Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از سفیر آمریکا در بغداد آورده است که نخست وزیر نشدن عدنان الزرفی عواقب جدی برای عراق خواهد داشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پایگاه خبری موازین نیوز گفت که سفیر آمریکا در بغداد در جواب نامه‌ «قاسم الاعرجی» وزیر کشور پیشین عراق بر حمایت آمریکا از الزرفی برای نخست وزیری عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش «ماتیو تویلر» سفیر آمریکا در بغداد روز شنبه رای ندادن پارلمان عراق به «عدنان الزرفی» و کابینه وی را باعث عواقب جدی برای عراق دانست.
به گزارش موازین نیوز، تویلر در جواب نامه‌ الاعرجی درباره وضعیت مبهم دولت آتی عراق، الزرفی را آخرین فرصت برای عراق دانست و بر ضرورت احترام به آنچه فرآیند قانونی نامزد شدن الزرفی برای نخست وزیری عراق خواند تاکید کرد.
این در حالی است که یک عضو پارلمان عراق امروز تاکید کرد با توجه به حکم دادگاه تجدیدنظر فدرال عراق در ابطال عضویت یک قاضی این دادگاه، به خودی خود رئیس جمهور مجبور به پس گرفتن تصمیم خود از نامزدی الزرفی برای نخست وزیری عراق خواهد شد.
ائتلاف شیعی الفتح و ائتلاف شیعی دوله القانون با یکدیگر فراکسیون البناء را تشکیل داده‌اند که از سوی رئیس پارلمان عراق به عنوان فراکسیون اکثریت پارلمان عراق معرفی شده است و بر اساس قانون اساسی اکثریت پارلمان عراق که متعلق به شیعیان است باید مامور تشکیل کابینه را برگزینند.
گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق 27 اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی «محمد توفیق علاوی» برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت برخی جریان‌ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.
الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.
او از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.

نامه تهدید‌آمیز سفیر آمریکا در بغداد
سفیر آمریکا در بغداد در راستای سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن در امور عراق و تقلا برای نخست‌وزیری «عدنان الزرفی»، طی نامه‌ای رهبران سیاسی عراق را تهدید کرد.
با وجود مخالفت‌های گسترده احزاب عراقی با اقدام رئیس جمهور عراق در تعیین «عدنان الزرفی» برای تشکیل کابینه جدید، «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد، در نامه‌ای از این اقدام حمایت و در امور داخلی این کشور دخالت و بغداد را تهدید کرد.
در این نامه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الموقف العراقی» منتشر شده، صراحتا از ایران نام برده شده و آمده است: «برای دوستان عراق بسیار ناامید‌کننده خواهد بود اگر ایران و یک گروه افراطی وابسته به این کشور در عراق در مخالفت با نامزد نخست‌وزیری که از حمایت اکثریت شیعیان و کردها و اهل سنت برخوردار است، موفق شوند».
سفیر آمریکا در این نامه که مداخله در امور داخلی عراق است، موضع آمریکا در این‌باره را به صراحت بیا کرد که «باید به الزرفی رأی اعتماد داده شود» و نوشت: «عراق کشوری دارای حاکمیت است و هیچ رهبر عراقی نباید به دنبال حمایت و پشتیبانی از کشورهای خارجی باشد. اکنون یک نامزد واجد شرایط بر اساس اصول انتخاب شده است. یک روند قانونی نیز به وضوح درباره نحوه انتخاب این نامزد وجود دارد و باید به او در پارلمان رأی داده شود.»
این مقام آمریکایی در ادامه با اتهام‌زنی به ایران و تهدید دولت آتی عراق، گفت: «لذا اگر در این پروسه به دلیل دخالت ایران مانع‌تراشی شود، عواقب وخیمی در انتظار عراق خواهد بود. من نمی‌توانم بگویم که ایالات متحده یا جامعه بین‌الملل دولتی را که پس از این دخالت آشکار تشکیل می‌شود دولتی بدانند که بتواند در چشم جهانیان مشروعیت کسب کند».
وی سپس با اشاره به شایعات مدعی شد: «اگر اینکه می‌گویند [سردار] قاآنی با قاطعیت تشکیل دولت جدید عراق به نخست وزیری «عدنان الزرفی» را رد می‌کند، صحیح باشد، آیا وی توضیح داده که ایران در سایه کاهش قیمت نفت چه کمکی به عراق در روند پرداخت حقوق کارمندانش می‌کند؟ آیا ایران درهای کمک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را به روی عراق باز خواهد کرد؟ آیا ایران می‌تواند به عراق در چالش مقابله با ویروس کرونا کمک کند؟»
تولر در پایان به رهبران سیاسی عراق توصیه می‌کند که اول به منافع کشورشان فکر کنند و خواستار حمایت ملت عراق برای تشکیل دولت آتی باشند. به ادعای تولر، فرصت دیگری وجود ندارد «لذا بهتر است که برای جلب حمایت به سوی ما یا دیگران نروید».

در برنامه دولت الزرفی، بند اخراج نظامیان خارجی از عراق وجود ندارد
فراکسیون پارلمانی الصادقون از اینکه در برنامه پیشنهادی دولت «عدنان الزرفی»، اجرای قانون اخراج نظامیان خارجی از عراق گنجانده نشده، انتقاد کرد.
«عبدالامیر التعیبان» از اعضای این فراکسیون پارلمانی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» تصریح کرد که الزرفی در برنامه خود هیچ بندی را به تصمیم پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای خارجی از کشور اختصاص نداده است و این تصمیم را نادیده گرفته است و دیگر مجالی برای بازی، فریبکاری و دوگانگی در قبال قانون اساسی وجود ندارد.
وی افزود: رئیس‌جمهور بارها به بهانه صلح مدنی و غیره، قانون اساسی را نقض کرده و دیگر باید فراکسیون‌های سیاسی این نقض‌ها را متوقف کنند.

آمریکا برای حضور طولانی‌مدت در عراق برنامه ریزی می کند
عضو دفتر سیاسی عصائب اهل‌الحق عراق ضمن اشاره به فشارهای آمریکا در مأمور شدن «عدنان الزرفی» به تشکیل کابینه افزود، تحرکات اخیر آمریکا نشان می‌دهد این کشور در حال استقرار مجدد و نه ترک عراق است.
«سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی عصائب اهل‌الحق عراق اعلام کرد، تحرکات فعلی آمریکا در عراق با هدف استقرار مجدد و نه ترک عراق صورت می‌گیرد.
وی در گفت‌وگویی با شبکه لبنانی «المیادین» گفت: آمریکا برای حضور طولانی مدت در عراق برنامه‌ریزی می‌کند.
وی درباره روند تشکیل دولت در عراق به المیادین گفت: مداخله‌ آشکار و صریح آمریکا در روند سیاسی مشاهده می‌شود و فشارهایی درباره مأمور شدن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت وجود دارد. دخالت آمریکا در مسأله مأمور شدن الزرفی کاملا آشکار و فشارهای آمریکایی بر رئیس‌جمهور عراق و برخی نمایندگان برای تشکیل دولت قابل مشاهده است.
السعدی در ادامه کسب رأی اعتماد توسط الزرفی را بعید دانست و پرسید: آیا وی نماینده اراده مردمی، مرجعیت و طیف‌های شیعه در عراق است؟
وی ضمن اعلام اینکه الزرفی تصمیم پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق را کاملا نادیده گرفته، افزود: ما فرصت زیادی به دیپلماسی عراقی دادیم تا به نقش خود عمل کند اما نیروهای آمریکایی به جنایات خود ادامه می‌دهند.

تعیین جلسه رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه الزرفی
منابع آگاه عراقی از تعیین موعد برگزاری جلسه رای اعتماد پارلمان این کشور به کابینه عدنان الزرفی خبر دادند.
به گزارش سومریه نیوز، یک منبع نزدیک به عدنان الزرفی نخست وزیر عراق اعلام کرد که پارلمان این کشور چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری جلسه رای اعتماد به کابینه جدید را برگزار می کند و طی چند ساعت آینده درخواست رسمی برای برگزاری این جلسه صورت می‌گیرد.
این منبع ادامه داد: الزرفی طی چند روز گذشته توانست حمایت اکثریت نمایندگان از جناح‌های سیاسی مختلف را به دست بیاورد و رای نمایندگان به دور از تصمیمات و دستورالعمل‌های روسای جناح‌ها و احزاب سیاسی خواهد بود.

پارلمان عراق به الزرقی رای اعتماد خواهد داد؟
الزرفی 27 اسفند گذشته با حکم «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق انتخاب و مامور تشکیل دولت انتقالی شده است.
انتخاب وی بدون در نظر گرفتن حق قانونی جریان شیعی عراق از سوی رئیس جمهوری این کشور، موج شدیدی از مخالفت با الزرفی و صالح را برانگیخته است.
وی دیروز (شنبه) در نامه ای به «محمد الحلبوسی»، برنامه های دولت خود را به رئیس مجلس عراق اعلام کرد.
در این نامه الزرفی برنامه دولت خود را در صورت کسب رای اعتماد از مجلس حول محور مهار «ویروس کرونا»، تهیه بودجه 2020 و فراهم کردن بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور قرار داده است.
نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت عراق به تاریخ مشخصی در برنامه خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور اشاره نکرده است.
سازماندهی نیروهای مسلح و حمایت از «الحشد الشعبی» و «پیشمرگ ها» به عنوان نیروهای رسمی عراق از دیگر برنامه‌های دولت الزرفی عنوان شده است.
وی بر انحصار سلاح در دست دولت و پایان بخشیدن به حمل سلاح در انظار عمومی و رسیدگی به مطالبات تظاهرکنندگان تاکید کرده است، بدون اینکه در این خصوص جزییات اجرای این برنامه‌ها را عنوان کند.
الزرفی همچنین بر بازگرداندن آوارگان ناشی از تروریسم به شهر و دیارشان و کمک به اقشار فقیر جامعه، بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه‌های دولت و حل مشکلات بین بغداد و اربیل هم اشاره کرده است.
نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت عراق در خصوص روابط خارجی، خود را ملزم به ایجاد روابط متوازن با همه کشورهای همسایه، منطقه و جهان کرده و گفته تلاش می‌کند که عراق محلی برای پیوندها و نه درگیری‌ها باشد.
اعطای صلاحیت‌های بیشتر به استان‌ها، حمایت از بخش آموزش و پرورش و دادن نقش بیشتر به زنان از دیگر برنامه‌هایی است که به طور کلی الزرفی به آنها تعهد نشان داده است.
وی به رییس مجلس عراق گفته است که در مهلت قانونی باقی مانده نیز اعضای کابینه خود را به پارلمان معرفی می‌کند تا جلسه اعطای رای اعتماد به کابینه‌اش برگزار شود.
در حالی الزرفی همچنان بر تشکیل کابینه اصرار می‌ورزد که فراکسیون‌های عمده شیعه با تکلیف او به عنوان نخست‌وزیر مخالف هستند و کارشناسان در سایه این مخالفت‌های شدید، شانس او را برای تصدی این پست بعید می‌دانند.

احزاب کُرد به «الزرفی» اعتراضی ندارند
عضو یک فراکسیون کُرد در عراق ضمن اعلام اینکه مأمور تشکیل کابینه در این کشور در حال رایزنی با گروه‌های کُرد است،‌ گفت که این گروه‌ها اعتراضی به مأمور تشکیل کابینه ندارند.
«سرکوت شمس الدین» عضو فراکسیون «المستقبل» در کردستان عراق، امروز (یکشنبه)، از رایزنی «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه در عراق با گروه‌های کُرد خبر داد و گفت که این گروه‌ها اعتراضی به او ندارند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، عضو فراکسیون المستقبل گفت که تمام گروه‌های کُرد به جز دو حزب «دموکراتیک» و «اتحاد میهنی» در این این دیدار حضور دارند.
سرکوت شمس الدین در ادامه گفت که گفت‌و‌گوها با مأمور تشکیل کابینه در سه محور جریان دارد که مواردی چون ادامه قوانین اصلاحات، حل مشکلات به تعلیق درآمده میان بغداد و اربیل و همچنین ادامه مبارزه با فساد در بر می‌گیرد.
این عضو المستقبل ادامه داد که این گروه‌های کُرد یادشده گفت‌و‌گوهای خود را با الزرفی ادامه خواهند داد و تاکید کرد که این گفت‌و‌گو ارتباطی با مباحث حزب دموکراتیک و اتحادیه میهنی ندارد زیرا آنها «منافعی شخصی دارند که به دنبال آن هستند بویژه در ارتباط با امتیازات وزارتی و برخی معامله‌ها».

حزب بارزانی هیچ گونه تضمینی به الزرفی نداده است
یکی از رهبران حزب دموکراتیک کردستان عراق اعلام کرد عادل عبدالمهدی شانس بیشتری برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق دارد.
به گزارش خبرگزاری المعلومه، عماد باجلان، از رهبران حزب دموکراتیک کردستان عراق گفت: ما نمی‌خواهیم بخشی از نزاع شیعیان باشیم. ما از فردی که به سمت نخست‌وزیری مکلف می‌شود می‌خواهیم مسائلش را اول با شیعیان حل کند بعد سراغ احزاب کرد بیاید.
وی افزود: اگر عدنان الزرفی، نخست‌وزیر مکلف به حمایت شیعیان دست یافت ما نیز با جدیت از او حمایت خواهیم کرد. حزب ما هیچ گونه تضمینی به الزرفی نداده است و خواهان ماندن وزرای دارایی و بازسازی در پست‌هایشان نشده‌ایم.
باجلان گفت: تمام گروه‌های سیاسی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی موافق هستند و او شانس بیشتری برای نخست‌وزیری دارد.

رای اعتماد به کابینه الزرفی بعید است
نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که کابینه الزرفی نمی‌تواند رای اعتماد کسب کند.
به گزارش سایت المعلومه «برهان المعموری» نماینده پارلمان عراق روز گذشته اعلام کرد که در سایه ادامه امتناع اکثریت نیروهای سیاسی از رای دادن به «عدنان الزرفی» مامور تشکیل دولت جدید عراق٬ رای اعتماد به کابینه وی در پارلمان بعید به نظر می‌رسد.
المعموری خاطرنشان کرد که الزرفی همچنان مورد اعتراض ائتلاف «الفتح» و «دولت قانون» و «الحکمه» که نیروهای تاثیرگذار در پارلمان هستند بوده و وی به همین دلیل تا این لحظه نتوانسته زمینه رای اعتماد به کابینه خود را در پارلمان فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد که الزرفی همچنان قصد کناره‌گیری و انصراف نداشته و به روند تشکیل کابینه خود ادامه می‌دهد.
نماینده مذکور عراقی تصریح کرد که نام‌ های جایگزین برای عدنان الزرفی هنوز مورد توافق احزاب سیاسی قرار نگرفته اند و در صورت رد و یا کناره‌گیری الزرفی مقدمات برای معرفی گزینه‌ بعدی آماده می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق آمریکا رای اعتماد به کابینه سفیر آمریکا در بغداد مأمور تشکیل کابینه مامور تشکیل دولت نخست وزیری عراق برای نخست وزیری برای تشکیل دولت پارلمان عراق عراق اعلام گروه های ک رد عدنان الزرفی رئیس جمهور برنامه ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کاخ سفید اعلام کرده است که ما نسبت به هرگونه تهدید علیه نیروهای خود به ویژه در عراق و سوریه آگاه هستیم.

وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون نیز اعلام کرده است که گروه‌‎های متحد با ایران روز گذشته برای اولین بار از ۴ فوریه دو حمله به نیروهای ما در عراق و سوریه انجام دادند. پنتاگون ادعا کرده که این حملات نافرجام بوده است.

پنتاگون همچنین افزود: ما از دولت عراق می‌خواهیم تمام اقدامات را برای تضمین امنیت نیروهای آمریکایی در برابر حملات گروه‌های مسلح انجام دهد.

ادعاهای پنتاگون در حالی مطرح شده است که دو روز پیش، نیروهای مقاومت عراق اعلام کردند که عملیات‌های خود علیه نیروهای آمریکایی را باردیگر آغاز می‌کنند.

در همین ارتباط نیز گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که گروه‌های مسلح عراق به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج آمریکا، عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر خواهند گرفت.

به گفته گردان‌های حزب الله عراق، از سرگیری عملیات علیه آمریکایی‌ها در نتیجه عدم پیشرفت مذاکرات در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق در سفر «شیاع السودانی»، نخست وزیر به واشنگتن صورت می‌گیرد.

هفته گذشته محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به ایالات متحده با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود. در این دیدار السودانی با اشاره به مساله خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفته بود: ما پیرامون مشارکت پایدار بر اساس توافق چارچوب راهبردی رایزنی خواهیم کرد. ما به مصوبات کمیته عالی هماهنگی میان عراق و آمریکا پایبند خواهیم بود. دولت من در اجرای این توافق جدیت دارد.

چند ماه پیش نیز، یک رسانه شاخص آمریکایی در تحلیلی با اشاره به حملات فزاینده گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه نظامیان آمریکایی در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: افزایش تلفات نظامی و شمار بالای مجروحان آمریکایی در عراق، واشنگتن را بر آن داشته که درباره چالش پرمخاطره حضور نظامی نیروهایش در خاک عراق وارد مذاکرات اولیه با مقامات عراقی شود.

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به زمزمه آغاز مذاکرات میان مقامات بغداد و واشنگتن درباره خروج احتمالی دست‌کم ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی از خاک عراق افزود: با شدت گرفتن جنگ در غزه و حملات پی‌درپی گروه‌های مقاومت عراقی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه طی ۳ ماه گذشته، اکنون در پارلمان عراق نیز مطالبات برای خروج آمریکا از خاک این کشور افزایش یافته است.

این گزارش افزوده بود: «طبق اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا، مذاکرات برای کاهش تدریجی و حساب شده مستشاران نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش در عراق با هدف پایان دادن به مأموریت نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به زودی آغاز خواهد شد.»

به نوشته واشنگتن تایمز، مقامات آمریکایی با اذعان به ده‌ها مجروح و آسیب مغزی نیروهای نظامی تحت امر خود به دنبال حملات گروه‌های مقاومت عراقی به محل استقرار نظامیانش فاش ساختند که از زمان آغاز حملات از سه ماه گذشته تاکنون، برخی از نیروها نیز دارای جراحت عمیق و وضعیت وخیمی دارند.

از سوی دیگر، «سابرینا سینگ»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بهمن ماه گذشته در سخنانی با اذعان به شدت یافتن دامنه حملات به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های جاری در مقایسه با ۱۰ سال گذشته با فرافکنی آشکار درباره موضوع کاهش حضور نیروهای این کشور در عراق مدعی شده بود که مسئله خروج آمریکا به میزان آمادگی نیروهای نظامی عراق در دفاع از حاکمیت ملی و سرزمینی در برابر تهدیدها بستگی دارد.

این روزنامه مطرح آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود درباره چالش آینده حضور نظامی آمریکا در عراق با استناد به ادعاهای دولتمردان آمریکایی که تاکنون درخواست رسمی از سوی بغداد برای ترک این کشور دریافت نکرده‌اند؛ افزود: «اما نیروهای آمریکایی احتمالاً در اقلیم نیمه خودمختار شمال کردستان که دولت آن روابط نزدیک‌تری با واشنگتن دارد، باقی خواهند ماند.»

کد خبر 6087135

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (عکس) دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم