Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده وزارت آموزش و پرورش یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی به هدف قرار دادن بخش آموزش روی آورده‌، گزارش کرد که بیش از سه هزار تأسیسات آموزشی در حملات ائتلاف سعودی خسارت دیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «عبدالله النعمی» نماینده بخش آموزش وزارت آموزش و پرورش یمن، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد، پس از آنکه ائتلاف سعودی در حملات نظامی خود به یمن شکست خورد، اکنون به هدف قرار دادن بخش آموزش در این کشور روی آورده که به دنبال حملات این ائتلاف ۳۵۲۶ تأسیسات آموزشی در این کشور خسارت دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»، نماینده بخش آموزش وزارت آموزش پرورش یمن در این ارتباط گفت‌، همانطور که در نشست مدیریتی استان عمران (شمال پایتخت این کشور) و اتوبوس کودکان «ضحیان»،‌ مدرسه «جمعه بنی‌فاضله»،‌ مدرسه «الراعی» و «السماوی» صنعا‌‌‌‌ء شاهد بودیم، نیروهای ائتلاف سعودی عمدا معلمان و دانش‌آموزان را هدف قرار می‌دهند.

عبدالله النعمی با اشاره به خسارت‌های وارده شده به بخش آموزش یمن گزارش کرد: «۳۵۲۶  تأسیسات آموزشی در بمباران ائتلاف متجاوز آسیب دیده است که ۴۰۲ تأسیسات به طور کامل ویران شده،‌ ۱۴۶۵ تأسیسات خسارت جزئی داشتند، ۶۶۶ تای آنها بسته شده است و ۹۹۳ تأسیسات آموزشی اکنون برای اسکان آوره‌گان استفاده می‌شود».

النعمی ادامه داد که استان‌های تعز، صعده، حجه و صنعاء بیشترین میزان خسارت را داشته‌اند و خاطر نشان کرد که متجاوزان و مزدوران آنها  ۲۰۰ هزار معلم را از سال ۲۰۱۶ تا کنون  از حقوقشان ماهیانه‌شان محروم کرده‌اند.

نماینده وزارت آموزش و پرورش یمن همچنین اعلام کرد که طی پنج سال گذشته،‌ پنج میلیون دانش‌آموز این کشور  به دنبال حملات ائتلاف سعودی از نظر آموزشی و روانی آسیب دیدند.

او در ادامه اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش یمن چندین مدرسه برای دانش‌آموزان برتر تأسیس کرده است. وی تأکید کرد که این وزارتخانه در تلاش است تا سطح آموزشی را با وجود دشواری‌ها و رنج‌ها ارتقا دهد.

او همچنین اشاره کرد که این وزارتخانه، پس از قطع شدن حقوق معلمان در این کشور در تلاش بوده، به معلمان انگیزه دهد و اعلام کرد که از آنها حمایت مالی خواهد شد.

 نماینده وزارت آموزش و پرورش یمن در پایان سخنانش ضمن درخواست بردباری و مقاومت از معلمان گزارش کرد که نیروهای ائتلاف جلوی واردات کاغذهای کتب درسی را گرفته‌اند.

نیروهای ائتلاف سعودی روزانه با حمله به بخش‌های مختلف یمن بشدت مردم این کشور را از بسیاری از خدمات از جمله خدمات بهداشتی و آموزشی محروم کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش یمن ائتلاف سعودی خسارت تأسیسات آموزشی ائتلاف سعودی بخش آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره برگزرای آزمون‌های استخدامی در سال جاری، اظهار کرد: امسال حداقل سه آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش و ایثارگران داریم که ثبت‌نام آن از سال گذشته شروع شده بود. یک آزمون فراگیر هم برای دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهیم کرد که یکجا برگزار می‌شود.

وی درباره تعداد استخدام‌ها گفت: باید ببینیم در بودجه چه تعدادی را پیش‌بینی می‌شود تا طبق آن عمل کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد، زیرا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی جدید تاسیس شده و آموزش و پرورش هم در مناطق کمتر توسعه یافته اهمیت دارد بنابراین بیشترین جذب در این دو بخش انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
  • مدارس فارس میزبان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد
  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان