Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@02:01:59 GMT

دزدی دریایی مدرن آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۰۹۱

مقام‌های آلمانی، دولت آمریکا را به دلیل ضبط و مصادره محموله ۲۰۰ هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و تغییر مسیر آن به سوی آمریکا، به «دزدی دریایی مدرن» متهم کردند.

اخبار بین الملل-«آندریاس گیزل» وزیر داخلی دولت محلی برلین در این خصوص گفته است که ۲۰۰ هزار ماسک «اف اف پی ۲» که پلیس برلین سفارش داده، احتمالاً به آمریکا ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته مقام های آلمان ، ترامپ به شرکت «3 ام» که بزرگترین شرکت تولیدکننده ماسک‌های تنفسی در آمریکا است، دستور داده که مانع بارگیری این ماسک‌ها در بانکوک شده و قبل از ارسال به سمت آلمان، به آمریکا ارسال کند و مقام‌های آلمانی ضمن انتقاد شدید، این اقدام را «دزدی دریایی مدرن» آمریکا توصیف کرده‌اند.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، این اقدام واشنگتن در شرایطی صورت گرفته است که ترامپ اوایل روز گذشته تصریح کرد که با استناد به اختیارات قانونی خود مصوب در قانون کنترل تولید در زمان جنگ، تلاش دارد که پاسخگوی نیازهای داخلی در برهه زمانی فعلی مبارزه با شیوع کرونا باشد و تصریح کرد: «ما به این اقلام برای مصرف داخلی نیاز فوری داریم. ما باید آنها را در اختیار داشته باشیم».

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، ۲۰۰ هزار ماسک محافظتی صورت به مقصد برلین ظاهراً در فرودگاهی در تایلند ضبط شده است و به جای آلمان به ایالات متحده آمریکا تغییر مسیر داده شده است و این مسئله خشم مقام‌های آلمان را  برانگیخته و ترامپ را برای این اقدام به شدت مورد انتقاد و حمله لفظی قرار دادند.

این اقدام آمریکا در جلوگیری از ارسال ماسک به آلمان در شرایطی صورت گرفته است که روز جمعه هفته گذشته نیز شرکت ۳ ام اعلام کرد که کاخ سفید به این کارخانه دستور داده است که سفارشات تولید ماسک‌های «ان۹۵» از سوی کانادا و آمریکای لاتین را متوقف کند و اولویت را به سفارشات داخلی بدهد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا ضمن ابراز تأسف درباره این تصمیم دولت آمریکا تصریح کرد که کانادا و آمریکا در زمینه مقابله با کرونا همکاری مشترکی دارند و روزانه صدها پرستار و کادر درمانی از شهر وینزر کانادا به دیترویت آمریکا می‌روند تا به بیمارستان‌های این شهر کمک کنند.

وی قطع صادرات تجهیزات پزشکی آمریکا به کانادا را اقدامی اشتباه توصیف کرد و گفت که این مسئله را به همتایان آمریکایی خود گوشزد کرده است.

با تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، این کشور با بحران شدید تجهیزات پزشکی از جمله ماسک مواجه شده است به طوریکه روز گذشته، رسانه‌های این کشور گزارش کردند که انبار ملی آمریکا، هزاران ماسک‌ تاریخ مصرف گذشته و پوسیده‌ای را که غیرقابل استفاده بوده و تاریخ انقضا آن به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گشته، به چندین ایالت این کشور ارسال کرده است.

طبق آخرین آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا تا روز گذشته، یک میلیون ۲۰۳ هزار و ۵۸ نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۶۴ هزار و ۷۴۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان با ۳۱۱ هزار و ۶۳۵ مورد ابتلا و هشت هزار و ۴۵۴ مورد فوتی همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته را در جهان دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ماسک آلمان آمریکا آلمان ماسک آمریکا کرونا مقام های آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک شبکه اجتماعی "ایکس" ساعاتی پس از حمله منتسب به رژیم اسرائیل به اصفهان در حساب شخصی خود به انتقاد از جنگ پرداخت .

وی در توییتی نوشت: «موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر.»

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • تسلا ۱۴ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • تصمیم ایلان ماسک برای ایجاد تغییرات انقلابی در تسلا
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • صحنه عجیب: دزدی پیراهن ستاره دورتموند! (عکس)
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ