Web Analytics Made Easy - Statcounter

غربالگری و تست تب سنجی کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی و ارباب  رجوع، توزیع بسته های بهداشتی بین همکاران و شش روستای شهرستان های گلوگاه ، نکا ، قائمشهر ، آمل ، تنکابن و رامسر از برنامه های عملیاتی شده این رزمایش بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: از آن جایی که این روزها کشاورزان سخت مشغول فعالیت های زراعی و باغی به ویژه شالیکاری هستند، علاوه بر فعالیت کشت و کار ، مراجعه به کارشناسان کشاورزی ، استفاده از کارگر و همچنین تهیه نهاده های کشاورزی  امری اجتناب ناپذیر است به همین دلیل جهاد کشاورزی برای حفظ سلامتی کشاورزان و لزوم رعایت  نکات بهداشتی این رزمایش را برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزالله شهیدی فر با اظهاراین که این رزمایش همزمان با ۸۹۰ پایگاه مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت قرارگاه پیگیری، پیشگیری و هماهنگی مبارزه با کرونا جهاد کشاورزی استان های کشور برگزار شد، ادامه داد: این رزمایش در ۶ مدیریت شهرستانی جهاد کشاورزی به همراه یک روستا از هر شهرستان استان مازندران برگزار شد.

وی همکاری روستائیان مازندران به ویژه بهره برداران بخش های کشاورزی در رعایت مقررات بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا را مناسب توصیف کرد و بیان داشت: خوشبختانه بخشداران ،  دهیاران و اعضای شورای اسلامی طبق دستورالعمل و مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان ضد عفونی و گند زدایی در اماکن عمومی ، خیابان های اصلی و فرعی روستاها را  مرتب انجام می دهند.

وی با بیان این که کارشناسان کشاورزی  ۷۴مرکز خدمات کشاورزی مازندران همواره آماده ارائه خدمات مشاوره ای و عملی به کشاورزان هستند،در عین حال تصریح کرد: در حال حاضر با شکل گیری و فعالیت گسنرده کارگروه پیگیری، هماهنگی و پشتیبانی ستاد مبارزه با کرونا در جهاد کشاورزی مازندران مراکز خدمات کشاورزی برنامه آموزشی، ترویجی بهداشتی و عملیاتی مقابله با کرونا را بین بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه شالیکاران انجام می دهند.

مسئول کشاورزی مازندران ادامه داد: اداره ترویج کشاورزی مهمترین نکات ترویجی بهداشتی از جمله این که کشاورزان از بکارگیری کارگران غیربومی خودداری کنند، فعالیت کارگران در باغ ها و مزارع حتی الامکان به صورت جداگانه و با فاصله ۲ متری و با استفاده از ماسک ، عینک  و دستکش انجام شود، پرداخت دستمزدها الکترونیکی باشد و  در صورت استفاده مشترک از ادوات کشاورزی بعد از انجام کار تمامی سطوح تماس بر روی ادوات ضد عفونی شود را از طریق پیام های انبوه و نصب بنر به بهره برداران کشاورزی استان اطلاع رسانی می کنند.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که بر اساس آمار رسمی جهاد کشاورزی استان حدود ۴۳۰ هزار بهره بردار بخش های مختلف کشاورزی هستند.

در حال حاضر مهمترین فعالیت کشاورزی در مازندران مربوط به شالیکاری در سطح حدود ۲۳۰ هزار هکتار است که کشاورزان مشغول شخم و شیار ، آب تخت کردن و خزانه گیری هستند و تا چند روز  آینده نشا کاری نیز در زمین های حوزه آبریز هراز در شهرستان های فریدونکنار ، بابلسر ، آمل و بابل آغاز می شود.

مازندران دارای ۱۶۰ هزار هکتار انواع باغ است که  ۱۱۵ هزار هکتار آن مربوط به باغ مرکبات می شود و این روز ها باغداران در این خصوص هم مشغول سرپرستی و مراقبت از شکوفه های باغات هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان های کشور زمین کشاورزی مرکبات وزارت جهاد کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کشاورزی مازندران جهاد کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما وزارت دفاع چین اعلام کرد: رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران که در خلیج عمان برگزار می‌شود علیه کشوری صورت نگرفته است.
وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین در یک نشست خبری گفت: این رزمایش دریایی ربطی به وضعیت منطقه ندارد.
او تاکید کرد: پیش از این، چین، روسیه و ایران مانورهای مشترک متعددی برگزار کردند که برای همکاری و تبادلات نزدیکتر بین نیروی دریایی سه کشور و تامین امنیت دریایی مشترک منطقه‌ای اهمیت زیادی دارد.
وزارت دفاع روسیه در ۱۴ مارس گزارش داد که ناوهای جنگی نیروی دریایی روسیه، چین و ایران مرحله فعال رزمایش دریایی مشترک کمربند امنیتی دریایی ۲۰۲۴ خود را در خلیج عمان به پایان رسانده اند.
در دو روز برگزاری این رزمایش، ملوانان نیروی دریایی روسیه به همراه همتایان ایرانی و چینی خود به منظور انجام مانور مشترک، برگزاری رزمایش ارتباطی، شلیک مسلسل‌های کالیبر بزرگ و توپخانه کالیبر کوچک علیه اهداف سطحی و هوایی شبانه روز تمرین کردند.
همچنین یک مانور ویژه شبیه سازی شده برای آزادسازی کشتی توقیف شده توسط دزدان دریایی فرضی انجام شد.
این مانور بین المللی برای ششمین بار برگزار شد. این سه کشور برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در آب‌های دریای عرب در اقیانوس هند رزمایش برگزار کردند.
کشتی‌های رزمی نیروی دریایی روسیه، چین و ایران به طور مداوم در این مانور شرکت می‌کنند.
در این مانور مشترک دریایی امسال بیش از ۲۰ ناو رزمی، شناور پشتیبانی و قایق‌های توپدار از نیروی دریایی روسیه، ایران و چین شرکت داشتند. هلیکوپترهای هوانوردی نیروی دریایی به طور گسترده در این رزمایش به کار گرفته شدند. مانورهای دریایی با هدف تمرین اقداماتی برای تضمین ایمنی فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام شد.
نمایندگانی از نیروی دریایی آذربایجان، هند، قزاقستان، عمان، پاکستان و جمهوری آفریقای جنوبی برای اولین بار به عنوان ناظر در این مانور شرکت کردند.

کد خبر 841056 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین رزمایش

دیگر خبرها

  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • توزیع ۱۷۵ تن اقلام اساسی در روستا‌های مازندران
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود