Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از سرعت گرفتن روند همه گیری ویروس کرونا در پایتخت آمریکا و وضعیت وخیم ایالت نیویورک حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی سی ان ان، با مرگ 1,344 نفر بر اثر ویروس کرونا در آمریکا در روز شنبه، بالاترین تلفات روزانه ناشی از کووید-19 در این کشور ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به 311 هزار و 544 نفر افزایش یافت. 8488 نفر در آمریکا تاکنون جانشان را بخاطر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند.
به گزارش سی ان ان 1224 آمریکا در 24 ساعت آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد 2624 نفر از قربانیان کرونا در آمریکا در ایالت نیویورک ثبت شده است.

جان باختن 630 نفر در نیویورک تنها در یک روز
فرماندار نیویورک از مرگ 630 نفر در این ایالت بر اثر کرونا تنها ظرف 24 ساعت گذشته خبر داد.
به نقل از آسوشیتدپرس، «اندرو کومو» فرماندار نیویورک، گفت: تنها در 24 ساعت گذشته 630 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند.
وی تصریح کرد اوج شیوع این بیماری در این ایالت در هفته آینده خواهد بود.
اندرو کومو در یک کنفرانس خبری شمار قربانیان در این ایالت را سه هزار و 563 نفر اعلام کرد و گفت که وضعیت شیوع ویروس کرونا در لانگ آیلند و شرق شهر نیویورک نگران کننده است.
فرماندار نیویورک تصریح کرد: ما هنوز به نقطه اوج شیوع نرسیده‌ایم ولی داریم به آن نزدیک می‌شویم. در حال بررسی ارزیابی هستیم و در هفت روز آینده خواهد بود.
او اضافه کرد: تنها 30 روز پیش نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد. احساس می‌کنیم این مدت به اندازه یک عمر بوده است.
آمریکا با بیش از 300 هزار مورد بیشترین آمار ابتلاء به ویروس کرونا را در جهان دارد.

شمار تلفات کرونا در نیویورک از 3500 تن فراتر رفت
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، در حالیکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ایالت‌ها می‌خواهد دستگاه‌های تنفسی برای بیماران کرونایی را با هم مبادله کنند، شمار تلفات ویروس کرونا در ایالت نیویورک روز شنبه از 3500 تن گذشت.
در این ایالت که گرفتار بدترین بحران ناشی از همه گیری کرونا در آمریکاست، در 24 ساعت 630 مورد مرگ بر اثر کرونا به ثبت رسید که از شمار تلفات در روز قبل از آن بیشتر بود.
تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا در نیویورک به 113,704 نفر افزایش یافت و بدین ترتیب تعداد کل موارد تایید شده آلودگی به این ویروس در آمریکا به 306,866 و تعداد کل تلفات به 8,326 رسیده است.

تیره‌ترین روز نیویورک رقم خورد
اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 630 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-19» در ایالت نیویورک ثبت شد و تیره‌ترین روز از آغاز شیوع این ویروس در این ایالت که بیش از سایر ایالت‌های آمریکا تحت تاثیر این اپیدمی قرار گرفته است، رقم خورد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، فرماندار ایالت نیویورک در کنفرانسی مطبوعاتی گفت شیوع «کووید-19» تا کنون جان سه هزار و 565 نفر را در ایالت نیویورک گرفته است و شرایط در «لانگ آیلند» در شرق شهر نیویورک که در آنجا موارد ابتلا «به سرعت یک آتش سوزی» در حال افزایش است، بحرانی است.
کارشناسان انتظار دارند که اوج این بیماری دست کم یک هفته دیگر خواهد بود.
وی افزود: «نخستین مورد ابتلا به کووید-19 تنها سی روز پیش شناسایی شد و به نظر می‌رسد که یک عمر است.»
اندرو کومو گفت دولت چین یک هزار دستگاه تنفسی اهدا کرده است که تا ساعاتی دیگر وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک خواهد شد.
شرایط در دیگر نقاط آمریکا چندان بهتر نیست. در آمریکا که بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است، تست کرونای بیش از 300 هزار نفر مثبت اعلام شده است و بیش از هشت هزار و 100 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
کارشناسان علمی کاخ سفید انتظار دارند که حتی با رعایت دستورات قرنطینه ای، این بیماری جان بین 100 هزار تا 240 هزار نفر را بگیرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با اعلام اعزام هزاران نیروی نظامی دیگر به ایالت‌هایی که بیشتر در معرض شیوع «کووید-19» قرار گرفته اند، از جمله اعزام هزار نظامی به ایالت نیویورک، افزود: «تلفات زیادی وجود خواهد داشت. دو هفته آینده بدترین روز‌ها را خواهیم داشت.»
بسیاری از ایالت‌ها همچنان از وضع اقدامات فاصله گذاری اجتماعی خودداری می‌کنند و برخی کلیسا‌ها نیز همچنان پیروان خود را گرد هم می‌آورند تا برای ریشه کنی این بیماری دعا کنند.
به رغم ممنوعیت تجمعات در ایالت لوئیزیانا، تونی اسپل، یک کشیش این ایالت در نظر دارد روز یکشنبه سه مراسم مذهبی در کلیسای خود در باتون روژ با ظرفیت هزار نفر برگزار کند.
ایالت لوئیزیانا روز شنبه از افزایش قابل توجه شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا، با 409 مورد مرگ، خبر داد.
 
 گزارش سی ان ان از شدت بحران کرونا در ایالت نیویورک/ ابتلای بیش از 10 هزار نفر در یک روز
سی ان ان به نقل از فرماندار نیویورک گزارش داده که ظرف 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا در این ایالت 10 هزار و 481 مورد افزایش یافته و به بیش از 113 هزار نفر رسیده است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان شنبه‌شب گزارش داد: «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرد که شمار مبتلایان به کووید19 در این ایالت به 113 هزار و 704 نفر رسیده که حاکی است ظرف 24 ساعت گذشته 10 هزار و 841 مورد جدید ابتلا به این ویروس در این ایالت ثبت شده است.
کومو گفت که از زمان اعلام آمارهای روز جمعه تاکنون 630 نفر دیگر در این ایالت جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و شمار نهایی جانباختگان در نیویورک به 3 هزار و 565 نفر رسیده است.
2 هزار و 624 مورد از مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایالت نیویورک، مربوط به شهر نیویورک و باقی مربوط به دیگر مناطق این ایالت است.
فرماندار نیویورک همچنین اعلام کرد که در بحبوحه کمبود تجهیزات پزشکی در این ایالت، چین یکهزار دستگاه تنفس مصنوعی به نیویورک اهدا کرده که در حال رسیدن به ساحل این ایالت است.
ایالت اورگان آمریکا نیز 140 دستگاه تنفس مصنوعی به نیویورک اهدا کرده است.

سرعت گرفتن روند همه گیری ویروس کرونا در پایتخت آمریکا
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقامات بهداشتی آمریکا روز شنبه اعلام کردند 21 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید-19 در واشنگتن دی سی، میریلند و ویرجینیا فوت کردند که بالاترین افزایش تلفات ناشی از این بیماری در این منطقه از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا بوده است.
همانند بقیه نقاط آمریکا، موارد گزارش شده در این سه منطقه احتملا پایین‌تر از تعداد واقعی مبتلایان به کروناست، چون تعداد محدودی تست کرونا در آمریکا انجام می‌شود.
این تعداد بی سابقه تلفات یک روز پس از آن اعلام شد که موریل بوزر شهردار دموکرات واشنگتن دی سی در یک پیش بینی جدی از روند همه گیری کرونا در پایتخت آمریکا هشدار داد 93,000 نفر - بالغ بر یک نفر از هر هفت سکنه واشنگتن دی سی- ممکن است به کرونا مبتلا شوند.
یک هفته است که به همه ساکنان واشنگتن دی سی، مریلند و ویرجینیا دستور داده شده است در خانه بمانند و بجز در موارد ضروری بیرون نروند.

روند هشدار برانگیز همه گیری کرونا در کالیفرنیا
به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، روز شنبه در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا در آمریکا 28 مورد به تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا اضافه شد که بالاترین افزایش تلفات کووید-19 ظرف یک روز بوده است.
همچنین 711 مورد جدید ابتلا به کرونا در این شهر اعلام شد که بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در لس آنجلس از 5,300 تن فراتر رفت و حداقل 119 نفر بر اثر این بیماری جان دادند.
تا روز شنبه تعداد کشته‌های مرتبط با ویروس کرونا در ایالت کالیفرنیا به 315 تن رسید و تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا در این ایالت از 13,000 مورد فراتر رفته است.

قصد ترامپ برای استقرار نظامیان در کانون های شیوع ویروس
ترامپ از قصد خود برای استقرار نظامیان در کانون‌های مهم شیوع کرونا خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، شمار بیشتری از کارکنان نظامی آمریکا به مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور اعزام خواهد شد.
پیتر بوست، خبرنگار بی بی سی در گزارشی از آمریکای شمالی گفت: ترامپ در نشست خبری خود در پیامی بدبینانه، از دوره بسیار مرگبار پیش رو و تلفات زیادی که به همراه خواهد داشت صحبت کرد.
او از جمله به شهر نیویورک اشاره کرد که هنوز کانون شیوع ویروس در آمریکاست

حدود 20 درصد از نیروی پلیس نیویورک به کرونا مبتلا شدند
گزارش روزانه پلیس نیویورک در ارتباط با ویروس کرونا نشان می‌دهد 6698 تن از نیرو‌های پلیس نیویورک – 18.5 درصد از نیروی پلیس نیویورک – به کرونا مبتلا شده اند.
به گزارش سی ان ان، تنها 50 نفر از مبتلایان بعد از بهبودی به سر کار خود بازگشته اند.
پلیس نیویورک اعلام کرده اگر همین منوال ادامه پیدا کند مجبور به کاهش ساعت شیفت‌های کاری نیروهایش خواهد بود.

155 نفر از پرسنل ناوهواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده‌اند
با تست 44 درصد از پرسنل ناوهواپیمابر تئودور روزولت آمریکا، مشخص شد که دست کم 155 نفر از پرسنل این ناوهواپیمابر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
پس از آنکه از 44 درصد از خدمه و پرسنل ناوهواپیمابر «تئودور روزولت» تست ابتلا به کرونا گرفته شد مشخص شد که 155 نفر از پرسنل این ناوهواپیمابر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
ابتلای تعداد زیادی از پرسنل این ناوهواپیمابر در حالی منتشر می شود که نیروی دریایی آمریکا «برت کروزیر» فرمانده این ناوهواپیمابر را برکنار کرد.
مقامات نیروی دریایی آمریکا پس از آن کروزیر را برکنار کردند که وی طی نامه‌ای به این نیرو خواستار حمایت از پرسنل این ناوهواپیمابر در پی شیوع ویروس کرونا در میان پرسنل آن شد.
مقامات آمریکایی علت برکناری فرمانده ناوهواپیمابر روزولت را نه به دلیل این نامه بلکه به دلیل درز آن به رسانه‌ها عنوان کرده‌اند.
ناوهواپیمابر روزولت در حال حاضر در سواحل گوام قرار دارد. این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها دست کم 200 نفر از پرسنل این ناوهواپیمابر به کرونا مبتلا هستند.

ترامپ: در دو هفته آینده تلفات زیادی خواهیم داشت
رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که درباره تلفات زیاد ویروس کرونا طی دو هفته پیش روی این کشور صحبت می‌کرد، بر لزوم آغاز به کار مجدد مشاغل در این کشور تاکید کرد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که هفته‌های گذشته با تمسخر درباره ویروس «کووید19» و خطری که می‌تواند برای ایالات متحده داشته باشد صحبت می‌کرد، بامداد یکشنبه درباره تلفات بسیار زیاد آن طی دو هفته آتی هشدار داد.
ترامپ بامداد چهارشنبه طی سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی «کارگروه کروناویروس» کاخ سفید، گفت: «این هفته و هفته بعد بسیار سخت خواهد بود، تلفات بسیار زیادی خواهیم داشت...به سختی تلاش می‌کنیم تا تجهیزات اضافی را در سریعترین زمان ممکن به نیویورک برسانیم».
وی با بیان اینکه نظامیان بیشتری را برای مقابله با شیوع کرونا و اجرای مقررات بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی به کار می‌گیرد، توضیح داد: «آنها به جنگ می‌روند. جنگی که هیچ وقت واقعا برای آن آموزش ندیده‌اند».
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به اختصاص 1000 نظامی برای استقرار در نیویورک، اظهار داشت: «به نظر می‌رسد که نیویورک به شدت صدمه خواهد دید».
ترامپ، علی‌رغم هشدارهای کارشناسان و متخصصان درباره لزوم تعطیل ماندن مشاغل برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در آمریکا، تاکید کرد که هرچه سریعتر باید کسب‌وکارها در این کشور از سر گرفته شوند.

بایدن: ترامپ سیستمی معیوب برای واکنش آمریکا به بحران کرونا ایجاد کرده است
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از ترامپ خواسته است تا یک فرمانده را برای نظارت بر نحوه توزیع اقلام بهداشتی و پزشکی در بحبوحه بحران ویروس کرونا معرفی کند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از دونالد ترامپ خواسته است تا در دوره مقابله با شیوع ویروس کرونا یک فرمانده ویژه را برای نظارت بر نحوه توزیع اقلام پزشکی و بهداشتی انتخاب و معرفی کند.
بر اساس این گزارش، بایدن که نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات 2020 است از عملکرد ترامپ برای مقابله با بحران ویروس کرونا انتقاد کرده است. وی بر این باور است که ترامپ یک سیستم معیوب را برای هماهنگی واکنش کشور به این بحران ایجاد کرده و این سیستم موجب شده است تا بیمارستان‌ها و ایالت‌های مختلف برای دسترسی به تجهیزات پزشکی و درمانی با یکدیگر وارد یک رقابت ناسالم شوند.
بایدن روز شنبه در اظهاراتی گفت: این بحران بهداشت عمومی در درجه نخست یک بحران انسانی است ولی یک بحران در عرضه تجهیزات، تدارکات و توزیع نیز به شمار می‌رود.
وی در ادامه افزود: ایالت‌ها، بیمارستان‌ها و کادر بهداشت و درمان نباید برای دستیابی به تجهیزات پزشکی و درمانی با یکدیگر رقابت کنند. برای نظارت بر نحوه توزیع این اقلام نیاز به یک مدیر و فرمانده است تا ایمنی کارکنانی را که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، تضمین کند. نیاز به یک فرمانده عرضه تجهیزات داریم تا اقدامات لازم برای تامین نیازهای پزشکان، پرستاران کارکنان بهداشت و درمان را انجام دهد.
چارلز شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا نیز از جمله کسانی است که از ترامپ خواسته است تا یک مدیر و فرمانده برای عرضه تجهیزات پزشکی انتخاب کند.
ولی ترامپ با این درخواست به شدت مخالفت کرده و انتقادات و اعتراضات مطرح شده درباره عملکرد دولت آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا را رد کرده است.
بایدن روز شنبه تلاش‌های ترامپ برای هماهنگی مقابله با ویروس کرونا را محکوم کرده است.

طعنه سندرز به ترامپ درباره اهمیت ندادن به مردم عادی آمریکا
سناتور ایالت ورمونت آمریکا ازرئیس جمهور این کشور به دلیل اهمیت ندادن به مردم عادی و وقت گذاشتن برای دیدار با مدیران شرکت‌های نفتی انتقاد کرد.
«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت و یکی از نامزدهای دموکرات برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر به نگرانی رئیس جمهور آمریکا برای شرکت‌های ثروتمند این کشور به جای مردم عادی آمریکا اشاره کرد.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «در حالی که میلیون‌ها آمریکایی در انتظار مزایای بیکاری هستند که به آنها قول داده شده، ترامپ زمان خود را برای دیدار با کسانی که بیشترین آسیب را دیده‌اند می‌گذارد: مدیران عامل اکسون و چورون (دو شرکت بزرگ نفتی آمریکا). اگر شما هم مدیر نفتی هستید که به شدت به کمک نیاز دارید نگران نباشید! رئیس جمهوری اینجاست تا کمک کند.»
سندرز چند رو پیش نیز گفته بود بی تحرکی ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا به مرگ آمریکایی‌های بسیار زیادی منجر شده است.
وی در پیامی در توئیتر نوشته بود: « به جای به صف کردن جامعه علمی، به جای آموزش به مردم آمریکا درباره ضرورت فاصله اجتماعی و دیگر چیزهایی که ما باید انجام دهیم، بی تحرکی ترامپ به بهای زندگی آمریکایی‌های بسیار زیادی تمام شد.»
طی روزهای اخیر فرمانداران ایالت‌های متعددی در آمریکا گفته‌اند که آنها تقریبا تجهیزات کافی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا را دریافت نکرده‌اند.

مردم آمریکا دولت خود را عامل انتشار ویروس کرونا می دانند
روزنامه رای الیوم نوشت: مردم آمریکا ناکارآمدی دولت را عامل انتشار ویروس کرونا در این کشور می‌دانند.
دکتر وائل عواد مقاله نویس روزنامه رای الیوم در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی این روزنامه منتشر شده است نوشت: اگر بخواهیم تئوری توطئه و جنگ بیولوژیک در زمینه ویروس کرونا را هم بعید در نظر بگیریم با هم اتفاق نظر داریم که جنگ بیولوژیک بین کشور‌ها قبل از ویروس کرونا نیز در جریان بود.
فعالیت‌های آزمایشگاهی برای تولید ویروس‌های کشنده در آزمایشگاه‌های سری و مخفیانه برخی کشور‌ها ادامه دارد و بسیاری از این آزمایشگاه‌ها هم اکنون نیز دارای سلاح‌های بیولوژیک بسیار کشنده هستند، از جمله بارزترین و مهمترین این کشور‌ها آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و رژیم اسرائیل است؛ این کشور‌ها از زرادخانه‌های بسیار بزرگی برخوردارند که ویروس‌هایی که می‌تواند همه ما را از بین ببرد در آن نگهداری می‌شود.
این کشور‌ها میلیارد‌ها دلار برای تولید سلاح بیولوژیک در آزمایشگاه‌های سری خود هزینه، همچنین میلیارد‌ها دلار نیز برای جاسوسی این کشور‌ها از یکدیگر صرف می‌کنند تا مدارک و اطلاعات سری یکدیگر را در زمینه سلاح‌های بیولوژیک به سرقت ببرند.
به رغم اینکه دنیس کافمن رئیس وقت سازمان بیماری‌های واگیردار آمریکا (در سال‌های 2014 تا 2017) سال‌ها درباره خطرات ناشی از انتشار ویروس کرونا هشدار داده بود و حتی گزارش‌ها حاکیست پنتاگون به کاخ سفید در سال 2017 هشدار داده بود. این هشدار‌ها درباره خطر انتشار بیماری واگیرداری که دستگاه تنفسی انسان‌ها را هدف قرار می‌دهد مطرح شده بود. این در حالی است که این کشور از کمبود شدید ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات طبی دیگر برای این بیماری رنج می‌برد.
هنگامی که ویروس کرونا وارد کشور آمریکا شد دولت ترامپ خطر ناشی از این ویروس و انتشار آن را در این کشور نادیده گرفت تا اینکه فاجعه در این کشور رخ داد.
پس از آن رئیس جمهور آمریکا شتابزده گام‌هایی برای جلوگیری از انتشار آن برداشت. دونالد ترامپ از رئیس جمهور چین و روسیه کمک خواست تا انواع کمک‌ها و تجهیزات طبی لازم به آمریکا ارسال شود تا فاجعه‌ای که این کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند مهار شود. این در حالی است که ملت آمریکا از عملکرد دولت خود خشمگین هستند، زیرا مردم آمریکا دونالد ترامپ و دولت وی را مسئول اصلی شیوع بیماری کرونا در آمریکا می‌دانند و شکست رئیس جمهور و دولت خود را در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مشاهده می‌کنند.

استفاده ترامپ از پنتاگون برای لاپوشانی واکنش ناکارآمد به ویروس کرونا
روزنامه ایندیپندنت نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا که به علت واکنش نامناسب به بیماری کووید 19 در آمریکا با انتقاد روبرواست، می‌کوشد با استفاده از فعالیت‌های وزارت دفاع این کشور، افکار عمومی را به سمت دیگری منحرف کند.
روزنامه ایندیپندنت در انگلیس نوشت: در حالی که مردم آمریکا از دولت کشورشان انتقاد می‌کنند که چرا وسایل حفاظتی ضروری در اختیار پزشکان و پرستاران قرار نمی‌دهد تا در درمان بیماران مبتلا به کووید 19، جان نیرو‌های بهداشت و درمان حفظ شود، دولت آمریکا صد‌ها میلیون دلار برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در اختیار پنتاگون قرار می‌دهد.
به نوشته ایندیپندنت، ژنرال "مارک میلی" (Mark Milley)، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این هفته اعلام کرد: هزاران نیروی نظامی این کشور، به همراه نیرو‌های ویژه، قایق‌های نیروی دریایی و تفنگداران، هواپیما‌های تجسسی و دیگر امکانات مورد نیاز برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، به سواحل ونزوئلا اعزام می‌شوند.
به نوشته این روزنامه، چندی پیش مقامات اطلاعاتی آمریکا گفتند در زمان همه گیری ویروس کرونا، قرار است باند‌های قاچاق مواد مخدر، این مواد را وارد آمریکا کنند.
به نوشته ایندیپندنت، نباید فریب اقدامات ترامپ را خورد، زیرا وی نگران قاچاق مواد مخدر به آمریکا نیست، همان گونه که نگران کودکان مهاجر در قفس‌های این کشور نیست.
این روزنامه افزود: "دونالد ترامپ" فقط به فکر پیروزی در حوزه انتخابیه فلوریداست و برای رسیدن به این هدف، در پی آرای ونزوئلایی‌ها و کوبایی‌های این ایالت است و می‌خواهد "نیکولاس مادورو"، رئیس جمهور ونزوئلا را برکنار کند.
روزنامه ایندیپندنت نوشت: تهدید واقعی موجود ضد آمریکا، اکنون کشتی حاوی کوکائین نیست. رئیس جمهور آمریکا به فکر پیروزی در انتخابات بعدی است و می‌خواهد جبهه جدید باز کند تا افکار عمومی را از سوء مدیریت در زمان همه گیری ویروس کرونا، منحرف کند.
به نوشته این روزنامه، اکنون زمان کودتای آمریکا در آمریکای جنوبی فرا رسیده است، اما سیاستمداران و نظامیان آمریکایی نمی‌خواهند دیگران از علت این اقدام آگاه شوند.
ایندیپندنت نوشت: همگان می‌دانند که "جنگ با مواد"، سیاست شکست خورده چهار دهه اخیر آمریکاست که فقط سالانه میلیارد‌ها دلار از پول مردم آمریکا را به جای هزینه کردن در بهداشت و درمان، تلف می‌کند.

صف‌های طولانی برای گرفتن غذا از سازمان‌های خیریه
در پی شیوع بحران کرونا و تعطیلی مشاغل در آمریکا، هزاران تن هفته‌های اخیر برای دریافت کمک‌های غذایی در مقابل سازمان‌های خیریه صف کشیدند.
شبکه ان بی سی نیوز با به تصویر کشیدن صف طولانی خودرو‌ها در آمریکا گزارش داد: این تصویر می‌تواند به وضوح به ما نشان دهد که این بحران بهداشتی چطور به بحرانی اقتصادی در این کشور تبدیل شده است.
پیتزبورگ گازت دیروز این تصویر ویدئویی را از صد‌ها خودرو که در مقابل بانک غذای پیتزبورگ قبل از باز شدن آن صف کشیده بودند، ضبط کرد. بعضی از آن‌ها پنج ساعت در صف منتظر ماندند. نیرو‌های داوطلب بانک غذای پیتزبورگ اقلام ضرورری را در میان هزار و 500 خانواده توزیع کردند و دیگر چیزی برای توزیع نداشتند.
واقعیت جدیدی که نیازمندان با آن رو به رو هستند، برای ریک پاولسون، هماهنگ کننده داوطلب نهاد خیریه توزیع مواد غذایی «دست به دست هم» ناامیدکننده است.
وی گفت 15 سال است که در این نهاد خیریه فعالیت می‌کنند,، اما هرگز شاهد چنین وضعیتی نبوده است.
در این روز هفت هزار و 200 پوند مواد غذایی از انبار مواد غذایی شیکاگو توزیع و به سرعت تمام شد.
مجری ان بی سی نیوز گفت: «همین چند لحظه پیش وزارت کار، آمار حیرت انگیزی را منتشر کرد. هفته گذشته سه میلیون و 283 هزار تقاضای (دریافت مزایای) بیکاری ثبت شد. این آمار از همه هفته‌ها که تاکنون ثبت شده، بالاتر است»
مقام سابق وزارت خزانه داری آمریکا گفت: «ما با رکودی بزرگی رو به رو هستم که تاثیر بزرگی بر زنان و مردان شاغلی دارد که شغل خود را از دست داده اند یا خواهند داد. بالاترین آماری افرادی که در زمان رکود بزرگ از کار بیکار شدند, 665 هزار نفر بود. شاید آنچه شاهد هستیم تازه شروع این وضعیت باشد.»

ترامپ کاملاً اشتباه می‌کند
فرماندار سابق ایالت اوهایو خودداری ترامپ از صدور دستور سراسری برای در خانه ماندن مردم یا دست کم توصیه به مردم برای این کار را «کاملاً اشتباه» دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، جان کیسیک، فرماندار سابق گفت: الان وقت بحث ایالتی نیست. فکر می‌کنم این یک وضعیت اضطراری ملی و بین المللی است و همه مردم باید برای غلبه بر این بحران همکاری کنند.
اوضاع خوب پیش نمی‌رود. ما با کمبود تجهیزات لازم رو به رو هستیم که خود پزشکان را در شرایط بسیار خطرناکی قرار می‌دهد.
 
اقتصاد آمریکا با شدیدترین رکود از زمان دوم جهانی روبرو می‌شود
وزارت کار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود پیش بینی کرد تاثیر اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا شدیدترین تاثیری خواهد بود که تاکنون در این کشور احساس شده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، درحالی که کسب و کار‌های غیر ضروری به منظور کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا به صورت موقت تعطیل شده اند، 701 هزار شغل ماه مارس از بین رفت و نرخ بیکاری به چهار و چهار دهم درصد کاهش یافته است.
گزارش مربوط به مشاغل در آمریکا در حالی منتشر شده که این کشور از سپتامبر سال 2010 رشد اقتصادی منسجمی داشته است. گفته می‌شود این گزارش فقط به دامنه سقوط اقتصادی که در آینده اتفاق خواهد افتاد می‌پردازد.
ریک ریدر از مسوولان بخش سرمایه گذاری در موسسه بلک راک گفت:"از بین رفتن 701 هزار فرصت شغلی در بخش غیر کشاورزی که در تضاد شدید با ارقام رضایت بخش مربوط به اشتغال در ماه‌های ژانویه و فوریه قرار دارد، در ماه‌های آینده بدتر خواهد شد، زیرا ارقام ارائه شده از طرف وزارت کار آمریکا با واقعیت تعطیلی‌های مهم اقتصادی در بیشتر ایالت‌ها مطابقت دارد. "
در پی انتشار گزارش روز جمعه، الن زنتنر اقتصاددان ارشد در موسسه مورگان استنلی، پیش بینی‌های خود را در خصوص میزان تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم امسال به 38 درصد کاهش داد.
وی پیش بینی کرد آمریکا ممکن است تا 21 میلیون فرصت شغلی را از دست بدهد. در اینصورت میزان بیکاری به پانزده و هفت دهم درصد افزایش می‌یابد.
این میزان پیش بینی شده در مورد از بین رفتن مشاغل، از زمان رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در این کشور سابقه نداشته است.
زنتنر گفت:"ما پیش بینی می‌کنیم بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا نسبت به آنچه قبلا پیش بینی کرده ایم طولانی‌تر شود. "
زنتنر پیش بینی کرد میزان تولید ناخالص ملی برای یکسال کامل به میزان پنج و نیم درصد کاهش یابد. این میزان کاهش تولید ناخالص ملی بیشترین میزان کاهش سالانه از سال 1946 بشمار می‌رود. در آن زمان میزان تولید زمان جنگ پس از تسلیم شدن دولت‌های محور در پایان جنگ دوم جهانی، سقوط کرد.
ساویتا سوبرامانیان استراتژیست بازار سهام در بانک آمریکا گفت بهبود درآمد‌های از دست رفته شرکتی ممکن است به چند سال زمان نیاز داشته باشد.
وی گفت:"در زمان بحران اقتصادی، چهار سال طول کشید تا میزان درآمد‌ها به اوج خود برسند. این مدت در زمان رکود اقتصادی بزرگ، یک دهه بود. "
همه گیری ویروس کرونا زندگی یک میلیون و صد هزار نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است و بیش از 60 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا جان خود را از دست داده اند مقابله با ویروس کرونا همه گیری ویروس کرونا کرونا مبتلا شده اند انتشار ویروس کرونا رئیس جمهور آمریکا فرماندار نیویورک شیوع ویروس کرونا ایالت نیویورک کرونا در آمریکا قاچاق مواد مخدر ویروس کرونا ابتلا به کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا کرونا در ایالت ویروس کرونا کرونا مبتلا برای مقابله تجهیزات پزشکی واشنگتن دی سی دونالد ترامپ پلیس نیویورک نفر از پرسنل اثر ابتلا پیش بینی مردم آمریکا شهر نیویورک کشور ها آمریکا گفت شمار تلفات ساعت گذشته 24 ساعت روز شنبه هزار نفر ایالت ها ترین روز سی ان ان پس از آن کووید 19 دو هفته دست کم یک روز بر اثر ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، در بیانیه این وزارت خانه تاکید شده است: تاکنون ۴۸۳ فلسطینی ساکن کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست از اکتبر سال گذشته میلادی به شهادت رسیده اند.

این تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری در جریان حمله‌های روزانه نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف این منطقه و تیراندازی به سمت ساکنان آنها ثبت شده اند.

تنها در یکی از حمله‌های نظامیان رژیم صهیونیستی به مدت سه روز علیه اردوگاه «نور شمس» در شهر طولکرم کرانه باختری دست‌کم ۱۴ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.‌

اشغالگران صهیونیست پس از حمله ۳ روزه به اردوگاه نور شمس و ارتکاب جنایات وحشیانه در حق ساکنان آن، روز گذشته از این اردوگاه عقب نشینی کردند.

همچنین گردان‌های قسام با انتشار بیانیه‌ای از درگیری شدید رزمندگانش با نیروهای رژیم صهیونیستی که به اردوگاه نور شمس حمله و آن را محاصره کرده بودند خبر دادند.

کد خبر 6083977

دیگر خبرها

  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اخراج اجباری پناهجویان با مدرک روابط با کابل را تیره می‌کند
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ثبت ۵۰ هزار و ۶۳۰ تولد پارسال در آذربایجان‌غربی
  • افزایش آمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی