Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@20:20:11 GMT

160 میلیارد کاهش ارزبری با تولید کودهای زیستی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۸۲۲

160 میلیارد کاهش ارزبری با تولید کودهای زیستی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کمترین میزان آلایندگی‌های زیست‌محیطی، هدف تولیدکنندگان کودهای زیستی است. کودهایی که قرابتی کهن با خاک و زمین دارند و فرسایش محیط زیست را به حداقل می‌رسانند. این مهم بهانه‌ای شد تا بسته پیشنهادی تولید کودهای زیستی در ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سالی است که تولیدکنندگان زیادی از کشورمان به تولید کودهای زیستی ترغیب شده‌اند. کودهایی که برخلاف نوع شیمیایی خود، دوستدار محیط‌زیست هستند و آسیب کمتری به این سرمایه ارزشمند می‌زنند. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با هدف کاهش ارزبری واردات کود و همچنین افزایش سلامت محصولات کشاورزی از تولیدکنندگان این نوع کودها حمایت می‌کند.

در این بسته پیشنهادی قرار است، طی 5 سال موضوع جایگزینی کودهای زیستی به جای کودهای شیمیایی با ارائه تسهیلات 180 میلیارد تومانی اجرایی شود. این کار به کاهش ارزبری160 میلیارد تومانی منجر خواهد شد.

بر اساس اعلام محققان، بهره‌گیری از کود زیستی در کشاورزی مزایای گوناگونی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش فرسایش خاک، افزایش قدرت جذب مواد غذایی در گیاهان و حتی ارتقای کیفیت خاک کشاورزی اشاره کرد.

انتهای پیام/

169 / 336 کود زیستی زیست فناوری معاونت علمی کاهش ارزبری واردات کود محصولات کشاورزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کود زیستی زیست فناوری معاونت علمی کاهش ارزبری واردات کود محصولات کشاورزی کودهای زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

وحید زرگر فرماندار شهرستان آوج در نشست مدیران شعب بانک سپه استان قزوین گفت: بانک‌ها با اعطای تسهیلات به کارآفرینان و تولید کنندگان واقعی و حمایت از تولید کنندگان می‌توانند رشد اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها را محقق کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی سهل انگاری‌ها صورت گرفت و منابع تسهیلات مالی در اختیار افرادی قرار گرفت که این منابع را به بازار‌های غیر تولیدی مانند بازار ارز، خودرو و طلا وارد کردند و این در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از تولید کنندگان کشور با کمبود منابع مالی مواجه بودند.

زرگر بیان کرد: بانک‌ها در خصوص تسهیلات تکلیفی مانند وام‌های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری باید طوری عمل کنند که رضایت عموم مردم جلب شود و بستر برای عملیاتی شدن سیاست‌های عمومی نظام فراهم شود.

این مسئول عنوان کرد: تمامی مدیران باید در تحقق شعار سال همت ویژه داشته باشند، چراکه در نظر رهبر معظم انقلاب، جهش تولید و توسعه اقتصادی در کشور با مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها