Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@01:43:00 GMT

اندر حکایت سه برابر شدن جمعیت در مترو، دیروز !

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۳۸۰

اندر حکایت سه برابر شدن جمعیت در مترو، دیروز !

ناگاه در مسیر راه، کیسه ای پر از مروارید یافتم. اول تصور کردم که گندم پخته است، چنان خوشحال شدم که هرگز در عمرم بدان حد خوشحال نشده بودم. ولی وقتی فهمیدم گندم نیست و مروارید است، به اندازه ای غمگین و ناشاد شدم که در تمام مدت عمرم این گونه افسرده نشده بودم.
 
در بیابان خشک و ریگ روان
تشنه را در دهان چه درّ چه صدف

مرد بی توشه کاوفتاد از پای
بر کمربند او چه زرّ چه خَزَف»

این حکایت بعضی از ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی که کلی فروشی فلان در بازار دارد و از خانه اش که در شمال تهران است با مترو به محل کار می رود امروز عکسی از مترو برایم فرستاد و گفت :

- خط یک مترو دیروز خیلی شلوغ بود. مردم رعایت نمی کنند.
- این عکس فتوشاپ نیست ؟
- نه خودم گرفتم !
- شما مگر دیروز رفتید مغازه ؟
- بله ! مجبورم ! همکاران ما شروع کرده اند و اگر من نروم مشتری هایم را از دست می دهم.
- پس لطفا نگو مردم و بگو" من و بقیه " ، تازه ، اینها ممکن است عمدتا کسانی باشند که یا با درآمد روزانه آن روز را می گذرانند یا جایی شاغلند که اگر نروند از کار اخراج می شوند.لااقل تو که با بستن مغازه گرسنه نمی مانی در خانه بمان ، شاید دولت هم بنا به وظیفه ی ذاتی اش فکری برای آن ها برداشت.


یک رفیق از اهالی بازار
صاحب ده کُرور در انبار

او که دستش فراخ باشد و باز
چشمْ تنگ است و سخت دنیادار

کرد اعتراف از  این که زیرآبی
 رفته با متروی شلوغ تا سر کار

گفتم آخر برای پول ، بیچاره
می شوی بین جمعیت بیمار

رحم کن لااقل به اهل و عیال
جان کم ارزش خودت به کنار

لختی اندیشه کرد و بعد هم گفت
نکته ای مثل جمله های قصار :

چک بعدی من که پاس شود
 آخر تیر ماه و بعدِ بهار

مثل یک دوره ی قرنطینه
می نشینم به خانه ، طبقِ  قرار

گفتمش میخ آهنین که نرفت
باز هم به گوش سنگ این بار !

لااقل بگو چه حک بکنند
بعد مرگت به روی سنگ مزار ؟!

1717

کد خبر 529758

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم بی سابقه رییس باشگاه بارسلونا: ال‌کلاسیکو را تکرار کنید

ال‌کلاسیکو باز هم خالی از جنجال و حاشیه نماند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته در جریان برگزاری ال‌کلاسیکو روی ارسال یک‌ کرنر ضربه لامینه یامال تا آستانه عبور کامل از خط دروازه رفت اما داور به کمک VAR آن را گل تشخیص نداد تا همین مسئله سوژه جنجالی برای کاتالان‌ها شود. اگر چه خبرنگاران طرفدار رئال مادرید معتقدند حتی اگر توپ از خط عبور می‌کرد این‌ گل به دلیل اینکه کوبارسی دید لونین را مختل کرده است، باید آفساید اعلام می‌شد اما بر اساس بررسی بین‌اسپورت مقدار کمی از توپ از خط عبور نکرده بود.

خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، عصر دوشنبه در واکنش به این اتفاق بیانیه‌ای را صادر کرد و گفت: «هواداران عزیز! به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا مایلم نارضایتی ناشی از این واقعیت را ابراز کنم که یک روز پس از یکی از مهم‌ترین مسابقات در تقویم جهانی، سوءاستفاده از ابزار VAR رخ داده و همان طور که می‌دانید هرگز طرفدار جدی VAR نبوده‌ام، زیرا فکر می‌کنم همان طور که کارایی هم دارد اما شادابی فوتبال را از بین می‌برد. اما چیزی که از آن حمایت می‌کنم این است که از آنجا که این فناوری را داریم، باید همیشه از آن برای جلوگیری از اشتباهاتی که ممکن است منجر به تصمیمات ناعادلانه شوند، استفاده شود.

با این بیانیه نه‌تنها می‌خواهم نارضایتی مردم بارسلونا را از سوءمدیریت VAR که دیروز رخ داد، ابراز کنم بلکه می‌خواهم تاکید کنم با اینکه ابزاری است که مدتی است همراه ما بوده ولی همچنان باعث سردرگمی و تناقض می‌شود و استانداردها بسته به مسابقات و تیم‌ها تغییر می‌کنند.

لاپورتا در ادامه گفت: ما سختی کار داوری را درک می‌کنیم اما دقیقا به همین دلیل است که ابزارهایی مانند VAR وجود دارد که باید به برگزاری رقابت عادلانه‌تر کمک کند و نه برعکس. دیروز چندین صحنه بحث‌برانگیز وجود داشت اما در بین همه آنها یک صحنه برجسته بود و می‌توانست نتیجه دیدار نهایی را تغییر دهد. به عنوان یک باشگاه می‌خواهیم آنچه را اتفاق افتاده، تأیید کنیم و به همین دلیل به شما اطلاع می‌دهم که ما در باشگاه بارسلونا بلافاصله از هیات داوران فنی و فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌خواهیم که تمام تصاویر و فایل‌های صوتی تولیدشده در هنگام ضربه گل را در اختیار ما قرار دهند.

لاپورتا همچنین تاکید کرد اگر بعد از بررسی مدارک تایید شود که گل درست بوده، رسماً درخواست تکرارشدن بازی را خواهد کرد: «اگر تایید شود که این یک گل درست بوده است، همان طور که معتقدیم، فراتر خواهیم رفت و درخواست تکرار را بازی خواهیم داد؛ همانطور که در یک مسابقه اروپایی به دلیل خطای VAR اتفاق افتاد.»

اما نکته عجیب اینجاست که لاپورتا در ابتدای فصل یکی از مخالفان اصلی تکنولوژی خط دروازه بود و به آن رای منفی داد.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شادی خدیرا پس از گل به بارسا (عکس) حرفهای ژاوی قبل از ال کلاسیکو

دیگر خبرها

  • رسانه‌های آمریکایی: نمایش نسخه جدید باور-373 از توسعه صنایع دفاعی ایران حکایت دارد
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • خشم بی سابقه رییس باشگاه بارسلونا: ال‌کلاسیکو را تکرار کنید
  • حکایت تاکسی برقی تهران !
  • آخرین قیمت طلا و سکه
  • سه بعلاوه یک، حکایت زندگی پرفراز و نشیب خانواده اهوازی+فیلم
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس
  • حکایت «ریز پرنده‌هایی» که عمرشان کوتاه بود!
  • جوانترین مدیرکل خوش جمعیت ایران را بشناسید