Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@01:59:39 GMT

حضور مترجم ناشنوایان در بیمارستان‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۷۸۶

حضور مترجم ناشنوایان در بیمارستان‌های کرونایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد نفریه اظهار کرد: فعالیت مترجمان زبان اشاره برای ناشنوایان در بیمارستان ها ترجیحا به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی و در صورت نیاز به صورت حضوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین با مراکز درمانی هماهنگی شده تا در صورت نیاز این مترجم‌ها برای ناشنوایان در شرایط شیوع کرونا در بیمارستان ها حضور یابند تا صحبت‌های فرد ناشنوا را برای کادر درمانی ترجمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نفریه، ناشنوایان مانند دیگر جامعه هدف بهزیستی تحت آموزش های بهداشتی و پیشگیری از کرونا قرار می گیرند. کلیپ های آموزشی در این رابطه برای ناشنوایان هم تهیه شده است. هرچند که اغلب فعالیت های آموزشی برای ناشنوایان از طریق تشکل های مردم نهاد انجام می شود.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درباره عملکرد صدا وسیما در این شرایط برای ناشنوایان گفت: بخش های مختلف دو شبکه  تلویزیونی از جمله بخش خبری، هر روز تحت پوشش ترجمه همزمان برای ناشنوایان قرار می گیرد.

نفریه ادامه داد: همچنین خدمات مددکاری و روانشناسی به ناشنوایان مانند دیگر جامعه هدف بهزیستی از جمله معلولان ارائه می شود.

به گفته نفریه، اکنون 130 هزار کم شنوا و ناشنوا تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 497997 برچسب‌ها كرونا در ايران ناشنوایی مترجمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران ناشنوایی مترجمان برای ناشنوایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تاکید بر اجرای صحیح، سالم‌ و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تاثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم گفت: در صدا و سیمای مرکز  لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌ دیده شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • ورزشکارخراسان رضوی در اردوی تیم ملی فوتسال ناشنوایان
  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!