Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@23:41:11 GMT

ترامپ برای مبتلایان به کرونا دارو تجویز کرد!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۷۱۵

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای واهی خود، این بار در کار پزشکان دخالت و برای درمان و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارو تجویز کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مجددا بدون هیچ مدرک قطعی، مدعی شد داروی «هیدروکسی کلروکین» که بیماران مبتلا به لوپوس از آن استفاده می‌کنند، برای مقابله با بیماری کرونا موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در نشستی خبری در کاخ سفید اعلام کرد: هیدروکسی کلروکین مدتهاست به عنوان داروی مالاریا و برای درمان بیماران مبتلا به لوپوس استفاده می‌شود، مطالعاتی نشان داده، افراد مبتلا به لوپوس، این ویروس وحشتناک (کرونا) را نمی‌گیرند. شاید درست باشد، شاید هم غلط باشد. باید این مسئله بررسی شود.

سپس ترامپ تاکید کرد علی‌رغم منفی بودن جواب آزمایش کرونایش، وی احتمالا به عنوان اقدامی پیشگیرانه، این دارو را مصرف می‌کند.

وی گفت: اما من فکر می‌کنم مردم هم باید این دارو را مصرف کنند. در واقع شاید من این دارو را مصرف کنم. من باید از پزشکانم درباره آن سوال کنم و اما احتمالا این دارو را مصرف می‌کنم.

این اظهارات درحالی بیان شد که هنوز هیچ دارویی برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترامپ ویروس کرونا مبتلایان به کرونا کرونا در آمریکا دارو را مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲

رئیس اداره پایش و تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!