Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: طبق آمار پایگاه اطلاعات جمعیت ثبت احوال،17 هزار و 632 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال در استان به نام حضرت علی اکبر(ع) و ترکیبات آن نام گذاری شده اند.

زاهدی نیا در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در خراسان شمالی، تعداد 491 هزار و 515نفر از جمعیت استان را مردان و 486 هزار و 786نفر را زنان تشکیل می دهند، که با توجه به اطلاعات پایگاه ثبت احوال از جمعیت فوق 17632 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک حضرت علی اکبر(ع) و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نام علی اکبر و ترکیبات آن در سال 1398 دارای فراوانی694 مورد بوده است.

به گفته زاهدی نیا پنج نام منتخب نیز در سال قبل به ترتیب امیرعلی، محمد، علی، ابوالفضل و امیرحسین است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

وی جمعیت کل استان تا پایان سال 1398 را 978 هزار و 301 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ولادت خراسان شمالي خراسان شمالی ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره مینی بسکتبال کشور استعدادیابی تیم ملی ۲۰۳۰ در مرحله نهایی با حضور ۹۰ بازیکن و مربی در بخش پسران به میزبانی رامسر در حال برگزاری است.

جلال چشمه سیماب به عنوان مربی، عرفان خسروی و آیدین قدیمی به عنوان بازیکن در این مرحله حضور دارند.

کد خبر 6088279

دیگر خبرها

  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود