Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از رهبران آفریقایی خواست تا به منظور آمادگی برای آنچه که طوفان قریب الوقوع در شمار مبتلایان به کرونا ویروس در این قاره نامیده است، به شیوه‌ای کامل و جامع اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت، رهبران آفریقایی باید برای دستیابی به دارو و واکسن شتاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درخواست در اجلاس مجازی کوچکی که در آن روسای ۹  کشور آفریقایی، رئیس کمیسارای آفریقا و رئیس سازمان جهانی بهداشت شرکت داشتند، مطرح شد.
همزمان، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی گفت، دولت وی تصمیم گرفته است که ممنوعیت آمد و شد در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا را به شکل کامل اعمال نکند.
وی تصریح کرد: ما نمی توانیم همچون دیگر کشورها، تدابیر ممنوعیت فراگیر را اجرا کنیم؛ زیرا هرکشور ویژگی‌هایی دارد و ما در کشوری زندگی می کنیم که میلیون ها تن به صورت روزمزد امرار معاش می‌کنند و اگر ممنوعیت را بر آنها اعمال کنیم شاید آنها را از کرونا نجات دهیم اما با گرسنگی آنان را می‌کشیم چرا که دولت نمی‌تواند برای آنها غذا تامین کند.  
الجزیره در این گزارش نوشته است، اتیوپی همچون دیگر کشورهای آفریقایی در وضعیت آماده باش و نگرانی ناشی از افزایش تعداد مبتلایان به اوج آن است و راهکار این امر خصوصا در سایه ضعف امکانات در کشورهای آفریقایی در پیشگیری نهفته است.
بر اساس این گزارش، آینده آفریقا رعب آور و نگران کننده به نظر می رسد. بنابراین برخی کشورها تلاش کرده اند تا اقدامات پیشگیرانه را تشدید کنند.
در تازه ترین آمار منتشر شده از سوی مرکز پیشگیری از بیماری ها، وابسته به اتحادیه آفریقا اشاره شده است که مجموع جان باختگان در اثر ویروس کرونا در ۵۰ کشور قاره آفریقا به ۳۳۹ تن رسیده است اما تعداد مبتلایان در آستانه رسیدن به هشت هزار مورد است.

آفریقای جنوبی، الجزایر، مصر، مراکش و کامرون صدرنشین کشورهای آفریقایی در ابتلا به این ویروس هستند.
تعداد مبتلایان به کرونا در جهان تا عصر روز شنبه از دو میلیون و ۱۴۱ هزار تن فراتر رفته است که بیش از ۶۱ هزار تن آنها فوت کرده اند و بیش از ۲۳۸ هزار تن بهبود یافته‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی