Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا به رئیس جمهور افغانستان و همچنین «عبدالله عبدالله» درباره ادامه روند فعلی در این کشور هشدار داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد شفیق همدم» مشاور سابق نیرو‌های ناتو در افغانستان با انتشار مطلبی در صفحه خود در فیسبوک اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا به آقای غنی و آقای عبدالله رسماً اعلام داشت که جهان دیگر یکه تازی و بحران سیاسی در کابل را قبول ندارد و نمی‌تواند مثل سابق با افغانستان کمک و همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته همدم، بعد از قطع کمک یک میلیارد دلاری اینک وزارت خارجه به نمایندگی از جامعه جهانی نیز هشدار کاهش و قطع کمک‌ها را داده است. دلیل این هشدار را وزارت خارجه نبود حکومت فراگیر و عدم مکانیزم پاسخگوی رهبران افغانستان عنوان کرده است.

بعد از فاش شدن تجزیه وزارت مالیه توسط اشرف غنی و انتقال صلاحیت‌های این وزارت به ارگ ریاست جمهوری، آمریکا فکر می‌کند که نظام افغانستان به سوی دیکتاتوری رفته و این اقدام باعث کاهش پاسخگوی و فساد بیشتر در امور مالی افغانستان می‌شود. وزارت خارجه آمریکا، ناظرین و متخصصین حکومت داری این اقدام را بی نهایت نگران کننده می‌خوانند. در ضمن بن‌بست ایجاد حکومت همه‌شمول و رفع بحران میان ارگ و سپیدار (محل استقرار عبدالله عبدالله) آمریکا را خشمگین ساخته است.

در بیانیه توییتری این وزارت خانه آمده است که کمک‌های بین‌المللی مستلزم همکاری با یک دولت فراگیر است و همه ما باید رهبران افغانستان را برای پاسخگویی در مورد توافقنامه نحوه حکومت مسئول قرار دهیم.

به نوشته همدم، از این بیانیه چنین به نظر می‌رسد که ایالات متحده از جامعه جهانی از برخورد حکومت به شدت ناراضی هستند و ممکن است کشور‌های دیگر نیز کمک‌هایشان را به افغانستان محدود نمایند.

قابل ذکر است که فشار کاهش این کمک‌ها بر مردم وارد می‌شود، نه بر ارگ و سپیدار و بهای این وضعیت را فقط ملت مظلوم می‌پردازد؛ و اینک مقامات حکومتی یا حامیان ارگ و سپیدار به دفاع پرداخته به نماینده از تمام مردم مظلوم به جای حل بحران به آمریکا هشدار خواهند داد که مردم در غم کمک‌های خارجی نیست ریاضت می‌کنند و باید این کمک‌ها قطع گردد. اما به نظر من در چنین شرایطی از دست دادن همکاری متحدین جهانی افغانستان یک فاجعه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان به کشورشان

کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان اعلام کرد در ماه گذشته ۲۳ مقام حکومت پیشین کشور به افغانستان بازگشته اند. احمدالله وثیق، سخنگوی این کمیسون گفت تلاش‌ها برای بازگشت برخی از اعضای حکومت پیشین کشور همچنان ادامه دارد. پیش از این نیز سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستانی طالبان گفته بود این کمیسیون به جز اشرف‌غنی به همه شخصیت‌های افغانستانی خارج از کشور پیغام فرستاده تا به وطن باز گردند. باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان به کشورشان
  • حمایت عبدالله عبدالله از حملات موشکی ایران به اسراییل
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • طالبان: پاسخ ایران اقدام دفاعی مشروع بود
  • واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»