Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-25@16:09:30 GMT

تعویض توپکران قدیمی سکوی بهرگانسر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۱۱۱

تعویض توپکران قدیمی سکوی بهرگانسر

توپکران قدیمی سکوی بهرگانسر شرکت نفت فلات قاره ایران به همت کارکنان این سکو با موفقیت تعویض شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، برای انجام این پروژه پس از دریافت مجوز قطع تولید، ارزیابی ریسک و تقسیم وظایف بین واحدهای مختلف برای تخلیه کامل نفت به خشکی به‌منظور جلوگیری از هرگونه ریزش نفت به دریا با هماهنگی کارخانجات خشکی انجام و کشتی چمپیون در محل توپکران با رعایت احتیاط‌های لازم برای برخورد نکردن با سکوی PP  قدیم یا MP جدید با توجه به نبود پهلوگیر در آن نقطه مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشتن توپکران قدیم و متعلقات مربوطه پس از جداسازی مسیرهای ارتباطی از سوی شناور عملیاتی چمپیون، نصب اسپول و شیر توپی ۱۶ اینچ کلاس ۶۰۰، نصب اسپول و شیر ۱۶ اینچ کلاس ۳۰۰ و محفظه توپکران، ساخت و نصب کلمپس و ساپورت‌های نگهدارنده، انجام تست نشتی تجهیزات نصب‌شده طبق دستورعمل‌های واحد بازرسی فنی و در مدار تولید قرار دادن همه چاه‌های میدان‌های هندیجان و بهرگانسر و نرمال شدن تولید سکو از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در این پروژه بود.

با این اقدام، امکان توپکرانی مستمر در این خط لوله فراهم شده و امید می‌رود با تخلیه آب موجود در این خط لوله که عاملی تهدیدکننده است و می‌تواند سبب خوردگی و سوراخ شدن خط لوله شود، طول عمر این خط لوله افزایش یابد و در ادامه امکان انجام توپکرانی هوشمند در این خط لوله فراهم شود که به دنبال آن می‌توان درباره ادامه استفاده از این خط لوله یا طراحی و اجرای خط لوله جدید تصمیم‌گیری کرد.  

اگر این خط لوله عمری چند ساله داشته باشد، از صرف هزینه چند ۱۰ میلیون دلاری برای ساخت خط لوله جدید جلوگیری خواهد شد.

عملیات تعویض توپکران با همکاری واحدهای دریا و خشکی طبق برنامه از پیش طراحی‌شده آغاز شد و خوشبختانه بدون هیچ‌گونه حادثه و نفت‌ریزی به دریا پایان یافت.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت نفت فلات قاره ایران خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم تعویض‌های ربیعی: 2 گل و 1 پاس گل!

به گزارش ورزش سه، دیدار ذوب آهن و آلومینیوم اراک در هفته بیست و چهارم لیگ برتر با برتری سبزپوشان اصفهانی به پایان رسید و نکته جالب این مسابقه درخشش بازیکنان تعویضی در این مسابقه بود.

ربیعی محسن آذرباد، احمد شریعت‌زاده، فردین یوسفی، محمد جوادمحمدی و ارشیا سرشوق را به میدان فرستاد و از این جمع 3 بازیکن تعویضی دو گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کردند و تاثیر گذار بودند.

ارشیا سرشوق هافبک جوان ذوب آهن با ارسال پاس برای فردین یوسفی این بازیکن را در موقعیت شوت‌زنی قرار داد و ضربه این بازیکن گل اول ذوب آهن را رقم زد تا آنها در دقیقه 90 مسابقه از حریف خود پیش بیفتند.

دومین گل ذوب آهن توسط محمدجواد محمدی دیگر تعویضی این تیم با یک استارت طولانی و ضربه دقیق به ثمر رسید تا او هم سهمی در پیروزی دو گله ذوب آهن داشته باشد و تاثیرگذار ظاهر شود.

دیدار ذوب آهن و آلومینیوم یک مسابقه نزدیک و تاکتیکی بود که در نهایت ذوب آهن در دقایق پایانی نتیجه را تغییر داد و به پیروزی رسید.

دیگر خبرها

  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • داستان عجیب تعویض پیراهن موسیالا با مسی
  • موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • تعویض پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) + فیلم
  • (تصاویر) مراسم تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد + فیلم و تصویر
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • سهم تعویض‌های ربیعی: 2 گل و 1 پاس گل!