Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:24:52 GMT

عکس/ پلاستیک ها تهدیدی برای زندگی زمین

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۰۸۹

عکس/ پلاستیک ها تهدیدی برای زندگی زمین

ایران یکی از ۱۰ کشور نخست مصرف کننده پلاستیک در دنیا است. میزان پلاستیک تولیدی در ایران بیش از ۱۷ هزار تن در سال تخمین زده شده که این رقم معادل حدود ۵۰ تن در روز است.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 

سیده مریم محمدی گفت: نصب دوربین‌های پلاک خوان به سامانه سیمفا با تدبیر شهرداری انجام شد که این اقدام زمینه جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی و آلاینده و کاهش آلودگی هوا را فراهم می‌کند.

او گفت: انتخاب همدان در مجمع شهرداران آسیا به عنوان پایتخت گردشگری آسیا کار شهرداران را دشوار کرد چرا که با توجه به تبدیل شدن همدان به مقصد گردشگری، مسافران و گردشگران انتظار دارند پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، آراسته و پیراسته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در ثبت جهانی هگمتانه محیط زیست اعلام کرد که چنانچه قدمت و مدنیت شهر همدان سه هزار و ۵۰۰ سال است، اما قدمت طبیعت همدان بیش از هفت هزار سال و زیبنده محافظت است.

محمدی گفت: شعار امسال هفته زمین پاک «سیاره زمین در مقابل پلاستیک، مشارکت مردم ایران در برابر معضل پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است چرا که زنگ خطر معضل پلاستیک به عنوان معضل جهانی، در سازمان ملل به صدا درآمده است.

او گفت: ارزانی پلاستیک موجب افزایش استفاده مردم از آن شده است و امروزه رد پای «میکروپلاستیک ها» در اجزای بدن انسان از جمله بندناف جنین، شیر مادر و موم زنبور عسل مشاهده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پلاستیک‌هایی که در حاشیه جاده ها، سواحل، جنگل، منابع ملی و اراضی طبیعی رها شده به سرعت به سفره سپس به بدن ما برمی گردد و سرعت بازگشت به بدن روز به روز بیشتر شده چرا که میزان مصرف آن روزانه در حال افزایش است.

محمدی گفت: کاهش مصرف پلاستیک یک زنجیره است و بر اساس لایحه محدودیت و ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستکی مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۱ ابتدای این زنجیره وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

او از خانواده‌ها و مادران، بانوان درخواست کرد ابتدا برای سلامت اعضای خانواده سپس برای حفظ محیط زیست از پلاستیک کمتر استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شهرداری برای حمل و نقل زباله باید از داخل شهر تا سایت پسماند بر روی خودرو‌ها تور بکشد تا به علت سرعت خودرو و وزش باد شاهد پراکنش بخشی از این زباله‌ها و پلاستیک‌ها در طبیعت نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان