Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:42:18 GMT

درگذشت ۲ عکاس؛ عکاس آدری هپبورن و عکاس تئاتر لندن

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۶۳۹

درگذشت ۲ عکاس؛ عکاس آدری هپبورن و عکاس تئاتر لندن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، استوارت گودمن عکاس و نویسنده بریتانیایی در ۷۳ سالگی به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

این در حالی است که جدیدترین کتاب او یعنی «یک یکشنبه در ۸۲ در بازار برادوی» تنها دو هفته پیش منتشر شده بود. ایده نوشتن این کتاب عکاسی که صحنه‌هایی از بازار تئاتر شرق لندن را به تصویر می‌کشد، در حالی شکل گرفت که او آنجا به عنوان گرداننده یک مغازه کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ناشر این کتاب در یادبود گودمن گفت: «ما نخستین بار در سال ۲۰۱۸ با استوارت ملاقات کردیم و بسیار خوشحال شدیم که به حضور او در جمع خودمان خوش‌آمد بگوییم. عکاسی صادقانه سیاه‌وسفید او بلافاصله با ما ارتباط برقرار کرد و ما افتخار منتشر کردن کتاب او را دو هفته پیش داشتیم.»

او اضافه کرد: «بسیار خوشحالیم که استوارت توانست کتاب تمام شده‌اش را در دست بگیرد و مقدار زیاد حمایت و عشقی که این کتاب گرفته را دریافت کند. کتاب او یادبودی زیبا از اهمیت روحیه اجتماعی است و دورانی را حفظ می‌کند که می‌توانست به راحتی فراموش بشود. استوارت در یادها باقی خواهد ماند چون او از طریق عکس‌ها و کلمات زیبایی که برای‌مان باقی گذاشت زندگی می‌کند».

گودمن در فلیت استریت معروف لندن به عنوان عکاس و تدوین‌گر عکس فعالیت می‌کرد و نخستین بار طی حمله خیابان بالکومبه در سال ۱۹۷۵ بین آی‌آرای و پلیس شهری لندن نام خود را به عنوان یک عکاس برنده جوایز مختلف مطرح کرد.

از سوی دیگر ویکتور اسکربنسکی عکاس مشهوری که از چهره‌های سرشناس عکاسی می‌کرد در ۹۰ سالگی فوت شد.

او عکاس چهره‌های مشهور دنیای مد و سینما بود و از چهره‌هایی چون اورسون ولز، سیندی کرافورد، دیوید بووی و بت دیویس عکاسی کرده بود. وی در شیکاگو بر اثر سرطان درگذشت.

وی که بیشتر به عکاسی سیاه و سفید علاقه داشت از چهره‌های دیگری چون اپرا وینفری، راکول ولش، فرانسوا تروفو، ادری هپبورن و باراک و میشل اوباما هم عکاسی کرده بود.

اسکربنسکی متولد شیکاگو بود و کارش را از سال ۱۹۵۲ در همانجا آغاز کرده بود.

کد خبر 4892799

منبع: مهر

کلیدواژه: عکاسی درگذشت چهره ها ویروس کرونا قربانیان کرونا ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم تئاتر موسیقی ایرانی فیلم بازی در نوروز 99 فیلم سینمایی درگذشت چهره ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان صداوسیما نوروز99 سریال پایتخت برنامه رادیویی نوروز تک آهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، «امروزِ دیروز» عنوان نمایشگاه آثار بهنام کامرانی با نگاه به بازنمایی و عدم بازنمایی در هنر معاصر است. او میان مدیوم عکس و نقاشی فاصله‌گذاری کرده است. آثار کامرانی در این مجموعه بر پایه‌ عکس‌های قدیمی اما در مسیر و با نتیجه‌ای معاصر خلق شده و در کنار چیدمان و ویدیو به نمایش درمی‌آید.

کامرانی در بخشی از بیانیه این مجموعه نوشته است: «پرسش از نقاشی یا عکاسی؟ پرسش از بازنمایی، از تاریخ، از چهارچوب‌های حاشیه و حاشیه‌بندی. مجموعه‌ «امروزِ دیروز» برای من فراتر از نقاشی یا از آن خودسازی عکس‌های خانوادگی است. سنجیدن ظرفیت‌های نقاشی و تعمق در امکانات پیش کشیدن تصاویر است. بازگشت به دیدنِ دیده شده‌هاست در آلبوم‌هایی از خانواده و دیگران: قدرت پدر در اوج جوانی، زیبایی زنی ناشناس بر چمن‌ها یا میزی چیده شده در حیاط به وقت تابستان و لباس‌ها و ژست‌ها در مکان‌ها».

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز تا تاریخ سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از پل پارک‌وی، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه آرت‌هال مراجعه کنند.

کد خبر 6086700

دیگر خبرها

  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • استوارت میل و شادی
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • احمدرضا مداح عکاس ایثارگر شیرازی چهره شاخص هنر انقلاب در ۱۴۰۲ شد
  • عکس‌های خیابانی؛ حقیقی‌ترین تصاویری که از زندگی ثبت می‌شوند