Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عابدینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد ترامپ نسبت به جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته گفت: ایالات متحده آمریکا به دلیل اینکه در ۷۳ یا ۷۴ سال گذشته به صورت مستمر از قوه قهریه ضد ملت‌ها استفاده کرده، این رفتار او موجب کوچک شدن قوه عاقله‌‌اش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: منش، گفتار و کردار دونالد ترامپ که یک رئیس جمهور بدون روتوش آمریکاست مبتنی بر تکبر نسبت به دیگر کشور‌هاست، اینکه کشوری در طول هشتاد سال گذشته به بیش از ۷۰ کشور حمله نظامی کرده، اقدام به کودتا یا ترور یا نوع مدرن آن تحریم اقتصادی انجام داده باشد، این‌ها هیچکدامشان در حوزه دیپلماسی نمی‌گنجد. ترامپ از این ابزار‌ها برای پیشبرد اهداف خودش استفاده می‌کند و به دروغ مدعی است که قصد تغییر رفتار سیاسی یا دیپلماسی دیگر کشور‌ها را دارد در صورتی که این اقدامات با حقوق و عرف بین الملل و کنوانسیون‌های بین الملل بسیار فاصله دارد.

کارشناس ارشد مسائل منطقه اظهار کرد: آمریکا رفتار ماجراجویانه و توام با هرج و مرجی که در قبال ایران انجام می‌دهد، بیشتر در چارچوب تلاش برای استحاله یا تغییر نظام جمهوری اسلامی است، هرچند گاهی مدعی است این اقدامات برای تغییر رفتار صورت می‌گیرد، البته تغییر رفتاری که آمریکایی‌ها از آن یاد می‌کنند در حقیقت همان تغییر نظام است.

او اضافه کرد: کمک آمریکا به تروریست‌ها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، حمله نظامی در طبس، کمک به صدام در جنگ ۸ ساله، گسترش شبکه جاسوسی علیه ایران، اعمال تحریم‌های اقتصادی و پزشکی، ترور دانشمندان هسته‌ای، خرابکاری صنعتی در حوزه صنعت هسته‌ای و اقدام تروریستی برای به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی همه نشان می‌دهد که این کشور رفتاری مبتنی بر قتل، آدم کشی، ترور و ضدیت با مردم ایران دارد.

عابدینی تصریح کرد: اینکه آمریکا حتی مانع از صادرات برخی دارو‌ها بیماری های خاص می‌شود، اوج ضدیت حقوق بشری است و ذات ایالات متحده را نشان می‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ایران بیش از ۹۰ درصد داروها را در کشور تولید می‌کند و اگر تولیدی صورت نمی‌گرفت بی تردید آمریکا حاضر به ورود این محصول به کشور نمی‌شد، البته جمهوری اسلامی از نظر مواد راهبردی غذایی، خودکفاست، الحمدالله طی ۴۱ سال گذشته جمهوری اسلامی با اقتدار در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و توانسته است راهبرد‌های آمریکا در منطقه و در قبال جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران و آمریکا دونالد ترامپ شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • رژیم‌ صهیونیستی ضعیف و فاقد راهبرد مشخص است
  • رژیم‌صهیونیستی ضعیف و فاقد یک راهبرد مشخص است
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی