Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:53:31 GMT

پلمب ۴۵ مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی در جهرم

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۵۹۴۷

پلمب ۴۵ مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی در جهرم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به ۷۵ اخطاریه به مراکز عرضه و فروش مواد غذایی در جهرم و پلمب شدن ۴۵ مورد از آن‌ها از یکم تا پانزدهم فروردین ماه ۹۹،گفت: به دلیل شیوع کرونا ویروس در جهرم و رعایت اصول بهداشتی که یکی از مهم‌ترین اقدامات در پیشگیری از انتقال این ویروس به افراد است، تشدید نظارت از سوی کارشناسان بهداشت محیط بر مراکز عرضه و تولید مواد غذایی در تعطیلات سال جدید، بیش از پیش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این ایام ۱۸ اخطاریه از سوی بازرسین بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه به تعدادی از خواربار فروشی‌های جهرم در خصوص عدم رعایت اصول بهداشتی داده شده است که از این تعداد، ۱۰ خواربار فروشی متخلف پلمب و بسته شده است.

به گفته رحمانیان، در این ایام تعطیلات، ۱۵ اخطاریه برای تعدادی از میوه فروشی ها، ۱۳ اخطاریه برای تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ۱۳ اخطاریه برای تعدادی از قصابی‌های سطح شهرستان صادر شد که به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی ۷ میوه فروشی، ۳ فروشگاه زنجیره‌ای و ۶ قصابی پلمب شد.

او با اشاره به اخطاریه‌های پلمب برای ۴ قنادی، ۲ آجیل فروشی، ۷ مرغ فروشی، ۱۰ کافه و قهوه فروشی در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ در سطح شهرستان جهرم گفت: با وجود اخطاریه و هشدار‌ها جهت رعایت اصول بهداشتی ۴ قنادی، ۲ آجیل فروشی، ۶ مرغ فروشی و ۶ کافه و قهوه فروشی پلمب و بسته شدند.

رحمانیان تاکید کرد: بر اساس دستور وزارتخانه برای جلوگیری از اجتماعات غیر ضروری که نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا ویروس دارد، اصناف غیر ضروری در شهرستان می‌بایست تا ۲۳ فروردین ماه ۹۹ بسته باشند. در صورت باز بودن آن‌ها به طور جدی برخورد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: همشهریان عزیز می‌توانند هر گونه شکایت بهداشتی خود را با سامانه دریافت شکایت مردمی وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ویروس کرونا کرونا ویروس مواد غذایی رعایت اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزمهاباد؛ کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوکان گفت: کارشناسان واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان یکهزار و ۶۱ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد را کشف و امحاء کردند.

مسگری افزود: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات بدون مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و امحاء این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

مسگری، از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان