Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@08:47:05 GMT

ترکیب الکل و مواد شوینده خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۵۲۹

ترکیب الکل و مواد شوینده خطرناک است

مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: «بخار و گازهای ناشی از ترکیب مواد‌ شیمیایی مانند جوهر‌نمک و مواد سفید‌کننده بسیار سمی و خفه‌کننده است و از ترکیب آنها باید خودداری شود.»

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سپیده سیف‌اللهی گفت: «بسياری از داروها و محصولات نظافت خانگی، مانند جوهر‌نمك، مواد شوينده و لک‌بر، لاک پاک‌کن، سموم حشره‌كش و جونده‌كش (مانند مرگ موش)، تينر، ضديخ، بنزين و نفت، می‌توانند در صورت بلعيده شدن، تماس با پوست و چشم و يا در صورت تنفس موجب مسمومیت انسان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «لازم است در زمان نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک‌کننده از دستکش لاستیکی، کفش جلوبسته و در صورت امکان از ماسک استفاده شود.»

مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: «برای پیشگیری از بروز مسمومیت با مواد ضد‌عفونی کننده لازم است محصولات شيميايی و شوينده، نفت، بنزين و داروها را هميشه در ظرف اصلی آن نگهداری کرد و هيچگاه اين فرآورده‌ها در ظرف مواد خوراكی (مانند بطری نوشابه) نگهداری نشود و پس از استفاده، سريع درِ آن، بسته شود.»

سیف‌اللهی گفت: «امسال با توجه به همه‌گیری بیماری کووید-19 در کشور، اهمیت شستشو و ضدعفونی محیط زندگی و محل کار، دوچندان شده و با  ضد‌عفونی کردن سطوح و دست‌ها، رعایت بهداشت، ماندن در منزل و حفظ فاصله فیزیکی با دیگر افراد، می‌تواند کمک بزرگی به حفظ سلامت جامعه کند.»

انتهای پیام/۴۱۱۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا الکل مواد شوینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی‌های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان گفت: در سال گذشته ۳۵ میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

وی افزود: خدمات شبکه تعاون روستایی ضمن کمک به بهبود معیشت زندگی روستائیان، یکی از راهکار‌های مهم در ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها محسوب می‌شود.

رحمانی، هدف از توزیع سوخت را حمایت از تولید کننده روستایی، استقرار و توسعه روستا‌ها و سهولت در رفت و آمد روستائیان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • مشاهده سرو یک نوع قلیان کشنده در کافه‌های لاکچری شهرهای تهران، تبریز و شیراز | بعد از کشیدن این قلیان افراد از خود بی‌خود شده و بعد بیهوش می‌شوند
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • پدیده عجیب قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران؛ قلیان اکسیژن چیست؟