Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز به نقل از سپاه نیوز، آیین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص دمای بدن شخص دارای علائم کرونا در محیط متراکم جمعیتی و تردد بالا صبح امروز (یکشنبه) در محل دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) ‌برگزار شد.

این سامانه بومی غربالگری الکترو اپتیکی با دقت بالا در محیط‌های پر ازدحام به منظور تشخیص تب کرونا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مراسم رونمایی از این سامانه هوشمند با حضور سردار احمد عبداللهی معاون بهداشت و درمان سپاه و سردار علیرضا جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد.

357 / 357 سامانه هوشمند دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) کرونا سپاه پاسداران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سامانه هوشمند دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله عج کرونا سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است


 
طاهره نصرت زهی  بیان کرد: باهوش بودن برای دندان‌پزشک شدن کافی نیست بلکه باید فردی باهوش، با ابتکار به عمل بالا و هنردوست باشید و رشته تخصصی شما در طول دوره دبیرستان علوم تجربی باشد.

متخصص دهان و دندان تصریح کرد: یک دندانپزشک باید فردی آرام، خونسرد، خلاق، دارای سرعت عمل بالا و صبور باشد. همچنین باید دستانی قدرتمند و در عین حال با قدرت مانور بالا و توانمند در انجام کارهای ظریف داشته باشد و با دقت بالا بتواند کارهای سخت را در یک فضای کوچک به نام حفره دهان انجام دهد.

وی اضافه کرد: دندان‌پزشک باید از لحاظ جسمی و روحی سالم باشد چون این رشته اصطلاک بدنی بالایی دارد و بیماری‌هایی مانند ارتروز و دیسک کمر و ... را به دنبال دارد. ارتباط اجتماعی بالایی داشته باشد، چراکه همه مردم یک ترس پنهان از دندان درد و دندانپزشک دارند، بنابراین برای یک دندانپزشک ماهر توانایی برقراری ارتباط با بیمار و ایجاد حس اعتماد در بیمار یک اصل فراموش نشدنی به‌خصوص در رشته تخصصی اطفال است.

 طاهره نصرت زهی تصریح کرد: دندان پزشکان باید بتوانند موقعیت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و راه‌حل مناسب برای نیازهای هر بیمار را محاسبه کنند، یکی دیگر از عوامل این است که یک فرد در زمینه دندان‌پزشکی باید مهارت‌های مدیریتی داشته باشد و در صورت وجود بودجه کافی، دندانپزشک می‌تواند یک مدیر دفتر برای نظارت بر کار روزانه مطب استخدام کند.

 وی یادآور شد: واحدهای اختصاصی این رشته به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ اول در دو سال ابتدایی تحصیل قبل از امتحان جامع علوم پایه ارائه می‌شوند که شامل دروس پایه‌ پزشکی مانند فیزیولوژی عمومی، آناتومی عمومی، باکتری شناسی، بیوشیمی، ژنتیک و ... هستند. دسته دیگر دروس اختصاصی در طول چهار سال انتهایی که بعد از قبولی در آزمون جامع علوم پایه ارائه می‌شود که شامل دروس جراحی، پریودونتیکس، اندودونتیکس، پاتولوژی دهان، ترمیمی، پروتزهای دندانی و ... هستند.

متخصص فک و صورت اظهارکرد: امکان تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های آلمان، آمریکا و کانادا وجود دارد که از لحاظ تراز علمی در سطح دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران هستند ولی از نظر امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌تر هستند. به طور کلی دندان‌پزشکی در تمام کشورها از لحاظ موقعیت شغلی جزو پنج شغل برتر محسوب می‌شود.

وی افزود: از لحاظ علمی دانشگاه شهید بهشتی جزو برترین دانشگاه‌های سطح کشور است و از حضور اساتید به نام و با تجربه‌ کشور برخوردار است اما شاید از نظر امکانات و تجهیزات تفاوت چندانی با سایر دانشگاه‌های کشور نداشته باشد.

نصرت زهی تشریح کرد: توانایی تشخیص بیماری‌های دهان و دندان و اقدام به درمان آن‌ها در حد یک دندانپزشک عمومی از جمله مهارت‌هایی است که فارغ‌التحصیلان این رشته به دست می‌آورند.

وی اذعان کرد: ارزیابی سلامتی دندان‌ها و لثه‌ها، جرم‌گیری، عصب‌کشی دندان و گذاشتن روکش، جراحی دندان، ارتودنسی، خدمات زیبایی دندان و ...  از جمله وظایف دندانپزشکان است.

متخصص دهان و دندان افزود: با وجود اینکه بازارکار این رشته نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است اما نسبت به سایر رشته‌ها از بازارکار خوبی برخوردار است و درصورت علاقه‌مندی به این رشته با نوآوری و بازاریابی مناسب و وجدان کاری درآمد خوبی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای خانم‌ها و آقایان در این رشته وجود ندارد ولی به دلایلی تمایل برای انتخاب تخصص میان آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال خانم‌ها تمایل بیشتری برای تحصیل و کار در تخصص اطفال دارند در حالی که اغلب آقایان در تخصص جراحی فک و صورت فعالیت می‌کنند، این رشته را می‌توان رشته‌ی علمی و عملی دانست که علاوه بر دانش علمی، کار عملی نیز به همراه دارد. دامنه وسیع این رشته امکان ادامه تحصیل در هر رشته تخصصی را  بر اساس سلایق و ویژگی‌های شخصیتی مختلف افراد فراهم می‌کند.

نصرت زهی خاطرنشان کرد: از مزایای این رشته می‌توان به نداشتن شیفت‌های طاقت فرسای شبانه و اجباری و درآمد خوب حتی با داشتن مدرک دکتری عمومی بدون تخصص اشاره کرد، همچنین دردهای عضلانی و مفصلی، خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و واگیردار و نیاز به هزینه نسبتا بالا برای راه‌اندازی مطب و فرسودگی جسمی هم از معایب این رشته هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • اجتماع دانشگاهیان علوم پزشکی شهرکرد در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه علیه اسرائبل
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • نیروی متخصص کافی در بیمارستان دیلم به‌کارگیری شود
  • دندان‌پزشکی تلفیقی از علم پزشکی، هنر و ابتکار است