Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت باند دیجیتال هلث با به اشتراک گذاری فناوری دیجیتال خود با شرکت سونا نانوتک، اقدام به ساخت ابزار تشخیص کرونا در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه کرد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت باند دیجیتال هلث با به اشتراک گذاری فناوری دیجیتال خود با شرکت سونا نانوتک، قصد دارد تا به غربالگری سریع و تشخیص بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت باند دیجیتال هلث (Bond Digital Health) برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا به کنسرسیومی در این حوزه ملحق شد. این شرکت که در فناوری دیجیتال تخصص دارد، نقش مهمی در کمک به پزشکان برای مقابله با کرونا خواهد داشت.

شرکت باند به کنسرسیوم بین‌المللی به رهبری شرکت سونا نانوتک پیوسته است، سونا نانوتک یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو است و روی ساخت ابزار تشخیص کرونا تمرکز دارد. هدف باند از همکاری با این کنسرسیوم، به اشتراک گذاری اتصال دیجیتالی و فناوری ضبط داده‌ها به‌منظور آزمایش‌های غربالگری سریع شرکت سونا نانوتک است.

ابزار تست شرکت سونا نانوتک مبتنی بر فناوری جریان جانبی است، چیزی شبیه به تست‌های تشخیص طبی نواری موجود در بازار که بدون نیاز به تکنسین یا تجهیزات آزمایشگاهی قابل استفاده است.

درصورت موفقیت این فناوری، این ابزار می‌تواند برای کمک به تشخیص افراد مشکوک به کرونا استفاده شود. پیش‌بینی می‌شود که نتایج این تست در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه آماده شود و هزینه آن کمتر از ۳۰ پوند است.

باند تنها شرکتی در جهان است که محصولات و خدمات دیجیتال را به‌طور خاص برای دستگاه‌های جریان جانبی ارائه می‌دهد. فناوری شرکت باند اجازه می‌دهد تا داده‌های نتیجه آزمایش از طریق یک سیستم خوانش یا اپلیکیشن موبایل جمع‌آوری شده و در یک فضای ابری ذخیره‌سازی شود.

این داده‌ها را می‌توان در یک داشبورد آنالیزی ذخیره و تحلیل کرد. هنگامی که به‌طور کامل از این سامانه استفاده شود، داده‌های جمع‌آوری شده به محققان اجازه می‌دهد تا گسترش ویروس کرونا را پایش کرده و نقشه روند گسترش این بیماری را به‌صورت زنده ترسیم کنند.

فیل گروم، از مدیران شرکت باند دیجیتال گفت: شیوع ویروس کووید ۱۹ نیاز فوری جهانی به سیستم سریع تشخیص مبتنی بر فناوری دیجیتال دارد. فناوری ارائه شده توسط سونا نانوتک نشان داده که حساسیت بالایی برای تشخیص دارد. این توانمندی به همراه تجربه و تخصص ما در بازار جریان جانبی موجب می‌شود که بتوانیم در این پروژه با سونا نانوتک همکاری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس فناوری دیجیتال تست کرونا شرکت سونا نانوتک فناوری دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است

استاندار یزد گفت: گفت: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی شامگاه _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در نشست با ۱۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و خلاق استان یزد با بیان اینکه مسئله دانش بنیان جزو اولویت‌های اساسی استان یزد است، اظهار کرد: مسیر نجات، توسعه و پیشرفت استان از دروازه دانش‌بنیان و فناوری می‌گذرد؛ بنابراین مجدانه مسائل این حوزه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: یک شرکت دانش‌بنیان به اندازه یک واحد تولیدی برای استان ارزشمند است؛ بنابراین منابع، مجوزها، تسهیلات و کمک‌های اعتباری در اختیار را در مسیر تقویت زیست بوم علم و فناوری ساماندهی خواهیم کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری مجدانه طرح جامع پارک علم و فناوری استان یزد، اضافه کرد: تاکنون برای واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شده است.

فاطمی با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت و درخشش زیست بوم علم و فناوری استان در سطح کشور و منطقه عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد تا چرخ توسعه و پیشرفت استان بالنده‌تر از گذشته، بر مدار دانش‌بنیان و فناوری حرکت کند.

کد خبر 744998

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • درمان با سلول‌های بنیادی برای آسیب نخاعی با نتایج مثبت فاز اول
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است