بیش از پیش جویای شَرَف و انسانیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه به یقین در دوران پساکرونا معنویت و توجه به عالم بالا شرایط بهتری پیدا می‌کند و روح انسانها صیقلی‌تر می‌شود، بیان داشت: البته جهان سلطه با تمسک به روش‌های سالم و ناسالم، هم‌چنان دست و پا می‌زند تا محوریت خود را در اداره جهان حفظ کند ولی این انسان است که باید چشم و گوش خود را باز کرده و حقایق را با چشم بینا و گوش شنوا دنبال کند.

ساختار سازمان ملل باید به نفع جوامع انسانی دگرگون می شود

حجت الاسلام قطبی تصریح کرد: در همین راستا این امر محتمل است که ساختار سازمان ملل باید به نفع جوامع انسانی دگرگون شده و کشورهایی که بیشترین همّت و توفیق را در مهار این ویروس داشتند در صدر سازمان ملل قرار بگیرند و نظام‌های سلطه که از جان باختن انسان‌ها خشنود شده و مظنون به تولید این ویروس هستند باید از این ساختار حذف شوند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و انرژی و مشارکت مردمی در حال مبارزه با این ویروس منحوس است و اخلاق و انسانیت را به صورت همه جانبه رعایت می‌کند، چنین نظامی لیاقت صدرنشینی در سازمان ملل را دارد وو نظام‌های سُلطه و ظالمانه‌ای همچون آمریکا باید از این صحنه خارج شوند.

کشورهای اسلامی باید در جهان پساکرونا میدان‌دار اداره جهان باشند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان داشت: امروز کشورها و جوامع اسلامی باید بیشترین نیرو و بالاترین ابتکار عمل را به کار بگیرند تا در جهان پساکرونا میدان‌دار اداره جهان باشند و صلح و راستی را برای جهانیان به ارمغان بیاورند.

وی گفت: بدین ترتیب به لطف خداوندگار عالم، کرونا آخرین نفس‌های ظلم و ستم را خواهد برید و زمینه ظهور عدالت و انسانیّت را به وجود خواهد آورد.

کد خبر 4892797

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قطبی دفتر تبلیغات اسلامی ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد طرح غربالگری گرگان روز طبیعت ضدعفونی سال جهش تولید بیرجند بارش باران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت

به گزارش خبرنگار مهر، صدیقه مدرسی صبح چهارشنبه در مراسم سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس بیان کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال ۵۹ نشان الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) بیان کرد: از طرف دیگر این اتفاق افشاگر راهبردها و سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران تلقی می‌شود.

مدرسی با تبیین جنایت‌های متعدد استکبار گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» ادامه داد: این عملیات نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت را سهم رژیم صهیونیستی کرد.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) با بیان اینکه خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر گفته و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید.

وی با تأکید بر اینکه عملیات‌هایی چون عملیات «طوفان الاقصی» و عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمیده است، ادامه داد: همچنین عملیات وعده صادق باور شکست ناپذیر بودن اسرائیل را از بین برد.

کد خبر 6087424

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • آینده جهان از شب عملیات وعده صادق تغییر کرد
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم