Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:08:44 GMT

نتیجه تست کرونا فقط برای ۱۰ دقیقه الی یک ساعت معتبر است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۷۲۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا بیگلری، رئیس انسیتو پاستور ایران اظهار کرد : در حال حاضر تعداد ۹۵ آزمایشگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور برای تشخیص ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه توانایی انجام ۱۰ تا ۱۵ هزار تست را به صورت روزانه داریم، گفت: بسیاری از کشور‌های مدعی، نتوانستند به این ظرفیت از انجام تست دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    بیگلری ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۵۰ نفر دانش فنی شبکه مولکولی تشخیصی را کسب کردند که می‌توان در شرایط بحرانی از آن‌ها بهره برد. طراحی تست در انستیتوپاستور ایران با توجه به تجهیزات موجود انجام شده است ، به طوریکه بیش از ۵۰ شرکت برای تولید کیت اعلام آمادگی کردند و از این میان ۵ شرکت مجوز تولید کیت دریافت کردند. انجام تست کرونا فقط برای افراد دارای علائم ضروری است رئیس انستیتو پاستور  تاکید کرد: اگر تعداد آزمایش‌ها بالا باشد جوابدهی حدود ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد به همین دلیل به هیچ وجه به افراد عادی توصیه به انجام آزمایش نمی‌شود. نتیجه تست کرونا فقط برای ۱۰ دقیقه الی یک ساعت معتبر است بنابراین امکان آلودگی فرد با حضور در اجتماع وجود دارد. افراد باید توجه داشته باشند انجام تست کرونا فقط برای افراد دارای علائم ضروری است.  

او با بیان اینکه ظرفیت انجام روزانه ۲۰ هزار آزمایش کرونا در کشور امکان دارد، گفت: بسیاری از کشور‌هایی که صاحب و مدعی تکنولوژی هستند؛ نتوانستند به این ظرفیت از تست برسند،  بنابراین  باید آزمایشگاه‌ها را کنار بگذاریم و به سمت آزمایشگاه‌های ژنتیکی پیشرفته پیش رویم به همین منظور علاوه بر نیروی انسانی به دستگاه های پیشرفته نیازمندیم. خوشبختانه این طراحی تست در انستیتو پاستور شکل گرفت و به گونه‌ای صورت گرفت تا با تجهیزات بتوانیم از عهده تشخیص بر بیاییم .

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تست کرونا فقط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آزمون بعد از زدن سومین گل فصل

به گزارش قدس آنلاین، رم در هفته سی‌وسوم سری آ از بولونیا میزبانی کرد و برابر مهمانش با نتیجه سه بر یک شکست خورد. در این بازی سردار آزمون از دقیقه ۵۲ به جای تامی آبراهام راهی میدان شد و موفق شد در دقیقه ۵۶ تنها گل تیمش را به ثمر برساند.

سردار آزمون در صحبت‌هایی بعد از بازی گفت: گاهی بازی‌ها اینگونه پیش می‌رود. بولونیا خیلی خوب کار کرد و شایسته برد بود. بدیهی است که سه امتیاز را می‌خواستیم ولی در فوتبال گاهی می‌برید و گاهی می‌بازید. ما به راهمان ادامه می‌دهیم و با وجود این نتیجه دست از تلاش نخواهیم نکشید.

او درباره گلزنی در این دیدار با وجود نبودنش در ترکیب اصلی نیز افزود: وظیفه کسانی که از روی نیمکت می‌آیند این است که تا جایی که می‌توانند به تیم کمک کنند. این وظیفه ماست. همه ما باید به تیم کمک کنیم و خوشحالم توانستم گلزنی کنم.

این سومین گل سردار آزمون در این فصل برای رم بود. این بازیکن ایرانی که به‌تازگی دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته، آماده است در لیگ اروپا نیز به تیمش کمک کند. رم با هدایت دانیله دروسی توانسته است به نیمه‌نهایی لیگ اروپا راه یابد و باید در این مرحله به مصاف بایر لورکوزن، قهرمان بوندسلیگا، برود.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی مس رفسنجان و پیکان تهران + فیلم
  • صعود مس رفسنجان به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • العین با عبور از الهلال به فینال رسید
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد
  • گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا
  • واکنش آزمون بعد از زدن سومین گل فصل