Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@01:02:53 GMT

۴۵ فقره پرونده تخلفات در اصناف استان فارس تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۶۹۲۷

۴۵ فقره پرونده تخلفات در اصناف استان فارس تشکیل شد

معاون بازرسی اتاق اصناف استان فارس از بازرسی ۳۴۹ واحد صنفی که مجاز به فعالیت بودند، خبر داد و گفت: در ادامه بازرسی‌ها ۴۵ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

محمدمهدی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اقداماتی که در راستای بازرسی از اصناف انجام شده است، اظهار داشت: از تاریخ 24 اسفندماه تا 15 فروردین بازرسی‌ها در استان فارس به صورت مستمر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای این بازرسی‌ها تذکر به واحدهای متخلف داده یا نسبت به تدوین صورتجلسه مبنی بر تخلف اقدام شد، گفت: در مدت ذکر شده به بیش از 7 هزار و 596 واحد صنفی غیرضروری برای تعطیل کردن واحدها تذکر داده شد. 

معاون بازرسی اتاق اصناف استان فارس افزود: همچنین بیش از 465 صورتجلسه عدم تعطیلی واحدهای متخلف تنظیم و به اماکن برای پلمب ارسال شده است علاوه بر آن با 14 واحد صنفی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند، برخورد و پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است. 

عرب همچنین از بازرسی 349 واحد صنفی که مجاز به فعالیت بودند، خبر داد و بیان کرد: در ادامه بازرسی‌ها 45 فقره پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 260 میلیون ریال تشکیل شده و 135 مورد شکایت مردمی نیز که به صورت کتبی و تلفنی بوده، رسیدگی شد. 

اصفهان| تعطیلی اصناف غیرضروری تا 20 فروردین ادامه دارد؛ صنوف متخلف بدون اخطار پلمب می‌شوندبیمه بیکاری به کارگران اصناف تعطیل بروجرد پرداخت می‌شودجلسه اتاق اصناف و استانداری در ١٧ فروردین برگزار می شود

وی خاطرنشان کرد:  در این ایام نیروی دائم در سردخانه مرکزی جهت نظارت بر توزیع میوه طرح تنظیم بازار مستقر شده و علاوه بر آن 15 بازرس رسمی و 100 ناظر افتخاری به صورت 2 شیفت از 8 صبح تا 22 شب به ارائه خدمت مشغول بودند. 

معاون بازرسی اتاق اصناف استان فارس همچنین از همکاری اتاق اصناف با دیگر دستگاه‌ها خبر داد و گفت: تعامل و گشت مشترک با فرمانداری و نیروی انتظامی، به کارگیری 100 نفر از نیروهای ستاد پیشگیری دادگستری و ساماندهی نیروهای مردمی از جمله این موارد بوده است. 

عرب با اشاره به اینکه فعالیت برخی از صنوف از 20 فروردین ماه بدون مانع است، افزود:  بازدید و نظارت میدانی جهت بسته نگه داشتن کلیه صنوف غیرضروری در ایام نوروز انجام شده و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ادامه می‌یابد. 

انتهای پیام/424 / ع

R41382/P1494/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصناف استان فارس اتاق اصناف بازرسی ها واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عدم درج قیمت» بالاترین آمار تخلفات در بازار را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز با حضور محمدعلی اسفنانی سخنگوی این سازمان برگزار شد.

اسفنانی در این جلسه به ارائه جزئیات فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: بر اساس طرحی که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد حدود ۱۰۹۰۳ واحد گشت جهت نظارت بر بازار فعالیت می‌کردند که تعداد ۱۰۱۶۶۶ فقره بازرسی صورت گرفته است و تعداد ۳۰۵۲۳ مورد تخلف احراز شد. از میان این تعداد ۲۴۱۷۰ پرونده رسیدگی شده است که ۱۴۳۱ مورد آن به پلمب و نصب پلاکارد منجر شد.

وی افزود: در این مدت به طور کلی از میان تعداد ۳۶۸۰۸ پرونده مربوط به کالا و خدمات ۲۱۹۸۱ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

اسفنانی همچنین گفت: در بحث بهداشت و درمان از میان ۱۵۶۹ پرونده به ۸۰۵ فقره رسیدگی شده است و در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز از میان ۱۰۳ پرونده ۳۱ فقره منجر به صدور حکم شد.

وی در ادامه ضمن ارائه آمار تخلفات مختلف در بازار اظهار کرد: طبق آمار حدود ۱۶۶۳۷ پرونده در خصوص عدم درج قیمت کالا، ۱۱ فقره احتکار و ۱۰۳۳۱ پرونده از سایر تخلفات داشتیم. بر این اساس عدم درج قیمت کالا بیشترین میزان تخلفات این حوزه است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6078651

دیگر خبرها

  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • عدم درج قیمت بالاترین آمار تخلفات در بازار را دارد
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • «عدم درج قیمت» بالاترین آمار تخلفات در بازار را دارد
  • عدم درج قیمت بیشترین تخلف صنوف
  • ممنوعیت اشتغال اتباع در صنوف غذایی البرز
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد