Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@03:34:18 GMT

بسیج گروه های جهادی درمقابله با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۲۴۲

بسیج گروه های جهادی درمقابله با ویروس کرونا

گروه های جهادی یاری رسان مردم در شرایط سخت ناشی از بحران کرونا هستند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ بسیج فرهنگی غنی برای ساماندهی توان و کمک های مردم است، نامی آشنا برای جهان امروز که به تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب وجودیت یافت و در دوران دفاع مقدس خوب درخشید.

 

بسیج با پایان دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف سازندگی، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.... حیات داشت و امروز مردم ایران اسلامی بویژه در مناطق درگیر با حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و مناطق محروم شاهد ایثارگری جهادگران برای یاری رساندن به مردم هستند.

 

نیروهای جهادی و بسیجی با شیوع ویروس کرونا در کشور از همان روز های نخست در کنار مردم قرار گرفتند و باتشکیل گروه های مختلف و تهیه مواد ضدعفونی تلاش کردند از شیوع بیشتر این ویروس منحوس در جامعه جلوگیری شود.

 

در دنیایی که ابرقدرت ها ماسک و مواد ضدعفونی را فراز آسمان ها معامله می کنند و هرکشوری سهم کشور دیگر را می قاپد، مردم جهادگر ایران اسلامی جلوه ای دیگر از فرهنگ بسیج را به جهانیان نشان داد.

 

بسیجیان و گروه های جهادی با تهیه پارچه های مختلف نسبت به تهیه ماسک های استاندارد و پارچه ای اقدام و رایگان در اختیار هموطن خود قرار دادند و این بار هم برای مدعیان فرهنگ و پیشرفت اسوه آفردیدند.

 

همکاری نیروهای جهادی و سازمان های مردم نهاد برای ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی

 

 

مسئول قرارگاه مردمی مدافعان سلامت ازنا، گفت: نیروهای جهادی و سازمان های مردم نهاد به صورت مستمر در راستای ضدعفونی مناطق شهری وروستایی تلاش می کنند.

 

«مهرداد لک»  افزود: نیروهای جهادی و سازمان های مردم نهاد با شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را به سمت مبارزه با شیوع بیشتر ویروس کرونا سوق دادند.

 

مسئول قرارگاه مردمی مدافعان سلامت شهرستان ازنا افزود: این گروه ها با تهیه مواد شدعفونی به صورت مستمر محیط مناطق شهری و روستایی را ضد عفونی و گند زدایی می کنند.

 

وی افزود: همچنین با جذب حمایت و مشارکت خیران بسته های بهداشتی تهیه و بین مردم این شهرستان توزیع شده است.

 

لک اذعان داشت: همچنین با حمایت خیران بسته های معیشتی تهیه و طی  یک ماه اخیر بویژه شب عید بین نیازمندان شهرستان ازنا در مناطق شهری و روستایی توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین به کمک شبکه بهداشت شهرستان نیز، روزانه غربالگری تلفنی و حضوری انجام می‌شود.

 

مسئول قرارگاه مردمی مدافعان سلامت ازنا با اشاره به راه‌اندازی ۵ کارگاه تولید ماسک در این شهرستان، بیان داشت: تمامی این کارگاه‌ها توسط خیرین ایجاد شده، ضمن اینکه خیاط‌های مجموعه نیز به صورت رایگان عملیات دوخت ماسک‌ها را انجام می‌دهند.

 

تلفیق ۸ گروه جهادی برای کمک به مدافعان سلامت

 

 

 

مسئول هیئت جوانان ثار الله پلدختر گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور برای کمک در حوزه بهداشت و سلامت ۸ گروه جهادی در شهرستان پلدختر تلفیق شده و فعالیت مشترک خود را آغاز کرده اند.

 

« فضل الله بابایی» اظهار داشت: با همکاری گروه های جهادی، هم اکنون هیئتی و مردمی شامل حدود ۵۰ نیروی فعال در حوزه مدافعان سلامت شهرستان پلدختر ورود پیدا کرده اند.

 

 وی بیان کرد: ما در مناطق ضعیف و حاشیه شهر و روستا هایی که معمولاً دهیار ندارند کمک‌رسانی کردیم چون در سطح شهر، شهرداری و عوامل بسیج مناطق پر تردد و شلوغ را پوشش می‌دهد به همین دلیل با مناطق محروم و حاشیه نشین را پیگیری می کنیم در بحث فرهنگی که در شهر پلدختر وارد عمل شدیم،؛

 

مسئول هیئت جوانان ثارالله پلدختر  اظهار کرد: خیران زیادی با ما همکاری می کرد اما پس از سیل به دلایل مختلفی مانند از بین رفتن سرمایه آنها تعداد خیرین ما کاسته شد از لحاظ اداری نیز ادارات همکاری چندانی با گروهای جهادی داشتند.

 

ساماندهی فعالیت گروهای جهادی در شهرستان سلسله

 

 

نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت لرستان در شهرستان سلسله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان افزود: گروه های جهادی از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در قالب برنامه های مختلف به کمک مردم آمدند.

 

حجت الاسلام «سید رمضان علیان امیری»، با تقدیر از تلاش های جهادگران، اظهار داشت: تاکنون فعالیت مجموعه ۱۳ گروه های جهادی، مواکب شهرستان و افراد خیر و گروه های خیریه تحت عنوان قرارگاه شهید قاسم سلیمانی الشتر ساماندهی شده است.

 

وی با بیان اینکه این قرارگاه در سه بخش فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: بخش اول تامین نیازهای بیمارستانی در صورت اعلام نیاز بیمارستان، بخش دوم ضدعفونی و خدماتی مانند توزیع الکل و ژل،ضدعفونی کردن محلات و غیره و بخش سوم نیز بحث تامین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند و کسانی است که کار خود را از دست داده اند.

 

حجت الاسلام امیری افزود: در روزهای اولیه در بیمارستان‌ها کمبود امکانات تامین شد و در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: در بخش خدمات ضدعفونی کننده نیز مواکب و قرارگاه در کنار شهرداری،بهداشت، بسیج و سپاه همکاری کردند و با تقسیم شهر شهر به هشت بلوک ارائه خدمت داشتند.

 

حجت الاسلام امیری ادامه داد: در بخش توزیع الکل نیز گروه‌ها در قالب قرارگاه مناطق حاشیه شهر، مسکن مهر و برخی روستاهای آلوده در حال انجام است.

 

وی افزود: به صورت قرارگاهی و خارج قرارگاهی  ماسک، ژل، دستکش ومواد ضدعفونی در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

۸ 3 هزار نیروی بسیجی در لرستان برای مقابله با ویروس کرونا سازماندهی شد

 

 

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان  با اشاره به سازماندهی 38 هزار و 400 نیروی بسیجی در استان لرستان، افزود: تاکنون بیش از 23 هزار نیروی بسیجی در راستای گند زدایی و اجرای طرح غرباگری یاری رسان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان بوده است.

 

 سرهنگ پاسدار «مصطفی امیری»  با اشاره به تلاش های سپاه استان در راستای آموزش با رویکرد پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، گفت: 50 توصیه بهداشتی و روش های خود مراقبتی  به صورت پیام های بهداشتی در قالب بروشورهای خاص چاپ شد و از طریق پایگاه های مقاومت بسیح و حوزه های مقاومت در اختیار مردم قرار گرفت.

 

بیش از یک میلیون لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی اماکن عمومی لرستان مصرف شد

 

وی افزود: همچنین توسط تیم های مختلف از بسیجیان اماکن عمومی و معابر و خیابان های شهرها ضدعفونی و گند زدایی شد.

 

سرهنگ امیری افزود:  تاکنون بیش از یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی برای  ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی استان توسط بسیج مصرف شده است.

 

وی بیان کرد: گردان جنگ نوین( رفع آلودگی) تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) به صورت شبانه روزی در راستای گند زدایی و ضدعفونی اماکن عمومی تلاش می کند.

 

راه اندازی 25 کارگاه تولید ماسک در استان لرستان

 

 

سرهنگ امیری با اشاره به تلاش بسیج سازندگی در راستای راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در استان، گفت: 25 کارگاه تولیدی ماسک توسط بسیج سازندگی حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: ماسک های تولیدی این کارگاه ها  در ابتدا در اختیار مراکز بیمارستانی و درمانی قرار می گیرد.

 

سرهنگ امیری با اشاره به توزیع ماسک های تولیدی کارگاه های بسیج در بین آحاد مختلف مردم، گفت: تاکنون بیش از 20 هزار ماسک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بین مردم استان توزیع شده است.

 

معاون سلامت و دفاع زیستی  سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان اظهار کرد:  با درایت بسیج سازندگی در تولید ماسک تا آینده نزدیک نیازهای مردم استان در زمینه تولید ماسک مرتفع خواهد شد.

 

ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی توسط سپاه لرستان

 

وی با بیان اینکه یک نقاهتگاه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان راه اندازی شده است، افزود: این نقاهتگاه با ظرفیت 76 نفر و قابلیت  ارتقای ظرفیت به 120 نفر  برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان راه اندازی شده است.

 

همکاری پزشکان و پرستاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کادر درمانی لرستان

 

معاون سلامت و دفاع زیستی  سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان اظهار کرد: به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) برای کمک به شبکه بهداشت و درمان استان و با هدف ایجاد فرصتی برای استراحت تیم درمانی از جمله پزشکان و پرستاران، کادر درمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یاری شبکه بهداشت و درمان استان رفته اند.

 

وی بیان کرد: هم اکنون 80 پرستار، 77 پزشک عمومی و 13 پزشک متخصص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزانه در بیمارستان های مرجع رسیدگی به بیماران کرونایی یاری رسان شبکه بهداشت و درمان هستند.

 

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی بسیج تاکنون در راستای رفع نیازهای دانشگاه علوم پزشکی استان برای کمک به مردم در راستای مبارزه با ویروس کرونا  کمک کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای پاسدار و بسیج همپای کادر درمانی بوده است و تاکنون اندک فرصت های استراحت را از خود گرفته است و در کنار مردم و کادر درمان در راستای مقابله با این ویروس منحوس تلاش می کند.

اعزام تیم های پزشکی به ششهرستان سلسله

مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان با اشاره به همکاری پزشکان و پرستاران جامعه پزشکی با تیم بهداشت و درمان استان، گفت: در هشتمین مرحله اعزام تیم پزشکی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان که  شامل  متخصص، پزشکان عمومی، پرستاران، ماما به صورت داوطلبانه به شهرستان الشتر اعزام شدند.

 

وی افزود: دومین مراحله اعزام تیم پزشکی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان که  شامل پزشک عمومی و 3 نفر بهیار به صورت داوطلبانه به شبکه بهداشت و درمان شهرستان  دلفان مدت 10 روز اعزام شدند.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی ارستان بیان کرد: همچنین تیم بهداشتی درمانی شامل پزشکان عمومی، پرستاران، کارشناسان بهداشت به مرکز بهداشت و درمان شهرستان  خرم آباد اعزام شدند.

 

وی اظهار کرد: آموزش.پیگیری ضدعفونی خانه به خانه بیماران کرونا مثبت  و توزیع پک بهداشتی (شامل ماسک ،دستکش و الکل)  توسط کانون بسیج جامعه پزشکی  شهرستان الشتر در سطح شهر و روستاها

 

 با توجه به اینکه مردم مهم ترین نقش را در کنترل و مهار ویروس کرونا دارند، از مردم درخواست می شود با جدیت به توصیه بهداشتی، قرنطینه خانگی و بهداشت محیط، بهداشت مواد غذایی و بهداشت فردی توجه داشته باشند.

  واضح است در صورت کم توجهی به این شاخص ها بویژه قرنطینه خانگی  زنجیره های انتقال این ویروس منحوس قطع نمی شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گروه های جهادی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپاه حضرت ابوالفضل ع مردمی مدافعان سلامت شبکه بهداشت و درمان شیوع ویروس کرونا بسیج جامعه پزشکی نیروهای جهادی گروه های جهادی استان لرستان مواد ضدعفونی سرهنگ امیری اماکن عمومی برای کمک تولید ماسک راه اندازی نیروی بسیج کادر درمان گند زدایی کارگاه ها ماسک ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد

مرکز مستقل بسیج اروندکنار امروز در آیینی آغاز به کار کرد و نخستین فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار با حضور سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان معرفی شد. 

اروندکنار پیش از این پایگاه بسیج داشت.

سروان سید محمدحسین معمر، به عنوان فرمانده مرکز بسیج اروندکنار معرفی شد.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان با بیان اینکه اقدام به موقع و رشادتمندانه نیرو‌های مسلح به ویژه هوافضای سپاه پاسداران موجب خرسندی ملت ایران شد گفت: امروز دغدغه‌ی بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است که در عصر کنونی و دنیای مدعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

سردار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه ریاکاران اروپایی و آمریکایی مسبب اصلی جنایات بر علیه مردم غزه هستند افزود: ۶ ماه است که ملت فلسطین زیر بمب و خمپاره به شهادت می‌رسند و هیچ کدام از دولت‌های اروپایی آن را محکوم نکرده اند.

وی با بیان اینکه رژیم جعلی و صهیونیستی بلاخره نابود می شود و محکوم به فروپاشی است ادامه داد: مردم فلسطین سالهاست که مقاومت می کنند و پیروز میدان خواهند بود.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان همچنین به نگرانی مسلمان و غیر مسلمانان و حمایت آنان از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز همه آزادی خواهان دنیا طرفدار مظلومیت فلسطین هستند چرا که مردم مظلوم نوار غزه سالهاست برای احقاق حقوق خود در حال مقاومت هستند.

او افزود: ما در جبهه مقاومت همچنان در مقابل تجاوزات اسکتبار جهانی ایستاده ایم همانگونه که ۸ سال دفاع مقدس مقابل بعثی‌ها ایستادگی کردیم چرا که مردم نیز پشتیبان نیرو‌های مسلح هستند.

سردار شاهوار پور در ادامه اروندکنار را پیشانی مرز‌های آبی و خشکی کشور دانست و گفت: اروندکنار آخرین پایگاه زمینی ما در منطقه جنوب غرب هست که مردمی مرزدار و ولایتمدار دارد و ما باید به این منطقه رونق دهیم و فضای اشتغال بیشتری فراهم شود، اینجا منطقه ای پر از نعمت‌های خدادادی است که باید سازوکار حاکمیتی در این منطقه فعال شود تا شاهد مهاجرت مردم نباشیم. 

او سابقه ۲۰ ساله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و پیش از این جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شادگان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است