Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:38:14 GMT

پلمب ۴۵ مركز عرضه و توزيع مواد غذايي در جهرم

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۳۹۸

پلمب ۴۵ مركز عرضه و توزيع مواد غذايي در جهرم

رحمانیان از پلمب ۴۵ مركز عرضه و توزيع مواد غذايي در جهرم خبر داد و گفت: همچنین ۷۵ اخطاریه به مراکز عرضه و فروش مواد غذایی داده شده است.

«محمد رحمانيان» با اشاره به 75 اخطاريه به مراكز عرضه و فروش مواد غذايی در جهرم و پلمب شدن 45 مورد از آنها از يكم تا پانزدهم فروردين ماه 99 به خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: به دليل شيوع كرونا ويروس در جهرم و رعايت اصول بهداشتی كه يكی از مهم ترين اقدامات در پيشگيری از انتقال اين ويروس به افراد است، تشديد نظارت از سوی كارشناسان بهداشت محيط  بر مراكز عرضه و توليد مواد غذايی در تعطيلات سال جديد، بيش از پيش صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم افزود: در اين ايام 18 اخطاريه از سوی بازرسين بهداشت محيط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به تعدادی از خواربار فروشی ها در خصوص عدم رعایت اصول بهداشتی داده شده که از این تعداد، 10 خواربار فروشی متخلف پلمب و بسته شده است.  

 

به گفته وی در ايام تعطيلات، 15 اخطاريه برای تعدادی از ميوه فروشی ها، 13 اخطاريه برای تعدادی از فروشگاه های زنجيره ای و 13 اخطاريه برای تعدادی از قصابی های سطح شهرستان صادر شد كه به دليل عدم رعايت اصول بهداشتی هفت ميوه فروشی، سه فروشگاه زنجيره ای و 6 قصابی پلمب شد.

 

رحمانیان با اشاره به اخطاريه های پلمب برای چهار قنادی، 2 آجيل فروشی، هفت مرغ فروشی، 10 كافه و قهوه فروشی در ايام تعطيلات نوروز 99 در سطح شهرستان جهرم گفت: با وجود اخطاريه و هشدار ها جهت رعايت اصول بهداشتی چهار قنادی، 2 آجيل فروشی، 6 مرغ فروشی و 6 كافه و قهوه فروشي پلمب و بسته شدند.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستور وزارتخانه براي جلوگيری از اجتماعات غير ضروری كه نقش مهمی در پيشگيری از شيوع كرونا ويروس دارد، اصناف غير ضروری در شهرستان می بايست تا 23 فروردين ماه 99 بسته باشند، تاکید کرد: در صورت باز بودن این واحدهای صنفی به طور جدی برخورد می شود.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم گفت: همشهریان می توانند هر گونه شکایت بهداشتی خود را با سامانه دریافت شکایت مردمی وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: پلمب واحدهای صنفی کرونا در فارس مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پلمب واحد صنفی پلمب اصول بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علیرضا رفیعی پور گفت: در این مدت تیم های ثابت و سیار دامپزشکی از مراکز عرضه مواد پروتئینی استان البرز بازدید کردند که هشت هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف و ۶ هزار کیلوگرم آن معدوم شد.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم البرز ۱۶۱ هزار راس دام زیر نظر کارشناسان دامپزشکی در این استان ذبح شد.

رفیعی پور یادآورشد: ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان وجود دارد که باید نظارت دقیقی در این زمینه داشته باشیم .

مدیرکل دامپزشکی استان البرز افزود: ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور طی سال گذشته در البرز کشتار شد که ۷۳ هزار کیلوگرم آن غیر قابل مصرف بود.

وی بیان کرد: در این مدت ۹۲ هزار بازدید از مراکز تولید و توزیع مواد غذایی البرز داشتیم که فعالیت یک هزار و ۵۰۰ واحد صنفی غیر بهداشتی تشخیص داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: یک هزار و ۸۵۴ صدور پروانه صادر شده و اکنون ۴۸ مرکز نهاده های دامی های تک داریم.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم